40k Sommar Kampanj

edited 29 maj 2013 07:06 in Turneringar / konvent

Kampanj

Denna kampanj kommer att spelas under åtta veckor. Första veckorna kommer man bli slumpmässigt utplacerad i olika grupp spel, efter första två veckorna kommer man bli placerad i bättre/sämre grupper beroende på match poängen du har.

Det är helt gratis att vara med och de är priser till dem som vinner sina gruppspel i slutet av denna kampanj

Vi kommer att ta bort gruppspelen pga många önskemål. Så det som gäller är att ni kommer få spela hur många matcher i veckan ni vill, dock så kommer bara dem fyra bästa resultaten räknas. Ni kommer dock inte kunna spela mot samma spelare för att få bättre resultat. Första matchen mot samma spelare är det som räknas. Ni får självklart spela mot dem igen vid nästa poäng ökning(Period) och få poäng för de.

Kommer att posta ett scenario varannan vecka, detta kommer att ske några dagar innan ny gruppering sker just så att man kan planera i armebygget.

  • Preliminärt datum för start av denna kampanj är söndag 12 Maj.

De kommer att skapas en ny tråd med gruppspel och matchbokning när denna kampanj drar igång!

Armebygge:

Du behöver ha minst en troop choice sen måste du ha ett hq eller ett troop till. Dvs du skall ha två stycken totalt utav hq och troop (men inte 2st hqs totalt).

0 HQs och 2 Troops eller 1 HQ och 1 Troop är minimum.

När du väl spelat din första match får du inte ändra i din armelista, du får upgradera befintligt gear men inte byta ut eller ta bort.

Exempelvis: En Leman Russ Battle Tank, är det så att du byta ut heavy boltern till en Lascannon på den vid senare tillfälle men ej har råd just nu måste du vänta med att upgadera den du får inte ta heavy flamer i väntan, de räknas som en upgradering. När du väll upgraderat en sak ifrån grundvapnet/equippment får du inte byta eller ändra.

Armebygge i Poäng:

Vecka 1-2 = 500

Vecka 3-4 = + 200 (totalt 700)

Vecka 5-6 = + 200 (totalt 900)

Vecka 7-8 = + 200 (totalt 1100)

  • Restriktioner för vecka 1-4:

Inga flyers eller flying monstrous creature

Inga Land raiders.

Max pansar 34 på fordon (front+rear+back)

Transporter räknas inte till denna max pansar, dock så kommer necrons INTE få ta del av sin Quantum Shielding de första fyra veckorna.

  • Restriktioner för vecka 5-8:

Max 1 Flyer

Max pansar 39 på fordon (front+rear+back)

Målarpoäng och övriga poäng:

Match poängen omvandlas till kampanj poäng på en skala 0-16.

Utöver detta så kommer du få 15 Kampanj poäng ifall du spelar omålat första matchen och helt målat och basat sista matchen.(Dessa poäng räknas inte in i match making setupen)

Du får självklart spela med en målad arme men då missar du lite kampanj poäng.

  • Differans i match resultat:

0 + = 8 - 8

1 + = 9 – 7

2 + = 10 – 6

3 + = 11 – 5

4 + = 12 – 4

5 + = 13 – 3

6+ = 14 – 2

7 + = 15 – 1

8 + = 16 - 0

Inrapportering:

Inrapportering av matcher sker via Wh40kkampanj@hotmail.se

när du rapporterar in din första match så skall även en armelista skickas in.(detta gäller för varannan vecka när poängen utökas)

Du skall även skriva ifall du har omålat och obasat första matchen och skriva ifall du har målat och basat sista matchen. (Enfärgad räknas som omålad, dvs om du sprayat dina gubbar)

Scenarion:

Kommer 1 vecka innan det startar

Anmälda:

  1. Per Oskarsson
  2. Mattias Hänninen
  3. Erik Lifbom
  4. Dea Bäckström
  5. Elias Palmarsson
  6. Henrik Gunillasson
  7. Fredrik Seijsing
  8. Rikard Lindahl
  9. Ola Örnberg
  10. Alexander Blad
  11. Magnus Jonasson
  12. Tomas Sandström
  13. John-levi Nyberg
  14. Peter brandstrup
  15. Jonas Molin
  16. Alexander Lejon
  17. Torbjörn Gullo
  18. Kasper Stenvall
  19. Fredrik Törngren
  20. Linus Söderberg
  21. Andreas Ådén
  22. Peter Forsgren
  23. Tomas Hammarström
  24. Micke Westin
  25. Anton Segelod
  26. Kristoffer Wikner
  27. Björn Svensson
  28. Per Andersson
«1345678

Kommentarer

  • ANMÄL MATTIAS HÄNNINEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Detta låter ju fullkomligt utmärkt. Anmäl Erik Lifbom! :)

  • Bra tillfälle att bygga vidare på Necronarmén...anmäler mig

  • Fantasia kommer att ge lite rabatter till dom som köper grejer till kampanjen (mer info efter Fanaticen)

    Vet inte om jag är blind men hittade inget startdatum

    Förmodligen landar Fancyn på samma poäng som avslutningen på den här kampanjen, bra tillfälle att bygga ny lista tills dess.

  • Isac Lindström anmäler sig för rakning!

  • Datumet finns, de är satt Söndag 12 Maj. Dock är de preliminärt datum, så de kan ändras.

  • Henrik Gunillasson anmäler sig

  • Fredrik Seijsing anmäler sig.

  • Insåg precis att jag sitter på en buss på väg tillbaka till Umeå under praktiskt taget hela den 12:e. Är tanken att de två första matcherna ska spelas då, eller finns det möjlighet att boka in tidpunkt med motspelaren någon dag därefter? Hade ju varit tråkigt att behöva lämna WO det första man gör.. :(

  • Fråga: Allies - Hur fungerar det? Antar att man måste fortfarande ha ett HQ + troop som vanligt... eller fungerar de på samma sätt som ordinarie HQ/troops gör i denna kampanj?

  • @Roxr Du behöver inte spela någon match den 12:e, du har två veckor på dig att boka in dina fyra matcher, tid för dessa bestämmer du med dina motståndare. Sedan om du skulle vara borta 2veckor spelar det ingen roll heller bara de att du kommer inte få några poäng dessa veckor.

    @Kendal Följ regelboken på all som inte framgår i tråden.

  • Rikard Lindahl anmäler sig. Jag antar också att flyers syftar både på vehicles och monstrous creatures?

  • Är det många som kommer bygga Tau armer för detta. Vore kul och spela något som inte 90% av deltagarna spelar.

  • edited 19 april 2013 16:55

    Om jag bestämmer mig för att va med blir det nog Grey Knights i svart och gult B-) :-D

  • Efter lite läsande så fattar jag ännu mindre. Vilka är restriktionerna första 500 pts? 0-1 hq? 1-2 troops?

    Kan man potentiellt köra en landraider som transport framöver?

  • Jag anmäler mig iaf. Ola Örnberg

  • edited 20 april 2013 19:31

    Oh gratis! Äntligen något en student kan vara med utan att behöva bli hemlös :P

    Jag är med, kör allt målat dock. Hard mode engaged. Alexander Blad.

  • mhmh
    edited 20 april 2013 22:04

    Angående HQ och Troop vet jag att det är så här (hörde Per och Dea diskutera) På 500 pts så måste du har 1 HQ och 1 Troop. ELLER 0 HQ och 2 Troops. Sen när 200 pts läggs till gissar jag att det är vanliga 1 HQ 2 Troops som gäller.

    Angånde Land Riders som dedicated tramsport. Vet jag inte.

  • Ah dåså. Hade blivit "tvungen" att köra med 200 pts hq annars :-P

    Tackar tackar

  • Magnus Jonasson anmäler sig.

  • eftersom en Landraider har pansar 14+14+14=42 , så inga LRs :-)

  • I vissa codex går Land Riders köpa som dedicated transport. Tror det är det han menar.

  • Jaja om man läser ALLA regler :-)

  • Gissar det är pansaret som går först men tolknings fråga. Brukar ju aldrig hända annars i den här hobbyn tänkte jag :-P

  • fins der fortfarende pladser kvar?

  • Tror det inte finns något max antal. Eftersom det är en kampanj.

  • Angående troop och HQ är de precis som mh säger. Dvs Minimum 0Hq och 2Troops eller 1Hq och 1Troop. De kommer att vara dessa restriktioner kring hq/troop hela kampanjen. Men de kommer att ge fördelar att ta mer troops i många scenarion.

    Angående Pansar och dedicated transports. Du får ta en landraider som dedicated transport om du lyckas få in det på 500pts där du behöver minst 1hq 1troop/2troop.

    @Thamier De finns hur många platser som helst :), och de går även att hoppa in när som helst under kampanjen också.

  • "Max pansar 39 på fordon (front+rear+back)" Bryts alltså om det är dedicated tramsport? Underligt val.

  • Varför då? Låter helt rimligt enligt mig.

Sign In or Register to comment.