ETC 2013 - Draft 1 (preview)

edited 27 januari 2013 12:43 in Warhammer fantasy

Ett utkast till årets ETC restriktioner har nu kommit (och finns här)

Spontant tycker jag att det ser väldigt bra ut! Speciellt gillar jag att man tillåter ett max antal Look-out sir slag för en enhet (för att undvika jättedödsstjärnor), samt att man sätter lite gränser på Empires 1+ arméer.

Kommentarer

  • Japp ser bra ut. Det enda som jag tycker var lite överdrivet var nerfen på OK, nu har de svårt att kunna komma med en slagkraftig lista.

  • +200 poäng för oss gröna! :D

  • Allvarligt talat, OnG behövde inte få 200 poäng. Redan 100 poäng som det var förra året är för mycket. Men vad ska man säga det är bara att damma av gammel orkerna och ta hem SM buklan i år med Marcus. Som sagt verkar det svårt att bygga en bra OK lista och det hjälper ju också till en del. Nu är ju det här första draften och mycket kan ju hända på vägen...

  • +200 för O&G är mycket

  • Man räknar ju iofs inte ner tagna vp mot armeer mdd mer poäng. Det gör det iallafall lite simplare att ta poäng av dem, men ja 200 är mycket. Tomb kings behöver inte heller en så stor bonus...

  • DE har några nycappade combos men det är mest Pendant of Khaeleth. Kanske bra.

    Får kanske prova en flygande cirkus igen istället.

    +1 gällande O&G.

Sign In or Register to comment.