40k Kampanj Match Bokning

edited 22 juni 2013 03:37 in Turneringar / konvent

Rapportering

Rapportera inte innan den 12 Maj!

  • Ni rapporterar till Wh40kkampanj@hotmail.se
  • Såhär skall de se ut när ni rapporterar, notera att ni behöver bara skriva med armelistan första matchen inför varje period:

Per oskarsson spelade mot Henrik gunillasson

Per: 10 Poäng

Henrik: 6 Poäng

Jag spelade omålat

  • Armelista:

Hq

190 - Belial

Thunderhammer and Stormshield

Troop:

260 - 5xTerminators

1xTerminators with Powerfist and stormbolter

1xTerminators with Chainfist and stormbolter

1xTerminator with Thunderhammer and stormshield

1xTerminator with Thunderhammer,stromshield and Cyclone missile launcher

1xTerminator with Lighting claws

  • Total - 450

Scenario:

1.Take Control!

Deployment: Dawn of war

Placera ut ett objektiv i mitten av spel plan, sedan placera ut varsitt objektiv. Den som valde sida börjar sätta ut sitt objektiv. Allt regelmässigt kring objektiv följ regelboken.

Spelplan: Spelas på 48’’x48’’

Special rules: Night fighting

OBS – Inget får hållas i reserv!!, med ett undantag endast Drop pod! - OBS

  • Primärt objektiv
  1. 4 Match poäng för att hålla motståndarens objektiv
  2. 3 Match poäng för att hålla mitten objektivet
  3. 2 Match poäng för att hålla ditt eget objektiv
  4. 1 Match poäng för varje objektiv du håller i slutet av runda 3 (oavsett vilket du håller)
  • Sekundära objektiv

First blood Shooting!

First blood Assaulting!

  1. First blood Shooting, ger 1 match poäng till den som skjuter ihjäl en enhet först.
  2. First blood Assaulting, ger 2 match poäng till den som dödar en enhet först i närstrid.
  3. Dessa 2 sekundära objektiv går inte över varandra så även om de har dött 2 enheter av shooting går de fortfarande att ta First blood Assaulting och vice versa.

2. Charge!!

Deployment: Vanguard strike

Placera ut en objektiv markör I mitten av spelplanen.

Special rules: Night fighting, Reserves

Spelplan: Spelas på 48’’x48’’

  • Primära objektiv
  1. 4 Match poäng om du har en scoring i motståndarens deployment zone (detta kan endast contestas av scoring)
  2. 2 Match poäng om du håller Mitten objektiven i slutet av runda 3
  3. 2 Match poäng om du håller Mitten objektiven i slutet av spelet
  4. 1 Match poäng för varje scoring du dödat
  • Sekundära objektiv
  1. First blood sergeant! -- 1 Match poäng till den som dödar en sqaud leader, sergeant eller någon form av chef över en enhet.
  2. Guard the boss – 2 Match poäng ifall din warlord lever i slutet av spelet. (ifall du inte har en warlord kan du inte få poäng för denna)

3.Epic madness KILLING!

Deployement: Circle Domination, http://imageshack.us/photo/my-images/6/deployment.png/

Special rules: Reservs, Night fighting

Spelaplan 48’’x 48’’

  • Primära objektiv
  1. 1 Match poäng för varje killpoint du tagit. (Transporters räknas ej som killpoint)
  2. 1 Match poäng för varje heavy support choice du dödat (denna går ihop med ovanstående, så du får 2 match poäng per heavy support du dödar)
  • Sekundära objektiv
  1. 1 Match poäng för varje scoring enhet som lever i slutet av runda 3
  2. 2 Match poäng om du har en enhet i motståndaren deployment i slutet av matchen

4. Randomize!

• Deployment: Dawn of war

Placera ett objektiv i mitten av spelplanen.

Placera ut ett objektiv var (utöver mitten objektivet), detta objektiv har en 10'' zone radie på att hålla/contesta. Följer vanliga regeler för objektiv.

Special rules: Reservs, Night striking (Det är night fighting första rundan, detta skall ni icke slå tärning för, och de kommer inte vara så att ni ska slå för night fight runda 5)

Spelaplan 48’’ x 48’’

• Primary objektiv

  1. 3 Match poäng för att hålla mitten objektivet i slutet av matchen
  2. 3 Match poäng för den som tagit tagit flest kill points
  3. 2 Match poäng för varje objektiv zone du håller

• Sekundära objektiv

  1. First blood – 2 Match poäng för första enheten dödat.
  2. Slay the warlord - 1 Match poäng för att döda motståndarens warlord
  3. Support fire successful – 2 Match poäng om du har fler heavy support + elite choices på plan I slutet av runda 3
«134567

Kommentarer

  • edited 12 juli 2013 22:57
    ## Namn Armé Poäng
    1. Sejsing Imperial Guard 247(+15)
    2. Peter B Chaos Space Marines 235(+15)
    3. Tomas S Space Marine 184
    4. Tomas H Chaos Space Marine 158
    5. Axel Linder Tau 156
    6. Magnus J Tyranids 132
    7. Torbjörn G Tyranids 132
    8. Fredrik T Dark Eldar 118
    9. Erik L Tau 99
    10. Mattias H Tau 64
    11. Henrik G Chaos Space Marines 63
    12. Dea Necrons 63
    13. Martin Järbur Tau 63
    14. Linus S Space Marine 63
    15. Elias P Chaos Daemons 58
    16. Alexander B Chaos Space Marine 44
    17. William F Orks 43
    18. John-Levi N Okänd 27
    19. Ola Ö Imperial Guard 19
    20. Rikard Lindahl Chaos Daemons 16
  • Söndag den 12 kommer jag försöka dra folk till FUSK för att lira kampanj matcher... Dyk upp och grabba tag i nån för att lira matcher då:D

  • Det uppstod en fråga igår när jag och några till testade 500p arméer. Angående First Blood Assaulting, men jag antar att det gäller shooting också. Om en independent character joinar en enhet, räcker det då med att karaktären dödas eller ska hela enheten dödas?

  • Skulle anta enheten, så länge han är en del av den. Springer han runt själv utan entourage så är han en egen unit. Som jag gissar. Men till min riktiga anledning av posten - När på söndag skall vi infinna oss som vill lira Kampanj matchen? Har planerat att dyka upp.

  • Diskutera gärna detta i tråden för Kampanjen och använd denna tråd för match bokningar

  • psst, Kendal, så när Söndag har ni tänkt dyka upp då? Klassar det som en Match boknings fråga.

  • Kommer gå dit vid 12, åka hem vid 24...

    Vet att Alexander(Droken) och jon från fantasia kommer under kvällen, Per Oskarsson(Rekh) kommer om han inte är för Bakis, Dea uttryckte intresse... Försöker få Tompa o Blumpen o komma också.

    Samt de som väljer att besvara den tidigare kallelsen:D

  • Ah, ganska länge ni tänkt vara där då! Jag kommer förbi efter lunchtid då (12-14) och utmanar någon :)

  • Jag kommer nog också under kvällen.

  • Om man dödar en enhet med overwatch, räknas det till FB shooting eller FB assaulting?

  • Shooting då du skjuter ihjäl den.

  • ^ what he said, använd gärna den andra tråden till regelfrågor och denna enbart för matchbokning

  • Jag tycker att det vore trevligt om man kunde göra fredagkvällar och söndageftermiddagar till spelmöten. Då kan många träffas och spela mot varandra.

  • Ja, Om inte annat varje gång det sker en armé uppdatering.

  • edited 12 maj 2013 18:12

    Nån som ska spela ikväll

  • Någon som vill spela imorgon måndag vid 12:30?

  • jag kommer at vära på fusk imorgon som vanlight fron 7:55 typ med min 500p lista forcalla dom jag inte har spillet mot i kampanjen

  • edited 13 maj 2013 09:04

    Jag kommer att befinna mig på Fantasia med min 500p armé efter jobb (kl 16), om någon vill köra en match där så "bring it!" :-)

    Edit: jag kommer troligtvis vara där varje dag denna vecka.

  • Jag skulle vilja kriga imorgon efter plugget, slutar runt 14:00 +-30min. Någon som kan och vill? :)

  • Idag tisdag är jag på fusk mellan 10-12. Sen kommer jag förbi på eftermiddagen runt 17 om någon vill spela.

  • Idag tisdag är jag på fusk mellan 10-12. Sen kommer jag förbi på eftermiddagen runt 17 om någon vill spela.

  • edited 14 maj 2013 15:16

    Tjo! Imorgon (onsdag) eftermiddag skulle jag gärna ta en match. Jag slutar kring kl. 16 om någon är på. :)

    Edit: Stryk det. Fick precis förhinder. :(

  • Kommer att vara på klossen hela kvällen imorgon (onsdag, 15) om någon vill spela.

  • Imorgon onsdag är jag på fusk med min arme mellan 10-13. Spelar gärna en match då.

  • jag med from 9 till 17 er jag på fusk och spiller gerna med alla der vill

  • Imorgon Torsdag finns jag på FUSK för spel mellan 10-13.

  • edited 16 maj 2013 06:57

    Svänger nog in en liten stund ungefär vid 11 för en match. Spelar mina söner, dock blir det lite proxande för att... Ja men saker finns inte alltid i lager TT

    Edit: Har nu på morgonen insett att jag har tenta fram till klockan 12:30 så det blir nog inget spel för mig idag. Trodde den bara var till klockan 10:-(

  • Tänkte bara säga att email adressen för inrapportering har slutat fungera... Bör ha det fixat och satt upp en resultat tabell tills helgen på ett eller annat sätt, kan bli att man måste rapportera in sina matcher igen så spara era resultat.

  • Hur ser det ut med folk på FUSK idag 13-16 och i helgen fram till 13? Hade tänkt lira lite om jag kommer loss från snickradet innan jag börjar jobba.

Sign In or Register to comment.