Nordsken - Troisième Partie

edited 11 mars 2013 13:39 in Blood bowl

@hemlighallaren hemlighåller saker som vanligt. Tydligen ska han arrangera nordsken i Maj. https://nordsken.se/arrangemang/figurspel/blood-bowl/

«13

Kommentarer

  • Jag har försökt få honom att posta här länge! Ingen hemlighet att jag bygger på mina gobbos dock! (sen om de hinner bli klara är en annan sak)

  • Så finns det fler än jag som tänker fara till Staaan i Maj? Samåka någon?

  • edited 11 mars 2013 19:26

    Jag kommer lira BB igen. Vet inte om jag ska/kan lira Star Wars-kortspelet på torsdagen också. Och vet inte om det "bara" är jag eller om alla flickorna ska med också.

    Sitter och tänkte betala nu men se det gick inte för de har gjort så man automatiskt blir medlem i Gimlis för 50:- men det blev jag redan i januari och slipper gärna casha upp igen. Dessutom ska man väl inte casha medlemsskap mer än en gång per år nu när jag tänker efter...

  • Jag klurar också på att lira Gobbos men det kan bli i billigaste laget med 1100... Nåja, vi får se...

  • Blir bra med alla dessa Gobbos. Funderade nämligen lite på Nurgle och nu blir det kanske att ta en Tackle-Pestigor...

  • Hejsan alla glada! Jag har varit utan internet ett tag nu, och det är aldrig lätt. Tack för posten Stareater! Allt är inte spikat ännu, men vi har fått NAF-sanktionering till turneringen!

  • OK, nu börjar sponsorerna droppa in. Inte helt oväntat var Gaspez och Impact snabbast på att svara :D Jag har dock ingen aning om vad de ska skicka ännu.

  • Alex på Greebo brukar annars vara rätt så ok att göra med också även om hans engelska inte är helt flytande.

  • edited 2 april 2013 21:21

    Ser att vi är tre anmälda till Blood Bowl just nu. Verkar således bli en turnering.

    <Trashtalk>
    Är sjukt peppad på att rent tematiskt spela mitt muterade chaos-lag (Beastman Bruins). De är svart-gula, har sex fingrar och hår över hela kroppen. Dessutom har de inga färdigheter över huvud taget. Passar perfekt för en turnering i Skellefteå.
    </Trashtalk>

  • trololol :)

    Skulle man kanske slänga ihop ett WE lag med fega veganer som aldrig ens plockar upp block-tärningarna?

  • När är deadline för anmälning? :) känner sug för att spela

  • Tror nog du kan anmäla dig samma dag, men jag är inte säker. Finns en max-deltagargräns dock

  • edited 3 april 2013 02:36

    För övrigt tror jag att en björk-treeman vinner i en fight mot en banjospelande beastman vilken dag som helst :)

  • Jag har återigen hamnat i valet och kvalet mellan seriös satsning eller mer bollywood-stil. Typ Norse eller Slann. Eller varför inte Ork eller Gobbo.

    Tyvärr vill man ju lira X-wing också så då missar jag väl det spelet.

  • Köra seriöst i bortaturneringar :) och bollywood i våra egna turneringar/ligor såklart :)

  • Svårt att välja lag till Nordsken med de här reglerna. Norse, kaosdvärgar och dvärgar blir väldigt bra med dessa regler, men det kommer kanske bli många av de lagen. För att utnyttja detta borde man kanske spela något helt annat lag som inte vill blocka så mycket. Ah, metaspelet håller på att förvirra mig...

  • Jag klurar vidare på Slann mest bara för att få lira dem - någonsin. Man kan väl kanske försöka klämma in två blitzers för att se om de är värda pengarna men rerollsen lär ju brinna fort...

    Å andra sidan: Hail Mary Pass och två-fyra med diving catch...

  • Tror icket på blitzers i turnering. Slann linemen är mer prisvärda att blitza med.

    Att spela Slann Blitzers i en liga och ge dem Guard, Block, Dodge är nog inte alls tokigt dock.

  • Spelas det Resurrection-format eller kan jag inte läsa ordentligt?

  • edited 11 april 2013 13:52

    Jag tror att det om inte annat är underförstått resurrection. Om det inte är det blir det väldigt annorlunda.

    @Hemlighallaren: vad är det egentligen som gäller?

  • Jajjebox är det resurrection som gäller.

  • Vilka är det som kommer till Nordsken?

    Ser att det endast är tre pers anmälda till eventet vilket är lite illa så det är dags att skapa lite hype kring det hela.

    Jag ska åka. @Hemlighallaren lär vara där för han organiserar saker. @Khanmank lär åka om jag känner honom. @Trukson har sagt att han skall vara där. @Grimlokk brukar dyka upp. @Bloodbowl2 lät intresserad av åka när jag talade med honom om det igår, men han behöver skjuts. @Zenith nämnde att han var peppad tidigare. @Setomidor borde dyka upp och försvara sin titel tycker man.

  • Jepp, jag är anmäld!

  • Jag är anmäld. Seto är utomlands så det blir en ny champion. Annars kan vi väl tvinga ner Trukson hit istället :)

  • Lämnade av bucklan hos Klas idag, ska bli kul att se var den hamnar!

  • @Setomidor: Frugan måste vara glad att äntligen slippa den =)

    Blir lite av en Umeå vs. Trukson-turnering alltså. Hoppas det dyker upp lite fler spelare dock, speciellt från Skellefteå så att det inte blir en variant av BUBBLE-ligan =)

  • Några har varit osäkra och sagt att de kanske dyker upp oanmälda :D

  • edited 2 maj 2013 15:16

    Har grym beslutsångest vilket lag jag tänker spela.

    Vilka kriterier ska man basera beslutet på?

    Störst vinstchanser? Roligast att spela? Ett lag man aldrig spelat? Mest tematiskt riktigt? Ett halvmålat lag, bara för att tvinga mig själv att måla det? Störst chans att bli bäst i Sverige på (Enligt NAF)? Någon slags meta-gaming genom att gissa vad andra kommer att spela?

  • edited 2 maj 2013 22:35

    Jag borde eg spela goblin för att öka på min överlägsenhet i NAF. Men ... jag får väl snarare stryk fyra raka och det är ju inte bra. Orker är tråkiga men bra. Slann är antagligen .... bisarra. Lizards hatar jag att lira mot så dem borde jag lira själv. And on it goes ... Egentligen borde jag väl lufta ngt lag som också bott i låda i 5+ år. Jag är velig. Minst sagt! Borde lira skogsalver efter att jag nu fått tillbaka dem efter utlåning i fem år men jag å alver...

  • Låt oss alla köra 6 vampyrer.

Sign In or Register to comment.