Kommentarer

  • Gw suger på att fixa sina regler. En del uppenbara svar men som vanligt också total idioti på vissa ställen.

  • också total idioti på vissa ställen.

    Vad är det du tänker på då?

  • edited 23 april 2013 14:23

    Spirit leech som nu får hjälp av inspiring presence, igen... Hur karaktärer på monster mount nu plötsligt för andra gången inte går KBa.

    Vissa arméer hade några verktyg för att hantera monster cav karaktärer men nu är de totalt chanslösa.

    De är väl så långt från konsekventa man kan komma.

  • läste bara empire och daemons, har dom "fixat" fler?

  • "Fixat" på lite fler ställen också.

  • Nästan alla FAQ är uppdaterade, men det större är det som Eldborn redan har nämnt.

  • Dea var ju pricksäker vad det gäller demonerna iallafall :)

  • men inga av dessa FAQs kommer att användas!! Då de kom efter 7april, eller har jag helt fel nu?

  • Finns ju inte längre att hitta äldre FAQs så jag vet inte :/

  • Vi använder alla FAQ´s som kommer innan turneringen. Gällande saker som släoos innan 7:e april så är det army books och regeleditioner

  • Betyder det att errata delarna i de nya FAQ dokumenten ej kommer att användas? Med tanke på att det är faktiska regeländringar...

  • Nej, allt kommer att användas. Syftade på om det skulle dyka upp en 9:e ed. mellan den 7:e och turneringen. Och inte tycker jag att FAQ:en förändrar så mycket att det ska ses om en ny edition

  • Känns som att GW´s FAQ ofta gynnar figurer och arméer som är bra medans sämre arméer bara blir sämre för varje FAQ. Bästa sättet för både toombkings och darkelves att döda en pendant på pegasus och andra hårda flygande karaktärer var ju låg styrke KB och nu är det ju helt värdelöst.

    RIP Waywatchers, nu är ni helt värdelösa.

  • Verkligen :( Riktigt tråkigt och en spottloska i ansiktet på dom som är villig att försöka.

  • TK kan ju i alla fall ännu få heroic KB det kan inte WE.

  • edited 24 april 2013 11:29

    Lite lustigt att minsta detachment är lika stubborn/steadfast som greatswords och att typ detachmenten är "bättre" än huvudenheten själv :P

    Inte så sugen på conga lines med steadfast detachments :s

    Fantastiskt roligt att GW nu tar tillbaka tillåtandet om LOS på impact hits.

    Nu ändrar det även till att man FÅR overrun mot crumbling etc.

  • tvära kast i regelskogen :)

  • Generellt blev ju spirit leech sämre, då låg LD nu får tillgång till generalens LD. Däremot starkare mot vissa karaktärer som redan har relativ hög LD.

    Överlag vettiga ändringar tycker jag. Vet inte varför det skulle vara tillåtet att döda karaktärer på mounts men inte vanliga enheter med KB. Bättre det är lika rakt igenom, sen kan man alltid diskutera om inte infanteri på MC borde gå att dräpa så från början.

  • edited 24 april 2013 17:34

    Jag håller med i sak, men det blir märkligt då även drakryttare blir immuna mot KB trots att man kan rikta attacker direkt mot dem.

    Spirit Leech blev absolut sämre, speciellt då den var bland de bästa sätten för många att döda t.ex. Chims.

  • GW suger verkligen pung ibland.

    Känns extra kul att jag målat upp 13 wardancers och 12 waywatchers till FF. Not.

    Då vet man att man som WE får vända rumpan till och ta den även mot DE, då deras pegar numera inte kan dödas. Aja, finns fortfarande någon armé man kan ha chans mot.. Beasts tex..

Sign In or Register to comment.