Arrangemang till spelkonventet KlossCon

edited 5 september 2013 21:41 in Turneringar / konvent

Hej jag heter David Nordin och är Figurspelsansvarig på Spelkonventet KlossCon.
Jag undrar ifall det finns några eldsjälar här som vill arrangera något inom figurspel.
Desto mer ovanlig turnering/tävling som ni kommer på desto roligare blir det.

KlossCon blir av nu under Lucia helgen den 13-15 December.

Men hör av er till mig ifall ni är intresserade, eller har några frågor.

Kommentarer

  • En idé som jag lekt med är att ha en målnings eller konverterings tävling där på plats, ifall någon vill hålla i det så blir jag väldigt glad.

  • Jag kommer att arrangera Blood Arena till Warhammer 40k, där man antingen lånar eller tar med sin egen kämpe och ser hur många utmaningar man klarar av före man dör.
    Det kommer vara två ”viktklasser” en 150poängs och en 300 poäng.
    Din(a) karaktär(er) kommer bli utsatta för flera olika utmaningar och de två som tar sig längst i varje viktklass möter varandra i en final.

  • Intressant idé med karaktärerna jag kanske kan hålla turnering i fantasy 1500pts fantasy

  • edited 6 september 2013 09:52

    Det kommer att finnas något på plats för warmachine, exakt vad har vi inte kommit fram till men jag återkommer när vi vet.

    Det jag funderar på just nu (då "ovanligt" efterfrågas) är antingen, Who´s the boss (i lite egen tappning, det innebär att man får en slumpmässig warcaster/warlock till sin armé som man byggt på förhand), caster jackapalooza (Se Ironmoot.se) eller något med ligascenariona från året som gått (med lite vettigare win conditions). Ska diskutera lite med Erik och se vad vi kan lösa.

    Hur ser det ut med terräng/bord på plats? Ska vi planera så att olika figurspel spelas olika tider/dagar så slipper vi slåss om terräng/bord/utrymme?

  • Ingen som är intresserad av att arrangera lite Blood Bowl? Skulle gjort det själv, men jag har nog tillräckligt med att försöka styra upp DOUBT V i början av januari.

  • Terräng väg så kommer det tas med ännu mer än vad det var på Alla kan spela.
    Men jag är sugen på att försöka lägga figurspelen så utspritt som möjligt, så att spelarna har möjlighet att testa så mycket som möjligt.

  • Här i Umeå, eller?

  • Ja precis. Det kommer vara uppe på Ålidhem Centrum Klossen, som konventets namn kommer från.
    Warmachine sakerna låter roliga, ser fram emot vad ni kommer göra.

  • Det som fanns under Alla kan spela var bord till Apocalypse och några extra terrängbitar som vi lyckades sno åt oss. Vill gärna veta att det finns bord (dvs skivor i rätt storlek) på plats om vi ska ordna turnering :)

  • Ja ifall ni berättar vad det är som ni behöver så kan vi försöka ordna fram det.

Sign In or Register to comment.