40k Sommar Kampanj

123468

Kommentarer

  • är väl ganska bra skrivet i beskrivningen för kampanjen.

    "Vi kommer att ta bort gruppspelen pga många önskemål. Så det som gäller är att ni kommer få spela hur många matcher i veckan ni vill, dock så kommer bara dem fyra bästa resultaten räknas. Ni kommer dock inte kunna spela mot samma spelare för att få bättre resultat. Första matchen mot samma spelare är det som räknas. Ni får självklart spela mot dem igen vid nästa poäng ökning(Period) och få poäng för de."

  • Den bästa lösning är att scenariot i nästa period blir svårare att få maxpoäng på. Som det är nu att allt kan hålla vid wipe gör att det blir många 16-0. Om man skulle behöva ha scoring units skulle det bli svårare.

  • Jo, jag gillade tanken av att allt blev scoreing. Men praktist sett gör det väldigt många 16-0. Vissa man möt har ju prioterat trupper just för att kunna samla poäng, men det är ju orelevant när allt bli scoring vid en wipe. Bara ha köttigaste listan då egentligen, purge the alien blir varje match känner jag.

  • Tackar tackar för dagens matcher :-D // Ola

  • Måste hålla med Ola, tack för fyra trevliga matcher! Svänger förbi imorgon så om någon är sugen kan jag spela några matcher till :-D

  • Saknar helt matcher så jag är sugen på att möta någon imorgon. Vart håller alla hus efter kl 13?

  • Som jag sa i andra tråden så är jag och Anton (Urslingen) tillgängliga för massa spel på torsdag om folk har tid! :)

  • Angående inrapporteringen, du rapporterar in alla dina matcher, men bara dem 4 bästa kommer att räknas.

    Angående wipe så blev det lite fel att sätta in den när scenariot redan var skrivet, kommer att skriva nästa scenario efter och kring dessa regler för att få det mer balanserat.

    Sedan så ber jag om ursäkt ifall det skapat konstigheter kring emailen, då det var jag som tappade bort lösenordet till den jag hade postat först. Nu är de iallafall wh40kkampanj@hotmail.se som ni skall rapportera till.

    Utöver detta så kommer andra scenarion komma ut nu på onsdag/torsdag.

  • er listan med anmelda updaterat? jag har kört 13 matcher tills nu

  • När är sista datum för inrapportering? Jag va ju som inställd på att skicka in de fyra bästa i slutet innan nästa poängbuff. Men formuleringen "när du skickar in din första match [...]" under informationen gör mig lite fundersam. Men å andra sidan vet man ju inte sina fyra bästa förrän i slutet ^^

  • Kommer det finnas folk på FUSK ikväll? Jag har inte hunnit spela någon match ännu i kampanjen och tänkte försöka få det avklarat denna dag.

  • Hur blir det med wipe poäng? Vet att vissa har tagit en wipe som att de får 16-0 oavsätt om de hållit objektiv och tagit alla secondary objektivs medants jag räknat aktuella päng från vad man åtstakommit undermatchen . Och som Drpan säg, när är sista datum? Har för överigt inte brytt mig om att ta namn på de jag förlorat stenhårt mot eftersom jag inte planerade på skicka in dom som mina 4a bästa. :O Pls explain

  • Tänkte påminna om att rapportera in till den nya mailen alla era matcher, vill kunna sätt ihop en ranking tabell asap

  • fisst börjar den nya omgången först måndag?

  • Det kommer tydligen vara en 50pt steamroller turnering på FUSK på söndag, vilket gör det svårt att få plats att spela kampanjen, så bra fråga om det är söndag eller måndag som gäller för ny omgång.

  • edited 22 maj 2013 16:09

    Söndag blir sista dagen för att rapportera in för denna period dvs den 26maj. Och näst period börjar på måndag.

    Angående lite regler så får ni antingen komma överens med din motståndare om att spela om eran match eller bara första förbättra inför framtiden. De är inte lätt att ändra på saker som redan hänt.

    För övrigt är scenario 2 ute nu.

  • Dum fråga kanske... var kan jag hitta scenario 2?

  • Tjo. Vi har fixat så att vi får spela på saga. Ni kan lira hur mycket ni vill på fusk på Sö.

  • Scenariot ligger i andra tråden, ni får gärna prov spela det och ge omdöme hur det fungerar. Kan ändra i det ända tills de blir officiellt.

    Vi kommer köra måndag som nästa period endå fast fusk är ledigt :)

  • anmäler mej för orks

  • Per Andersson anmäler sej (genom ombud) med necrons

  • Om man har valt att ha sin Tervigon som troop, får man ändra så den är HQ igen då det inte är nån sort uppgradering eller äre valt är valt och kommer aldrig igen =)

    avgör lite hur jag måste bygga nästa runda då det var rätt stor fördel att ha ett hq =/

  • Per är och Jobbar igen... Så jag säger att den måste fortsätta vara troop om du tog den som troop,

  • edited 27 maj 2013 09:20

    Blumpen Skulle tro att valt vad den modeln fyller för funktion i din armé gäller kampanjen ut.

  • Joo jag tänkte det också, ville bara slippa lägga in en till tervigon. Men jag skippar det och kör en roligare lista istället, det får gå som det går.

  • Ifall man kör en 20 med gretchins kan man lägga till ytligare 10 i eneheten när man Har råd med mer poäng?

Sign In or Register to comment.