BUBBLE Säsong 8

edited 3 september 2013 19:13 in Blood bowl

Nu finns det en tråd för BUBBLE 8. Samma regler som sist?

CoachTeamRace
@oftErsheim ManglersDwarf
@NilssonHarHundGnomehome MammothsChaos Dwarf
@KristofferMcSorleyTrashcan BurnersSkaven
@KhanmankBerghem BraveheartsBrettoninan
@StareaterTlaxington BlueskinsLizardmen
@Zenith???Undead / Khemri
@Emil EmilssonBad Breath ChampionsNurgle
@Hemlighallaren???Chaos
«13456721

Kommentarer

  • Härligt, coach Oft har under mellansäsongen blivit draftad av Ersheim manglers (Dvärgar) och har nött "buren" och "jobba hem" tills det satt som ett rinnande vatten.

  • Coach Stareater har fått bud från flera olika lag och förhandlingar pågår fortfarande. Bland lagen som nämns finns New Kids of The Block (Norse), New Vegas Vault Dwellers (Humans), Slannchester United (Slann) och Tlaxington Blueskins (Lizardmen)

  • Kommer inte vara med denna säsong men kan stå för utlåning av lag om någon behöver låna. :)

  • @Frantic känner du för att spana in och shoppa priser eller faller det också på någon annan?

  • Närå, jag kan göra det. Står även för en kopp :D

  • Coach NHH har blivit anlitad av utomsockneslaget Gnomeville Mammoths (Chaos Dwarf)

  • Det behövs en flytt av BUBBLE systemet inför den här säsongen, en LAMP-stack är vad som krävs och om det inte säger dig något så kan du nog ignorera det här meddelandet ;)

  • Har alldeles för slött internet för att hosta det hela hemma på mina burkar. Skulle kanske funka som en extrem nödlösning, men det är inte att rekommendera. Prövade att köra en go-server förra året men det var alldeles för slött.

    Skulle i och för sig kunna höra med en kollega som har en server hemma om vi får sno lite utrymme. Av spelservertekniska orsaker dock så WAMP:ar han dock om det skulle funka.

    Vet att @NilssonHarHund råkar ha en fin server där hemma som bara trillade i knät på honom förra året. Har du tid och möjlighet att sköta om det hela?

  • Jag har en LAMP-hög numera, så jajamen.

  • edited 12 augusti 2013 14:46

    Vet inte vad som krävs för att sätta ihop en dator som har specifikationerna för att kunna stå som server men om det behövs så har jag har ruskigt mycket delar till förfogande...

  • Jag tycker narrowing the tiers var bra, i stort sett.

    Det här med slutspelsgrupperna borde vi köra som jag föreslog sist; 1an väljer sina slutspelsmotståndare från de som finns. 2an väljer de sedan och 3an får de som blir sist kvar. Så ger det betydligt mer att komma höggst upp i tabellen jämfört med att slumpa allt.

  • edited 14 augusti 2013 00:03

    Ska vi tillåta Brettonnians om vi kör Narrowing en gång till? Mest för att testa dem också tänker jag. Har gubbarna jag behöver och de är nästan klara.

    EDIT: Det visade sig att Bret-gubbarna var ännu mera klara än jag kom ihåg så 50% risk för Brets för mig. Å andra sidan saknar de en stor och tung pjäs så det kan bli ngt annat som legat länge i lådan. Skäggapor utan hattar blir det garanterat inte för de hade jag visst färgat av...

  • Än om jag inte ska var med så tycker jag självklart man ska få testa Brettonnians.

  • Jag är för Brettonians, men är neutral till Narrowing.

  • Vet inte om Narrowing gav enormt mycket. Jinxade väl Undead och Khemri till det sämre men inte mucket mer. Gillade AV8 på human catcher och nya Sneaky Git som lagoma ändringar. Sneaky riktigt bra!

    Kanske återgång till ordinarie med AV och Sneaky?

  • Håller med Khanmank. Jag tycker mest synd om Amazonerna i Narrowing. Gillar Claw / Mighty Blow restriktionen as well.

  • Jag gillade +1 på foulen. Det blev betydligt mer sparkar från min sida än övriga säsonger

  • Och såklart alla stora förändringar på de sämsta lagen var ju mycket varmt välkomna!

  • Jag är positiv till hela narrowing och tycker vi ska testa en säsong till.

    Har fått en datadump från seto och installerar bubble på ny adress någon gång under veckan.

  • Det förpassade laget Holocast Boyz har hyrt in coach McSorley som deras bas.

    Tänk er "The Hills Have Eyes" och ni kommer mycket nära våran upptaktsträff.

    Dessutom har vi givetvis dopat oss med lite klyvbara material så som uran osv. Mycket trevliga ansiktsporträtt fick vi gjorda i sanden (då ansiktena bokstavligt talat lossnade på flera spelare).

    Väl mött i säsong 8, BITCHES!

  • edited 14 augusti 2013 19:32

    @NilssonHarHund: Jag råkade ladda ner tar-bollen från @Setomidor av en slump också om någon behöver en backup. Försökte kika ifall det fanns någon ny redirect från stridshammaren.se/bubble på plats :)

  • Någon som har en bättre gissning än Frantic? För High Elves är det inte =)

  • edited 16 augusti 2013 10:17

    Fega Nurgle

    eller råttor.

  • Sandlåde Khemri?

  • Piece of cake Mankan, you've got it!

  • Fan, mankan ska alltid ha rätt och Basse alltid vara värst... ;)

  • edited 16 augusti 2013 21:56

    I samarbete Brutalt Umeå vill liga-administrationen meddela att Bubble-systemet numera återfinns på ny address, http://harhund.com/bubble

    brutalt umeå

  • Servern känner sig lite långsam för tillfället. Förmodligen lite databasindex som behöver återgenereras.

  • Angående bubblesidan, kan man inte trycka in en liten hall of fame. Typ vilken spelare som leder olika "saker" cas (Trey Blackscar) Mest TD´s, pass etc?

Sign In or Register to comment.