Fancy Fanatic VII

dea
edited 22 augusti 2013 00:03 in Turneringar / konvent

7:e upplagan av Fancy Fanatic går av stapeln 24:e augusti 2013.

Plats: Origo

18 års åldergräns

Kostnad 800:- /pers, i anmälningsavgiften ingår middag, tre öl/cider (självklart finns det alkoholfria alternativ), snacks, trevligt sällskap, snygga arrangörer och grymma priser

Mat
Förrätt: Minivästerbottenspaj med gräddfil & rödlök

Varmrätt: Grillad Fläskfilé och Potatisgratäng med vitlök

Dessert: Key Lime Pie

Klädsel På Fancy Fanatic kan man inte komma och se ut hur som helst. En viss nivå av Fancy-het måste uppnås. Följande gäller:

Minimum upptill: Skjorta. Hel, ren och helst nystruken. De flesta skjortor går bra förutom rena semester/hawaiiskjortor

Minimum nertill: Långbyxor, skor och strumpor, hela och rena. Kostymbyxor och någon form av finare sko. Jeans är inte ok på Fancyn. Enklare skor går också bra om de är nya.

Dricka Precis som i vintras kommer turneringen att hållas på en plats med bar, det innebär att ni inte får ta med er egen dricka. Baren är billig och välfylld. Följande gäller dock angående konsumptionen av alkohol. Drick inte mer än du kan hantera! Deltar du i Fancy Fanatic är du mogen och erfaren nog att sluta dricka innan du börjar kräka ner toaletten/golvet eller få impulser att stage-diva över någon annans armé (att thrasha sin egen armé efter du spelat färdigt alla dina matcher är tillåtet så länge inte omgiviningen eller inredningen tar skada). I och med att du betalar anmälningsavgiften godkänner du att efterdebiteras eventuella extrautgifter som orsakas av ditt eventuella vårdslösa beteende.

I anmälningsavgiften ingår tre öl/cider plus snacks under kvällen.

Format

40K
* Två manna lag (ni anmäler er i lag)
* En 1100 poängslista per spelare samt en 750 poängslista för sista scenariot¹
* lagets arméer behöver inte normalt kunna vara allierade
* Skicka in lista för godkännande (senast 8:e augusti). skickas till fantasiafanatic@gmail.com

¹/ 750 poängslistan behöver bara innehålla 1 troopchoice och behöver inte ha något gemensamt med din 1100 poängslista förutom att den måste följa samma codex (och använda samma allies ifall du använder allies)

Scenarion 40K

Fantasy (OBS!! ingen lag turnering OBS!!)
* 1500p per spelare
* Skicka in lista för godkännande (senast 8:e augusti). skickas till fantasiafanatic@gmail.com

Scenario Fantasy

Anmälan startar söndag 2:a juni på Fantasia, 20.00 - 21.00 (dörrarna vid dansskolan öppnar en timme innan).Vi har plats för totalt 40 spelare, första halvtimmen är det låst till 8 lagplatser i 40K och 16 platser i Fantasy. Efter det släpps platserna fria (självklart fortsätter vi sälja biljetter på måndag om det finns kvar). Åtta biljetter finns undanlagda för spelare som kommer resande till Umeå (är ni intresserade av att delta mailar ni fantasiafanatic@gmail.com), är inte dessa uppbokade innan den 2:a släpps dom fria Varje spelare får köpa max två biljetter.

OBS!! ENDAST KONTANT BETALNING AV BILJETTER OBS!!

Tidsschema (tider kan förändras men start- och sluttiden kommer inte att ändras)

12.00 Insläpp och mingel
13.00 - 15.00 Match 1
15.15 - 17.15 Match 2
17.00 Baren öppnar
17.30 - 19.30 Match 3
19.30 - 20.30 Middag
20.30 - 23.00 Match 4
02.00 Slut

Det kommer finna möjlighet att köpa lättare lunch under dagen, så var inte orolig att det inte är någon lunchpaus (ni får äta och spela samtidigt)

Priser

Följande priser kommer att delas ut..

  • Vinnare i respektive spel
  • Bäst klädd Fancydeltagare
  • Mest Fancy armé (kombination av utseende och armébygge)
«13

Kommentarer

  • dea
    edited 22 augusti 2013 15:33

    Anmälda lag 40K

    1. Dea
      Tarander

    2. Elias Palmarsson
      Martin Kristiansson

    3. Per Sigvallius
      Martin Myhr

    4. Stefan Fällström
      Mats Weingård

    5. Tobias Lundmark
      Daniel Krigsman

    6. Johannes Boo
      Björn Svensson

    7. Griniga Gamla Gentlemen
      Linus Söderberg
      Per Andersson

    8. Jag har ingen fantasi
      Skägg David
      Jonas Kriström

    9. Per Oscarsson
      Henrik Gunillasson

    10. Alexander Lejon
      Jon Borg

    11. Peter Strandgårdh
      Patrik Ylmefors

    12. Björn Pilebro
      Morgan Flank

    13. Tommy Markström
      Fredrik Seijsing

    14. Robert Lindberg
      Niklas Bengtsson

    15. Per Holmgren
      Robert Lundström

    16. Kim Söderlund
      Max Malm

    Anmälda Fantasy

    1. Jon Backlund
    2. Mattias Ström
    3. Toni Kortelainen
    4. Erik Öhman
    5. Niklas Fällman
    6. Simon Brändström
    7. Marcus Östling
    8. Marcus Persson
  • meeeeeeeeeeeeeeeee!! Benjamin Hyvönen anmäler sig!

  • åhhh vill verkligen på den här missade förra

  • Vad fan är det den här skiten igen. Och nu 800:- är det riktigt värt det. Hmmm. Se.dea.full. Jo det är det. Så det blir att sova i saga gallerian igen.

  • Biljettförsäljningen: stämmer det verkligen med 20.00??

  • Biljettförsäljningen: stämmer det verkligen med 20.00??

    Stämmer bra. Eller är du sugen på kliva upp på morgonen istället?

  • Faktiskt :-) tror det blir mindre konkurrens :-)

  • Det är en Söndag också. hmmm. Kan man stå inne och köa eller måste jag parkera Taxin i ute kön.

  • Woho.. bra med en anledning att måla igen, flera modeller gick mystiskt söder vid det senaste FF =)

  • Glöm inte att biljetterna släpps nu på söndag, 20.00. Sagagallerian, entrén vid dansskolan.

  • Menyn till sommarens Fancy blir följande:

    Förrätt

    Minivästerbottenspaj med gräddfil & rödlök

    Huvudrätt

    Grillad Fläskfilé och Potatisgratäng med vitlök

    Efterrätt

    Key Lime Pie

  • Missa inte biljettsläppet ikväll (söndag 2:a juni) 20.00 på Fantasia

  • Key Lime Pie! Mums :) Synd att jag inte kan komma.

  • Nu ligger anmälningslistan uppe. Som ni ser så finns det gott om plats kvar i Fantasy:-)

    Förutom dom fem tomma platserna i Fantasy finns det 10 "öppna" platser (alltså kan fler 40K lag anmäla sig). Se nu till att inte missa årets höjdpunkt, anmälan görs på Fantasia eller fantasiafanatic@gmail.com

    meeeeeeeeeeeeeeeee!! Benjamin Hyvönen anmäler sig!

    Det hoppas jag:-)

    åhhh vill verkligen på den här missade förra

    se nu till att inte missa en till

  • En spelare i 40K söker medspelare

  • Vilka restriktioner gäller för 40k? Måste ju veta vad man ska börja måla upp :)

  • Vi kommer att köra en typ subjektiv komp. Skicka in din lista så godkänner vi den som tillräckligt Fancy:-)

    Men håll dig borta från den värsta osten så blir det bra.

  • Då antar jag att båda lagmedlemmar ska skicka in dem samtidigt så att de kan bedömas som en helhet?

  • Det behövs inte, vi kommer att bedöma dom separat. Lister kan skickas in redan nu på fantasiafanatic@gmail.com

  • Ok, jag gör ett försök :)

  • Nu finns det två platser kvar

  • Hur hade ni tänkt i 40k'n angående warlord (1 till varje armé eller 1 för båda)? Och man ska kunna spela ihop med arméer som normalt sett inte kan allieras, vad innebär det? Battle brothers, allies of convenience?

  • edited 26 juni 2013 11:59

    Man spelar sina matcher i 40K på separata spelplaner förutom sista matchen, men den kommer använda separata regler för hur ens medspelares armé interagerar med din egen armé. Så ni kan para ihop er hur som helst med varken några positiva eller negativa effekter som resultat.

  • Aha, ja det förklarade ju en del som man inte tänkt på. Trodde det va 2vs2 på samma bord hela tiden :)

  • Och varje spelare ska ha en egen legal armé så båda spelarna har en warlord

  • Dea: på begäran skriver jag här. Notera mig för vegetarisk föda på Fancy.

    // Patrik Ylmefors

  • (Mjölk och ägg funkar.)

  • Hur ser upplägget ut till 40k'n? Tänkte att ni kanske vill ha in listor snart för att se om de är fancy nog. Jag har ju aldrig vart på nån Fancy tidigare så jag har inte koll på vilken nivå listorna brukar ligga på. Och är det nån form av lottning/taktik kring vilka listor som möts? Tänkte om man ska spexa till det lite att en lista är totalt värdelös mot pansar och en den andra kan inte hantera infanteri (förmodligen totalt värdelöst i alla kategorier att göra såna listor men kul att veta).

  • Återkommer senare ikväll med svar kring listor mm

  • Det ska vara en så stenhård lista att vuxna män gråter som ett spädbarn. Ta det bästa. Bara det bästa. Kommer du med en mjuk lista blir det ingen grogg i baren. Så har det då varit på de fancy fanatics jag spelat tidigare.

Sign In or Register to comment.