40k Sommar Kampanj

245678

Kommentarer

  • För mig är restriktioner som begränsar hur stark något få vara, just det. För att begränsa, jämt emot vad man har planerat(t.ex. kampanj). Att det tas som dedicerad eller inte borde inte trumfa, känns lite paragraf ryttare. Men men, kanske bara var jag då.

  • Tomas Sandström anmäler sig.

  • edited 22 april 2013 13:36

    Jag måste säga att jag håller med Slaci; det känns som ett mycket underligt val att begränsa AV:n på fordon, men att detta skulle ignoreras om fordonet i fråga är en dedicated transport. Jag såg det som en rätt bra begränsing på de poängnivåer vi kommer röra oss på. En restriktion bör väl vara konstant genom alla typer av fordon?

  • Anmäler mig John-levi Nyberg

  • Kan göra som ni vill och köra ingen Land raider. Blir nog lättast så, då slipper vi en diskution kring de hela :)

  • Dessutom så är det ganska svårt att få in en Land raider på 200 pts

  • edited 22 april 2013 18:06

    Yep med tanke på att man behöver terminators på 200pts för för att kunna ta en som dedicated :)

    Men men de är skitsamma nu :P

  • Blood Angels har ju faktiskt Landraider som dedicaterd transport till sina troops. Assult Marines får ju faktiskt 35pts rabbat på den också.

  • jag vill gerne vära med men tror jag behöver at hitta nogon som kan hjälpe mig , har et ton frågor om vad man får och inte får och hur det er smartest at göra

  • Ska vi gissa att man kommer se mycket Tau Empire?:D

    @Thamier Jag kan ta och hjälpa dig.

  • Kanske. Det har ju läckt blider på Eldar. Kanske släpps under tiden. Om nu juni månad ser någon relese.

  • lite frågor kring sommar kampanjen

    1) om man vill köre efter bonus poäng med omålat arme hur funker det sedan när man lägger till flere poåen i armen dom nya gubbar ska dom ochså vära omålat eller er det baradom första 500 pt?

    2) er en gubba med sand sten och lite skelet bits på basan med svart färg på omålat? :)

    3) dom första 500 pt står der 1 hq och en troop/2 troop men får man ta mere? heavy 3 troops??

    4) man får inte ändra på listan men man får upgradera? antal? 5marines till 10 sen? och om man har en hq som man sedan köper termi armor till får man bytta ut gubben?

    det er lite lite af dom frågor jag har jag ber om ursäkt :)

  • mhmh
    edited 26 april 2013 13:38

    @Thamier 1. Dina första 500pts ska vara omålade första och målade sista. Lika dan är det med dina nästa 200pts. Omålat första färdigt sista. 2. Grund sprayat räknas som omålat. 3. Ja. Det är samma vandliga force organisation chart som gäller. Minimum kraven är bara ändrade. 4. Ja uppgraderingar är ok. Men du får inte byta ut. tex du köper en heavy flamer till din leaman russ. Dek får.du inte sen byta ut till en lascannon.

    Per får rätta mig om jag har fel på något meb detta är så som jag fattar det.

  • Jag vill lägga fram ett förslag om att vi som har bestämt oss vilken armé vi ska köra kan "anmäla" detta. Då kan vi se om det blir så mycket Tau som jag sett några kommentarer om, och så kan eventuella som inte bestämt sig än få en överblick då de är i valet och kvalet.

    (Ironiskt nog :P ) så ska jag spela Tau. :)

  • Dark Angel for me

  • Tau här också. Kan eventullet bli lite necron i för litte cc support.

  • Blir antingen dark angels eller chaos space marines för mig

  • Kommer att spela Tyranider

  • @Thamier Precis som mh beskriver det. Dock tänkvärt är ju att du kan spara poäng från varje poängökning. Tex som jag, jag kommer bara spela med 460Pts första 2veckorna för jag behöver 240pts till tredje och fjärde veckan.

    För övrigt kommer jag spela Deathwing Dark angels :)

  • necrons för mig

  • Grå riddare för mig!

  • Peter brandstrup anmäler sig med chaos space marines ^^

  • @Dea kan jag gissa. Illuminor Szeras, 10 Warriors, 3 Annihilation Barges. Det är 500pts exakt.. :-D

  • Bygger Dea en hård lista? What is this?

  • edited 27 april 2013 02:33

    Jag hörde att han skulle spela 2x5 Immortals med tesla, 3 Annihilation barge, 1 Necron destroyer med heavy gauss cannon.

  • 3 Annihilation Barages är fan elakt. Även med armour 11. Får en att tänka lite.

  • Jag spelar Ultramarines.

  • Isac Lindström hoppar av.

  • noooooooo isac!

Sign In or Register to comment.