Stockbowl Cup IV 16-17:e november.

Ozt
edited 31 juli 2013 12:02 in Blood bowl

Stockbowl Cup IV!

Välkomna ner till Stockholm för vår fjärde Blood Bowl-turnering! Den här gången kommer vi att ha en tvådagars med sex matcher. Och vi har dessutom för första gången fått internationella deltagare så det kommer att vara en hel blandat roligt folk som dyker upp.

Det skulle vara grymt trevligt om några av er dök upp, och för varje av er som kommer så lovar en Stockbowl-coach att spela halflings i DOUBT V (obs, halflinguttalandet kan vara lögn).

«1

Kommentarer

  • Jag spelar LÄTT halflings! Skulle spela två halfling-lag om jag kunde. :)

  • Hittills är vi uppe i 21 deltagare och både Danmark och Finland kommer att delta med ett flertal coacher. Det kommer antagligen att bli många fler som anmäler sig allt eftersom, så det kommer med god marginal bli den största turnering vi anordnat!

    Så det är bra läge för de av er som vill testa att spela mot massor av nya motståndare.

  • Är lockad. Tror jag har sex veckor semester kvar att ta ut i år, men det är väl en fråga om jag får grönt kort av 'Familjen'.

  • Hur ser det ut med boende? Är det "each coach for himself" eller finns det något mer uppstyrt?

  • Vi försöker fixa boende så gott det går hos frivilliga Stockbowlare. Och det finns plats i lokalen för övernattare men då krävs egenmedhavd mjuk sak att ligga på. Än så länge så känns det lugnt med platser.

  • Tror inte det blir bil för mig på resan ner om jag åker. Spanade lite på resepriser om någon är intressera och det kostar kring 900 :- för en tur och retur med flyg och kring 1100 :- om man vill åka tåg.

  • Jag försöker utverka möjlighet att fara söderöver jag också. Jag känner att min ärkefiende Ozt behöver få besegra mig igen nämligen. Kommer i så fall flyga vilt och försöka bo i Sollentuna.

  • @khanmank -"kommer i så fall flyga vilt".

    Hmm är det Haflings eller Ogräsen som kommer att spelas måntro? ;)

  • Trodde han talade om flygande slann eller om sina high elves som brukar flyga av plan nästan omedelbart.

  • edited 11 augusti 2013 17:29

    Haha jo, satt med en folk-öl så jag tänkte inte riktigt klart där. Du har förmodligen rätt där ;)

  • Khanmank, tyvärr så kommer vi arrangörer bara att spela om det blir udda antal deltagare. Och då bara varannan match. Så risken att vi möts är jätteliten!

  • Hmm pepptalket för att hålla mig borta från Stockbowl har börjat. Ni är rädda för mina Goblins! Beware ...

  • Det går säkert ordna en extra grudge match någon av kvällarna för att ge igen för gammal ost om ni inte möter varandra...

    Om inte annat kommer vi som vanligt att lottas mot varandra i första runda (eller det kanske bara gäller Nordsken). Åka 65 mil för att förlora mot mig gör du minsann inte varje dag...

  • Vi kör Slann båda två. Slannchester United vs City och låter den enda matchen avgöra hela Stockbowls moraliska vinnare.

    Dvs Du. Så slapp vi det och kan stanna hemma!

  • Lockande förslag. Slannchester United är sugna på att spela en premiärmatch.

  • Nu ska jag vara negativ och motvalls igen... Vi brukar alltid rigga första rundans lottning lite så att våra långväga gäster inte kan möta varandra förrän tidigast runda 2. Sen får ni komma överrens om att lägga er på olika poäng så ni slipper det med om ni vill!

  • Ni kanske kan ha en neutral spelare, Zevet, som byter lag efter varje drive?

  • Jag satsar ju på att ligga sist så då kan ju alla andra slippa det. Om man har kvar samma träsked fem gånger får man behålla den då?

    Jag fortsätter att studera tidtabeller och samboavtal här i norr.

  • Hur går snacket i Stockholm? Är det många som talar om att följa temat och spela vampyrer? Är lite sugen, men det kan bli lite ensidigt om det är väldigt många blodsugare som dyker upp.

  • Svårt att veta faktiskt. De flesta som deltar är inte Stockbowlare. Men det är en coach som garanterat kommer spela vampyrer, och så är det två utomsocknes som det är relativt stor risk att de spelar vampyrer.

    Men jag tror inte att det blir väldigt många vampyrer, det är nog mest folk som redan har ett vampyrlag som överväger att använda det.

  • edited 14 augusti 2013 21:05

    Har fått klarttecken så det kommer att bli så att jag kommer ner till Stockbowl. Ska snart boka biljetter.

    Vet inte hur sent turneringen är planerad att hålla på, men visst borde man hinna ut till Bromma innan 17.00 på söndagen? Eller ska man boka ett senare flyg?

  • Toppen!

    Vi bör vara klara med alla matcher och prisutdelade vid 1600 och det tar 15 minuter med bilskjuts så det ska inte vara några problem alls.

  • Nu är jag också anmäld och flyget är betalt. 7 pix kvar. Det är tight nu... men jag får ju leka med tennsoldater i alla fall :)

  • Ligger förvånande nog på plats 12 av 44 efter dag ett. Två vinster, en oavgjort och en förlust. Tror dock mina ödlor får det tufft idag. Av någon anledning är det bara en massa läskiga lag bland topp 15-lagen.

  • Kul, med lite upptaderingar :D vad har du fått möta för lag och är det någon ras som var särskilt "populär" i år?

  • edited 17 november 2013 07:50

    Det är en shitload av orcs och en hel del undead, skaven och vampyrer. I övrigt rätt så bra spridning. inga chaos, dvärgar, high elves, pro elves, humans eller chaos pact. Två Halflings och två gobbos och ett grymt läskigt underworld-lag som konstant hållit sig bland topp 10. Tror också att det bara är en Wood Elf och en dark elf.

  • Hmm, jag har skitsvårt att se hur Underworld kan vara bra. Jag diggar laget skarpt men har skitsvårt att se hur de kan vara "grymt läskigt". ;)

    Berätta :D

  • edited 17 november 2013 15:42

    Claw, Mighty blow, guard, tackle + fezglitch

  • stopp, snälla, sluta, jag får mardrömmar, :P

    Hur var reglerna för skillselection i cupen?

  • Skaven springer iväg med segern. Jag hamnar mellan 10-15 plats. Det gick sämre för Khanmanks slann.

Sign In or Register to comment.