Fantasia Fanatic XXIV

2

Kommentarer

  • Får jag spela med Khalida? :D

  • Kan tillägga att jag kommer spela Warriors of chaos-Slaanesh detta år.

    // Pascal Pierre

  • Vad gäller för "count as-modeller"? Jag har några konverterade scouter som sternguard, som är lite mindre än vanliga. Kan jag tex höja upp dom till rätt höjd och spela med dom även om dom inte är lika breda?

  • Nån särskild anledning till varför man måste välja psychic powers från codex ELLER regelboken före turneringen? Man tappar rätt många verktyg på det sättet.

  • Ang psychic powers:

    Så har det väl varit alla Fanatic i den här editionen?

  • Nån särskild anledning till varför man måste välja psychic powers från codex ELLER regelboken före turneringen? Man tappar rätt många verktyg på det sättet.

    Det är bortplockat ur häftet, du får välja mellan varje match.

  • en annan sak... vilka armeer har det alternativet fortfarande?

  • Vad jag vet så borde det vara Imperial Guard, Space Wolves, Blood Angels, Grey Knights och Tyranids.

  • Varför tar ni bort Aegis Defense Line den här gången?

  • N.I.B.: kanske för att det blev lite trista slag förra året med en hel maskinpark bakom 4+cover..?

  • N.I.B.: kanske för att det blev lite trista slag förra året med en hel maskinpark bakom 4+cover..?

    +1

  • edited 17 september 2013 08:54

    Fantasy: Gällande daemonic gifts. Från SWFAQ:

    *Daemonic gifts should be revealed when randomizing the gift. Declare if you will keep the gift (and of so what the gift does) or if you will swap for result 0. If a result 0 is chosen, secretly write down your which weapon you choose on a piece of paper.

    Är detta så som Fanatic kommer att hantera demoners möjliga vapen eller måste man säga t.ex jag byter till Fencers blade?

  • Var det för vanligt och för bra med maskinpark bakom 4+ cover? Jag såg bara ett par infanteri-Orker bakom ADL, men jag gick inte runt och letade heller.

  • Är det bara jag som inte kan öppna Fantasyhäftet? Ville bara kolla när det var man skulle skicka in listan.

  • edited 18 september 2013 09:47

    Onsdag 25/9 är sista dagen för listorna.

  • edited 18 september 2013 13:39

    Turneringen är nu bara en dryg vecka bort så jag tänkte passa på att påminna om att vi i år ska ha listorna inskickade i förväg. Vi ska ha dessa på mailen senast Onsdag 25/9 kl 23:59. Vi kommer inte att svara på mailen ni skickar med Armélistan bifogad men ni kommer att se i anmälningslistan här på stridshammaren om vi mottagit den eller inte. Jag ska försöka uppdatera listan så ofta som möjligt med inskickade armélistor.

    /Daniel
    Fantaisa Fanatic Crew

  • Varför behöver man skicka in listan innan turneringen?

  • Kvalificerad gissning: Då slipper de handhålla 130 listor i pappersform under turneringen. Lättare att kika och sortera i digital form.

  • edited 18 september 2013 13:43

    Som Hive mind gissar är det för att spara papper och ha allt tillgängligt på ett mycket smidigare sätt. Samt att jag kommer kunna lägga in allas arméval i programmet innan turneringen så att resultatlistan faktiskt visar korrekt vad folk spelade för någonting.

    /Daniel

  • Och det tvingar oss med målningspanik att bli klara snabbare, inte lämna in blyertsskrivna listor på rutat papper och dessutom hinna sova lite innan första omgången.

    Vinst i flera led, tycker jag. :)

  • Förresten, jag betalade igår! Varför är inte mitt namn på listan?

  • Jag tror bestämt att vi heter Umä Allstarz!

  • Förresten, jag betalade igår! Varför är inte mitt namn på listan?

    Kolla plats 6:-)

  • edited 20 september 2013 10:57

    Sweet! Sexigt värre!

    Och Space Wolves samt Lag Skäggmaffian, notera detta! :)

  • edited 20 september 2013 11:13

    .... Bah Space Marines, jag vill inte bli ihopklumpad med de där lösaktiga Black Templars eller lata "vi-orkar-inte-gå" White Scars....Ultra Marines ska det vara :-)

    Linus

  • Listorna uppdaterade med alla uppgifter vi fått in upp till nu. Laganmälningar tas dock bara emot lagvis.

  • edited 21 september 2013 16:21

    Ett par fantasyfrågor:

    1. Får man kasta magic missiles från andra ranken i en enhet?
    2. Får man flytta fram karaktärsmodeller till frontranken genom att flytta tillbaka en i command group, t ex en musikant genom Make Way?
  • Eftersom att ingen av frågorna är tolkningsfrågor utan avhandlas i regelboken;

    1. Ja, så länge du har LOS är det ok enligt regelboken.

    2. Ja det får du, se sidan 100 under make way. Tips från coachen är att du inte ersätter musikern eftersom att han måste stå i frontranken för att hans tie break-tjosan skall gälla. Flagga fungerar dock från rank två.

  • Nu vet jag inte om Dea informerat alla. Men det kommer finnas möjlighet till att käka husmanskost bara över vägen från fanaticen. Inne i nolia byggnaden 1 trappa upp kan man äta mat både Lördagen 28e och söndagen 29e för 95kr för 1 dag eller 190 för 2 dagar. Vad som serveras vet jag inte men det kommer vara husmanskost iaf. Detta är möjligt att göra iaf vid lunch breaket under turnerings dagarna för den/dom intresserade.

Sign In or Register to comment.