Adeptus Mechanicus armé

edited 16 juni 2013 12:35 in Off topic

Jag funderar på att bygga en liten temad Adeptus Mechanicus armé men jag är lite osäker på vad som skulle passa best som Skitarii (statwise dvs), om det är Imperial Guard eller Space Marines (Detta skulle då diktera vilken armébok jag utgår ifrån) och kan en Techpriest i Codex: IG vara ett HQ eller måste man ha något annat HQ? Är det likadant med Space Marines?

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Eller skulle IG med allierade SM vara bäst? Med Tactical Marines för att representera de lite mer elit enheterna (dvs Praetorians) medans IG stod för grundstyrkorna

  • Har läst på lite (skulle ha gjort det först) och det verkar som att Imperial Guard är det ultimata om man ska bygga Ad-Mech.

    Dock skulle jag uppskatta alla tips ni kan komma med angående hur man ska konvertera Guardsmen till Skitarii.

  • edited 16 juni 2013 15:38

    Skulle nog Lira eldar

    Guardians som Sktarii(imperial guard med snäppet bättre stats/wargear)

    Wraith guards som Thallax (forge world)

    Wraith lord som Castellax (http://immaterium.files.wordpress.com/2013/05/am-castellax.jpg) kommer snart

    spiritseer/warlocks som tech priests

    Och kanske Wraith knighten som någon mobil high tech Knight Titan grej

    Tanks och så finns det med, samt att man kan alliera DE, tau o space marines till dem som battle brothers, alla de lagen har "Mechanicum counts as" potential

  • edited 16 juni 2013 16:07

    Vilka modeller skulle du använda för att bygga Skitarii? Som grund dvs

    När det kommer till Tanks så tror jag dock att Eldar Grav Tanks är lite för snabba för att vara Ad Mech. Några tankar på det?

  • Flagelanter + Imperial guard + FW elysian respirator huvuden med greenstuffad huva

  • wow, de ser ju typ perfekta ut!

  • Imperial Guard, hands down. Spela Skitarii som Veteraner eller Storm Troopers. Jag vill minnas ett avsnitt i en av de två första Night Lords-böckerna där det dimper ned NL-pods i Skitariis bakre led och deras ledare, en kapten/löjtnant registrerar: "Night Lords. This is not optimal."

    Nej, det är inte världens bästa armé längre, men strukturen på organisationen stämmer samt att modellerna inte kommer att förvirra 95% av dina motståndare... Dessutom får du mer tåliga plan om du nu ska ha det, samt allt det som är Imperiet - drösar av gubbar samt kantiga tanks som överlever nästan allt man kastar på dem.

  • Imperial Guard eller någon form av Marines.

    För Marines så kan du ha Master of the Forge som HQ.

  • edited 9 juli 2013 19:05

    http://www.tempusfugitives.co.uk/pdf/40k/Codex Cult Mechanicus.pdf

    Antar det bara är jag som blir lite anti när jag läste titan legion delen av introt i codexen och upptäckte dom hade fel. Gillar inte riktigt den där, dom verkar inte riktigt läst på utan bara kommit på en massa. Sen när jag läser mer inser jag att dom gett mechanicus både dreadnoughts och storm hawks. Och macro cannon har tydligen str 7. Det visste jag inte. Eller så ska den ha str D med paj-platta, även om det är lite smått det med. Onekligen har dom en bättre codex struktur än GW själva, men det är inte så svårt.

    Personligen skulle jag köra space marines om jag körde ett officiellt codex. Med scouts som hypaspists och master of the forge som arch magos eller liknande. Terminators funkar typ som robotar, lite mjuka dock. Och många av bilarna är samma som mechanicus använder.

    Sen skulle jag använda mitt eget codex om jag skulle köra fan made. Kanske inte helt balanserat men väldigt fluffigt så vitt jag vet. Inte för att den är klar dock....

Sign In or Register to comment.