Twin Mountain Blood Bowl Tournament 26-27 Januari 2013 Sundsvall

edited 26 oktober 2012 04:38 in Blood bowl

Hello sportfans!

Welcome to The Twin Mountain Blood Bowl Tournament in the real capitol of Norrland, Sundsvall. The tournament will be played at the game convention MittKon 25-27 of January 2013. Which is held at Skönsberg folkets hus. For more information on the convention please visit: http://mittkon.org/

The Tournament is a resurrection style with 1.100.000 value teams. We will have skill packs you can dispense among your players when you build your roster. There is also something extra for the stunty teams. The tournament is a NAF sanctioned event!

The cost for the tournament is 50 kr. Late payment is 50 kr more, that includes paying on site. You will also need to be registered for the gaming convention and pay the entrance fee of 100 kr in order to play in the tournament.

*Last day to register is 4/1

We play four games of Swiss pairing on Saturday followed by semi-finals and the grand finale on Sunday.

There is room for 16 coaches in the tournament. We will have a list of reserve coaches.

*For more information on rules, registration and schedule please visit http://www.tmbbt.blogspot.se

We will talk about the tournament on the Stockbowl forums, please visit http://forum.stockbowl.se/viewtopic.php?f=20&t=293

In addition there will be a warm up event on Friday before the tournament on Saturday. You will have the chance to play four way Lego Dungeon bowl. Bring your own favorite Lego team or borrow one on site. The warm up is a drop in event and is free of charge!

Any tips, idées or questions please feel free to e-mail us on twinmountainbowl@gmail.com

Kommentarer

  • Jag klurar på att åka. Någon/-ra fler?

  • Jag funderar verkligen på att fara.

  • Dito jag, men det är många event i Januari (inte minst DOUBT!)

  • Jag tänkte att når de nu väljer att kallasig för norrlands huvudstad (jävla sörlänningar osv) så behöver de ju läxas upp. Jag känner ingen press då jag är sör-sörlänning men ni övriga har ju att stå i kan jag tycka.

  • Jag finner det lite småroligt att ens umebor tycker att de är norrlänningar med tanke på att umeå ligger 25 mil norr om mitten på sverige så att kalla det norrland är väll lite missvisande sundsvall är ju ganska precis centralsverige =).

  • Men rent tekniskt så börjar ju Norrland vid Gävle så vad alla lappmänniskor norr om polcirkeln tycker kan man ju rent formellt skita i. Och som alla vet är Götaland det enda riktiga Sverige, resten är bara bihang.

  • Ledsen att behöva säga det men Svearna vann över Götarna, det är därför det heter Sve-rige. Norrland har bara varit knappt befolkat område där ofrälse bor. Norrlands huvudstad bör ju som alla vet vara Umeå. Mittens rike någonstans mitt mellan fjällen och fjollen (Stockholmare).

  • edited 27 oktober 2012 03:55

    Nej de vann inte. Vi lät dem vinna för vi ville ha lite förorter som ryssen kunde bränna nästa gång han kom och härjade och det funkade ju bra!

    Man kan lira ork med troll och gobbo samt tre reroll och block på alla svartorkerna. Det kan ju vara något som vi garanterat kommer riskera att få se på Sundsvalls-BB

  • Hur ser det ut med intresserade. Är det jag, @khanmank och @setomidor som är intresserade?

    Sista föranmälningsdag är 4/1 och det verkar vara 11 platser kvar på turneringen just nu. Är grymt sugen, speciellt eftersom jag kanske inte får spela på DOUBT, men är inte 100% säker att jag har tiden.

  • Det här ska jag fara på.

  • Jag försöker klura ut hur man ska kunna betala i tid med tanke på att jag inte hittar info om hur jag bär mig åt för att just betala. Lite intressant det...

    Vi kanske far neråt på fredagen för vi har kompisar i Härnösand som vi tänkte leka med.

    @Stareater: Klart du hinner. Sluta sova ett par nätter så är saken biff!

  • Sova slutade jag med för tio år sedan. Nu handlar det snarare om att bygga en fluxkapacitator.

  • khanmank: Det är konventet som sköter biten med mottagandet av likvida medel och de verkar inte vara helt up to date med vad som kommer att gälla. Ser ni till att vara anmälda till turneringen i tid så skall det lösa sig. Jag postar info på turneringsbloggen när jag har fått tydligare information om betalning. Jag tror vårt arrangemang är det enda som tänkt på att få in pengar till priser mm innan spelandet brakar loss.

    Vi ses på Doubt och sedan Twin Mountain BBT!

  • Just nu verkar det brist på info om det mesta på mittkon. Ingen info förutom om just BB. Tolkade det som att det var mittkon som skulle ha pengarna.

    Vi ses!

  • Vi åker ner till S-vall på fredagen så vi kan leka med våra kompisar där. Vi får väl ses på lokalen.

  • Nu är jag anmäld till turneringen och gör i ordning mitt lag för fullt. Därför tänkte jag höra hur andra tänkte resa?

  • Någon i Stockholm har lite för lite för mycket fritid, är alldeles för snäll och är alldeles för duktig på att skulptera. Jag gjorde en mini-rant på Stockbowl-forumet om att det inte finns någon vettig miniatyr för Star Playern "Hubris Rackarth" och plötsligt så börjar "gimpen" i Stockholm att skulptera en åt mig. Han ska försöka ta den med sig till TMBBT, men jag kommer inte att ta mig dit. @khanmank eller @hemlighallaren skulle ni kunna tänka er att agera mula och transportera den hit upp?

    Lite bilder finns här

  • It will be done!! Mitt första egenägda lag hette för övrigt "Rakarth's Ravens" så vi är gamla kompisar han å jag...

  • Kommer det att gå en bil med folk från umeå på fredagen eller åker alla var för sig? Jag skulle gärna åka tillsammans, men i värsta fall får man ta bussen/tåget.

  • Jag åker ju "själv" på fredag morgon men hur resten gör vet jag inte. Norrtåg lär ju köra buss ...

  • Ser nu på NAF att mina matcher i TTM är reggade som att jag lirade SLANN men jag lirade ju DARK ELF ... Hmm ...

  • Klaga hos @Mago. Han är NAF Regional Co-Coordinator.

  • info assimilated.

  • Jo jag såg det. Tyckte det verkade skummigt.

  • Annan fråga, lite relaterad till min föregående: VAR kan man läsa allt det här om vem som är vad var? Jag vet ju liksom att han är det ni säger att han är, han sa ju det själv, men om jag flyger hit från Jupiter och vill lira en NAF-match, hur tar jag reda på allt? Ska man leta sig fram till det på NAF eller? Jag hittar inte ett dugg på NAF-sidan nämligen.

  • Jag mailade naf och frågade förut för jag visste inte heller. NAF-sidan är lite hopplös och behöver byggas upp från grunden igen. Lite tungt när det bara är idéel arbetskraft dock.

  • Om du är med i NAF borde du få nyhetsbrev @khanmank, i det står vem som du ska kontakta. I vårat fall står jammydodger eftersom han var ensam ansvarig innan vi bestämde oss för att dela på det.

    Precis som @Ozt säger är NAF en idéel organisation, vi tjänar inga pengar. Därför är det svårt för oss att genomföra stora projekt, som en ny hemsida.

Sign In or Register to comment.