Fantasia Fanatic XXIV

13»

Kommentarer

  • Nu vet jag inte om Dea informerat alla. Men det kommer finnas möjlighet till att käka husmanskost bara över vägen från fanaticen. Inne i nolia byggnaden 1 trappa upp kan man äta mat både Lördagen 28e och söndagen 29e för 95kr för 1 dag eller 190 för 2 dagar. Vad som serveras vet jag inte men det kommer vara husmanskost iaf. Detta är möjligt att göra iaf vid lunch breaket under turnerings dagarna för den/dom intresserade.

    Det hade jag helt glömt. Vill ni boka upp er för lunch så skicka ett mail till fantasiafanatic@gmail,com. Namn och vilka dagar ni vill äta. Det är alltså Kummin restaurangen vi pratar om

  • Vi har tjatat lite på svenska40k.se om hur Waveserpents sköld kommer funkar så lika bra jag slänger in det här också. Ingen idé att diskutera detta utan vill bara att arrangörerna tar ställning ganska snart så vi vet hur den kommer fungera. Räknas den som vilket vapen som helst när man skjuter? Går den att förstöra? (isåfall hur, bara vapen funktionen eller hela skölden?)

  • Gällande serpent shield kommer följande kommer att gälla på höstens fanatic.

    Skölden räknas som ett vapen i alla lägen där det har en betydelse i spelet (den kan alltså twinlinkas av laser lock, den räknas mot antalet vapen du kan skjuta beroende på hur långt tanken har åkt, den kan förstöras av weapon destroyed osv.) Om skölden går sönder så försvinner alla sköldens funktioner.

    /Daniel
    Fantasia Fanatic Crew

  • Tack för svar. Bra tolkning dessutom :)

  • För att påminna och uppdatera utifall Dea glömmer i fanatism stressen :P

    Man kan äta båda turneringsdagar på kummin 1 trappa upp i nolia hallen tvärs över gatan från dragonskolan där turneringen hålls. Detta kommer INTE kosta 95kr per dag som tidigare skrivet utan 75kr per dag.

    Maten som serveras är Köttfärssås och spagetti och Korvstroganof. Vilken rätt som serveras vilken dag vet jag inte då båda kan komma att serveras båda dagarna eller en någon utav dagarna. Kan finnas extra rätter men detta är inte utlovat.

    Man behöver inte anmäla sig för att äta då vi har bokat in iaf 40 pers och att fler kan tillkomma vilket inte skapade några problem. Hit kan ni gå för att äta under lunch breaken i turneringarna och då informerar man personen i kassan att man är från fanaticen/fantasia. så det blir alltså 75kr per person för 1 dag och 150kr för båda dagarna.

    I priset ingår då Mat så mycket ni kan äta, samt måltids dryck så mkt man kan dricka, sallad,bröd och kaffe!

  • edited 24 september 2013 12:05

    Jag skulle vilja anmäla ett lag i fantasy.

    Lag namn: Navet Sk

    Lag medlemmar:

    Jonas Ivarsson

    Niklas Olofsson

    Marcus Lindkvist

    Linus Wallin

  • edited 24 september 2013 21:26

    Laganmälan 40k:

    Lagnamn: Imperiernas Sammansvärjning

    1. Joel Johnson
    2. Henrik Nyberg
    3. Björn Eriksson
    4. Viktor Byström
    5. Andreas Ådén
  • Sista dagen för listinskick idag, så glöm ej bort att maila in den om ni inte gjort det redan.

    /Daniel

  • 40k

    Om man till exempel är C:SM spelare och har warlordtraitet "Champion of humanity" (d3 extra VP för slay the warlord i en challenge), eller om man har ett liknande trait eller annan liknande specialregel är Matchpoäng (MP) och Victorypoints (VP) då likvärdiga?

  • edited 25 september 2013 20:41

    jag har en fråga angående fanatics LoS, är kullar och and LoS "blockin" saker oändligt höga? står ingenting i häftet om det.

    allt som står där är: Terrain pieces are divided into ones that:

     Block LoS: Hills, Buildings and impassable terrain.

     Don't block LoS: all other terrain

    Så om jag står bakom en kulle men kan dra LoS till fiendens bas (även om han står på andra sidan kullen) så kan jag ändå se honom. då är ju "simplified" LoS ingen ändring från vanlig (förutom att man drar LoS till fiendens footprint istället för modellen och att monster inte kan få soft cover för vissa saker)

  • Vad händer om listan inte skickas in?

    Tydligen är detta en efterkonstuktion då det inte var med från start, dessutom står det onsdag 26 i häftet. Jag har sett här att det självklart är den 25:e, men som sagt...

    själv har jag en arm'e jag målar som en tok på, tyvärr kanske det inte blir klart i tid, och då får jag lov att ta något som är målat. Finns det regler mot detta nu?

    Jag förstår att det kanske underlättar för er, men för oss som sitter med sista minuten...vilket inte är ovanligt. då blir detta lite mycket.

    Är det -20 matchpoäng vi pratar om, eller är det bara en klapp på axeln och ett "försök lite mer nästa gång"? :P

    Just nu är mina fingrar gula med färg... tänker att jag kanske borde växla till en anna arme... eller, vänta om jag slarvar hinner jag kanske... om inte får jag ta en annan arme... ja, ni fattar :)

    /Robert

  • Måste baserna vara flockade för att modellerna ska räknas som målade?

  • edited 25 september 2013 23:52

    Jag kan göra en laganmälan till 40k:

    Lagnamn: Vilja, Våld och William

    Spelare:

    Johan Hall
    Leo Jacobsson
    Johannes Persson

  • Antar att man ska skicka listan till:
    fantasiafanatic@gmail.com

  • Vad händer om listan inte skickas in?

    Vi har möjlighet att ge avdrag i poäng

    Tydligen är detta en efterkonstuktion då det inte var med från start, dessutom står det onsdag 26 i häftet. Jag har sett här att det självklart är den 25:e, men som sagt...

    Listinlämning har varit med i häftet hela tiden, däremot så är det fel i datumet. Och om någon inte läst här och skickar in den 26:e så får vi leva med det.

    Anledningen till listinlämning i förväg är precis som du skriver, för att underlätta på plats (plus att ni som inte har skrivare slipper lösa det)

    Måste baserna vara flockade för att modellerna ska räknas som målade?

    dom räknas inte som omålade men kommer att ge mindre målarpoäng

  • Tydligen är detta en efterkonstuktion då det inte var med från start, dessutom står det onsdag 26 i häftet. Jag har sett här att det självklart är den 25:e, men som sagt...

    Listinlämning har varit med i häftet hela tiden, däremot så är det fel i datumet. Och om någon inte läst här och skickar in den 26:e så får vi leva med det.

    Bah, genomskådad! det får en leva med, värt ett försök ;)

  • Så, då är listan inskickad. Jag förväntar mig att bli överkörd i det nya metat.

  • Listan inne nu gäller det bra att måla de sista gubbarna

  • Inskickat och klart igår kväll.. Förväntar mig en top 70 placering.. så det så :p

  • Om man till exempel är C:SM spelare och har warlordtraitet "Champion of humanity" (d3 extra VP för slay the warlord i en challenge), eller om man har ett liknande trait eller annan liknande specialregel är Matchpoäng (MP) och Victorypoints (VP) då likvärdiga?

    Traits som ger VP ger matchpoäng istället.

  • edited 26 september 2013 16:16

    är det för sent att göra ändringar i listan? dvs skicka in en uppdaterad variant, då det var ok att lämna in idag ? kanske kommer att ha en till träman (3 st ftw)


    har skickat in en ny lista, (woodelvs 2.0 pontus boström)

Sign In or Register to comment.