DOUBT V Prelude

edited 22 maj 2013 09:11 in Blood bowl

Jag antar att det under/efter sommaren kommer att bli en ny säsong av ligan. Dock så vill jag starta en liten miniliga vid sidan av för att testa regelförändringar inför DOUBT V och för att spelare ska få testa lite olika lag. Eftersom en del spelare, som t.ex. jag, blivit eliminerade från ligan så tänkte jag skapa denna tråd för att boka matcher.

DENNA TRÅD ÄR FÖR ATT BOKA MATCHER OCH POSTA RESULTAT

REGELDISKUSSIONEN OCH LIKNANDE HÅLLER VI I DOUBT V-TRÅDEN

Reglerna för denna miniliga är att vi kör med reglerna från DOUBT IV med förändringarna som för närvarande står i första posten på DOBUT V-tråden.

Alla matcher är ressurection och utan skill progression. Vill man testa experimentella regler är detta ok enligt överenskommelse mellan. All diskussion av regler inför DOUBT V bör hållas i planeringstråden för att inte föra en diskussion i två olika trådar.

Kommentarer

  • edited 22 maj 2013 19:53

    Jag kan börja med att säga att mina Chaos Pact (eller vampyrer) tar sig gärna en provmatch. Bara tre Big Guys, men ändå värt att prova. Kan inte gå sämre än Draw-Khemri.

  • Så fort jag är klar med mina förluster i slutspelet vill jag hoppa på här också och tagga inför DOUBT V.

  • Dito. Man kan (<- pun intended) ju testa massa smarta lösningar med gobbosar bland annat.

  • Har ett förslag till regeländring ang Wizard som jag lyft med bland annat Klas.

    Jag tycker att 200k för den är helt ok, men gillar inte att den "fizzlar" på en etta. 200k i inducements åt skogen gör att det "sämre" laget inte fick något alls för det.

    Så förslag vid en etta som slag så böandar helt enkelt trollkarlen ihop vad han skulle göra (för högt ljud från publiken gör att inte hörde exakt vad coachen ville) så han skickar därför iväg fel besvärjelse. Ville man ha en lightningbolt så kommer det en fireball och tvärt om.

    Då händer det iaf något vid en etta på wizard och kanske inte helt åt pipsvängen med 200k inducements. Vad tycker övriga?

  • De flesta inducements har något sätt att falla pladask, men visst, jag håller helt med om förslaget. Det lär dock inte påverka DOUBT eftersom wizards inte är tillåtna, men till nästa säsong i Bubble vore det vettigt att testa.

  • oj fel tråd, men japp :D

  • Första testmatchen med reglerna spelades i Ursviken igår med två omålade lag. Mina dvärgar vid namn Forty Nine Inch Males (lite samma tema som @Frantics wimps fast manligare och skäggigare) krossade Norse-laget K9 rescue med 1-0 i runda 16 efter två lyckade dodges och GFIs med min dwarf runner. Reglerna flöt bra men vi lyckades inte med några allt för udda testfall.

  • 105 minuter enligt timern på min mobil, men det var inga td eller tidskrävande turns. Kan vara av intresse att minska komplexiteten på vissa events som du föreslår.

Sign In or Register to comment.