Jaha ... DREADBALL har anlänt ...

edited 15 december 2012 17:09 in Blood bowl

Ska vi anta att alla kommer köpa spelet samt alla lag?

Kommentarer

  • Skulle vara intressant med en recension i alla fall :)

  • Var peppad på att köpa människolagsfigurerna och då kanske även spelet men den längre video som finns att kolla på gör väl mest att det känns som två lag som spelar varsin match mot tärningen snarare än mot varandra. Gillar fortfarande laget men kommer nog vänta länge innan (om) det här köps in.

  • edited 21 maj 2013 22:08

    Nu har jag köpt det. Det finns två grejer jag inte gillar efter första genomläsningen men av de två är det "bara" en jag tycker är riktigt käse och den andra kommer antagligen inte att vara en grej.

    Den första är att din rush börjar innan bollen launchas och om du råkar få bollen på dig och inte fångar den är din rush slut. Känns som om "kick-off" borde vara före turen och inte först i turen. Jag är tydligen inte ensam om att tycka det har jag förstått efter diverse forumgenomläsning.

    Den andra är att man inte kan välja lagsammansättning, utan alla lag har en fixerad start-komposition som man köper till gubbar till om man väljer att spela ligaspel. Och eftersom alla vill köra ligaspel så blir det nog ingen stor grej!

    Så nu måste alla köpa minst två laglådor var så vi kan börja lira. Säsong två är väl på gång med ytterligare fyra lag så snart sitter alla där med typ 16 laglådor. Lycka till!

  • Rätt billigt är det väl också? Jag tittade på de där demovideosarna du berättade om på Nordsken. De verkade inte ha så kul i videon! Det är säkert mycket mycket roligare i verkligheten.

  • edited 22 maj 2013 08:21

    Nej, man blir bara mindre peppad att köpa spelet efter att ha tittat på filmerna.

  • Jag tror felet de gör i filmerna är att de väljer fyra istf sex spelare så det blir ju inga motståndare att klara av innan man försöker göra mål. Dock kan jag säga att just själva målgörandet inte är direkt automatiskt för man måste ju träffa målet. En goblin har kanske en tärning på 5+ om han har gått före så det är väl inte helt enkelt. Tror det spelar bättre irl än på videorna. Sen scattrar bollen en d6 långt varje gång så allas spelare kan ju vara helt off när något fukkar upp. Dock verkar ju de nya raserna kuka ur alltihop direkt på en helt annan nivå än Blood Bowls olika Tiers. Men det börjar ta slut på lag nere på stan så jeppar som spelar verkar det ju finnas i alla fall ...

  • Jag kommer lätt skaffa en lagbox inom kort. Räcker det med en låda för att köra, eller behöver man två?

  • Jag lyckades ju nyligen snubbla över ett lag om ni minns ;)

    Tyvärr lämnar jag snart mitt kära norrland för 11 veckor i södra Sverige, så tyvärr ser jag inte att jag kommer att hinna vara med och testa Dreadball förrän tidigast till hösten :(

  • Man börjar alltid med en starting Lineup och det är den som finns i en låda. Sen kan man ha max dubbelt så många positionals som laget började med, samt max 14 spelare, och detta max inkluderar freebooters och MVPs så man kommer få gubbar över. Men två lådor för seriespel typ.

    Hittade ytterligare ett blä-objekt igår men många verkar tycka att det är okej att tråka ihjäl motståndarna så då får det väl vara så då.

  • Eftersom jag redan bestämt mig för att prova Dreadball läser jag gärna om fler blä-objekt du hittar! :)

  • edited 23 maj 2013 07:40

    Vad för positivt har du hittat då? Nämen någon som va positiv på innet!!! blommar sädes skvättorna!

  • Vik hädan, här köps inget Dreadball, har ju inte samlat på mig alla Blood Bowl lag än ;)

    Sedan när ni köpt det och säger hur snuskigt kul det är så kan jag väl inte hålla mig borta längre :P

  • edited 25 maj 2013 19:40

    Det som var Blä! är att man kan markera rutan man byter in folk på så att det blir typ omöjligt att få in någon ur båset.

    Det som är bra är väl att alla positioner (Guard/Jack/Striker) har samma roll och skillmöjligheter för respektive lag. Alltså alla Guards har samma plus och skillval osvsett ras. Sen skiljer sig lagen åt i och med att tex Råttorna inte har några Jacks och Orx har inga Strikers och spelar därför olika. Tror att det här spelet kommer slita en coach mellan hopp och förtvivlan mycket mer än BB. Man kan ligga under med 0-6 för att två skott senare leda med 2-0 (först till 7 pts vinner alt 14 rushes). Jaaaaaa till neeeeeeej på 15 sekunder typ. Kom ihåg att ta er hjärtmedicin!

  • Jag har i princip ordnat fram första matchen mot den trollande apan till kommande helg. En sjukt utförlig matchrapport kommer efter detta att skrivas och då kan ni alla avgöra om spelet ska hyllas eller lagras i det runda arkivet. GO TRONTEK!

  • Holmsunds Orx do judo chop FTW!!

  • edited 26 maj 2013 15:25

    Tycker det är roligt att de döpt ett Dreadbowl-lag, Trontek, efter ett bilbatteriföretag. Fast vad vet man, de kanske spelar som Duracellkaniner hela bunten...

    Lagfoto

    Go 29:ers!

  • Viss hets förekommer mellan den Trollande Apan och allas vår Khan inför matchen. Apans allt gulare orxer kanske får möta Khans helsvarta människor Boliden Brawlers. Om tid finnes kommer det att bli mer än svart sprayfärg på Brawlers. Om ngn överöever får vi se!

  • Grundning

    Nästan klart

    Första bilden visar mer korrekt färgåtergivningen på det gula. Andra bilden är under en aldeless för stark lampa.

    Lördag går matchen av stapeln ute i Umeås vackra skärgård (jo hemma hos mig i Holmsund) Planen prepareras för fullt. Lika så tärningarna vaxas, poleras och tyngder borras in i 1an. Ettan neråt så får motståndaren den i 2an kort och gott :p

  • edited 28 maj 2013 07:41

    .

  • Riktigt snygg, men behöver mer blod! ;)

  • Jag tycker han har alldeles lagom lite blod på sig jag. Och inget ska han ha heller. Sen har han ju feghetens gula färg på sig så jag tycker det bådar gott jag!

    Försökte få mina Boliden Brawlers att ha en vacker lejongul färg inspirerat av Sveriges för nuvarande bästa hockeylag men det kukade ur till någon lejonbrun historia istället. Så kan det gå! Och kladdigt målade är de oxå, hujedamig. Men de kan ju vinna ändå :)

  • Gult och svart, tiger ränder och taggtråd FTW!!!

    Blodet och battledamage dyker upp i morgon kväll. Färdig målat för ikväll dock

  • edited 1 juni 2013 16:32

    Nu har jag fått stryk å det grövsta men det var väl förväntat. Note to self: brutet blev det när Buzzkut kom in och på fem blockar gjorde en död, två skadade (i tre turns) och två som låg som små fjollor framför hans mäktiga fötter. Det är hårt att få nio successes mot sig på sex tärningar ...

    Det lilla vi hann se av Buzzkut var att det vore bättre om han aldrig visat sig typ. Spelet flöt ganska enkelt och det var en 4+ på två tärningar ifrån att det blev 4-3 istf 0-3 i rush 14

  • Några tankar kring spelet som sig:

    • Väldigt lätta regler att förstå.
    • MVPs bör man lämna utanför spelet helt och hållet. Dom är för bra sådär vid första anblicken.
    • Strategi är det viktigaste men tätt efter är heta tärningar.
    • BILLIGT RENT EKONOMISKT.

    Jag är taggad ;-)

Sign In or Register to comment.