DOUBT IV - A NEW DOUBT - 12-13 Januari 2013

12345679»

Kommentarer

  • edited 17 januari 2013 06:54

    Bra:
    - Lokalen!!!
    - Folket
    - Uppslutningen
    - Tidsplaneringen

    Mindre bra (inte nödvändigtvis "dåligt"):
    - Uppmuntran till gris (1 CAS = 1 TD)
    - Insyn i resultatet (alla hade hela tiden full koll på exakt poäng)

  • Dags att utvärdera årets version av DOUBT. Har en del punkter som jag skulle uppskatta om ni tyckte till om så att vi kan göra turneringen ännu bättre nästa år. Vill man inte säga saker inför alla så går det bra att skicka mig ett e-brev på stareater@gmail.com.

    Turneringsformat: Var det bra att köra över två dagar eller vill vi bara köra över en dag nästa gång? Är det en lämplig tidpunkt på året att hålla turneringen?

    Reglerna: Var det lagom TV? Var det bra med star player? Gillades skill packena? Var två extra skills efter match fyra bra? gav reglerna något lag för stora fördelar? Borde vi lotta så att coacher i första rundan möter coacher från annan ort så gott det går?

    Lokalen: Var den bra eller dålig?

    Schemat: Vi höll schemat riktigt bra i år. Något vi vill förändra? Färre matcher och en paus mellan dem? Börja tidigare och sluta senare? Skall vi ha fler matpauser?

    Priserna: Gillades årets sponsorpriser? Var ett målat lag ett bra pris? Skall vi försöka få liknande sponsring nästa år? Gillades tärningarna som swag? Vill vi ha något annat än miniatyrer som pris?

    Kostnader: Vi gick back ca 100 SEK på turneringen i år, men vi hade ett litet överskott från förra året. Var turneringskostnaden lagom? Vad tycktes om föranmälanssystemet?

    NAF: Vad tyckte spelare om NAF-rabatten? Fungerade det bra?

    Organiseringen: Kände att organiseringen gick hyfsat bra, men att jag behövde dra mitt i under dag två var ju lite tokigt. Har ni några åsikter på vad jag borde förbättra till nästa år?

    Övrigt: Något som jag missat att ta upp? Vad i övrigt var bra och dåligt?

  • Stort tack för ett bra arrangemang, riktigt roligt! :)

    Mina åsikter:

    • Formatet: En och en halv dag kändes lagom, skönt att sluta relativt tidig på söndag så de som reser hinner hem
    • Reglerna: 1200tv kändes lite mycket tycker jag, och gagnar lag som har bra men dyra positionals. Föreslår 1150k om man ska köra med skillpacks.
    • Reglerna: Vore intressant att se statistik från rosters, men nog väljer väl nästan alla fyra vanliga skills? Känns som att man måste krydda de andra paketen lite för att det ska bli någon konkurrens. Personligen föredrar jag att köpa skills för TV över skillpacks (blir mer att välja mellan!), men då kanske man t.ex. bör sätta dubbleskills på 40k istället för 30k för att undvika dubbelskill-spam.
    • Reglerna: Skulle gärna se någon sorts handikapp för Tier2/Tier3 lag. Om det är skillpacks skulle det kunna vara en extra skill till Tier 2 och två extra till Tier 3. Om man köper skills skulle man kunna dela ut lite extra TV eller någon gratisskill.
    • Reglerna: Två nya skills efter match 4 kändes lite sent, hade hellre sett dem efter match 3.
    • Lokalen: Bra!
    • Schemat: Bra, men kanske kortad lunch på lördagen om vi vet att det finns rimliga alternativ i närheten (t.ex. genom att kolla pizzerians öppettider ;) )
    • Priserna: Också bra även om jag personligen föredrar presentkort & valfrihet.
    • Kostnaden: Öka priset för att delta så att vi inte riskerar att gå back. Om det kostar 50kr eller 75kr att spela kommer nog inte att påverka någon, men de extra ~500kr i budget kan ju göra mycket.
  • För övrigt det som gjorde att vi gick 100 SEK back var för att jag felberäknade hur mycket kaffe folk dricker. Fyra paket kaffe på en och en halv dag. Jag hade gissa på två paket...

  • Det står ju på första sidan att improvements skulle komma efter match 3 och inte 4.

    Improvements: + 2 regular skills efter match tre

  • Bha. Det är uppenbart ett stavfel. Det står motstridande uppgifter i olika versioner av texten.

  • Håller med Seto i mångt och mycket och sen skrev jag ju lite själv innan vi fick en lista :)

    Vill bara understryka skill-packs. Jag tror inte att jag möttevet någon som tog något annat än 4 normals? Och en motivator att välja Tier2/3-lag är jag också starkt för! Mer variation till folket!

  • Tror jag försökt besöka stridshammaren 20 ggr men den har alltid varit nere, så nu när sidan äntligen är tillbaka känns det skönt att få skriva av sig lite i en turnering jag inte ens själv medverkade i.

    Till nästa år.

    1. Jag ska vara med nästa år.

    2. Jag har redan gjort klart mitt roooooster och kommer gråta om ni ändrar till från 1200 tv ;)

    3. Är alla mätta nu eller är det dags för nästa bubble att dra igång?

    4. Jag ska vara med nästa år.

  • edited 17 januari 2013 11:22

    Tycker du skall starta en Bubble 6-tråd. Blir med 90% säkerhet Khemri för min del. Om det blir fler Khemri-coacher (tittar på @hemlighallaren) så kanske det blir Vampyrer eller något annat.

  • Jag ska köra Chaos eller Woodelfs. Får se vilket lag jag ska köra, allt hänger på vilket jag målat klart först.

    Räknar dock iskallt att @khanmank kommer köra med KHORN!!!!

    Trots att NAF inte godkänt dem så får man spela med dem i bubble bara för KHolhetens skull..

    Bubble 6 tråd kommer under kvällen!

  • Jag lirar gärna den subtilaste av alla kaosgudarnas proxy på banan. Laget "KHORNEflakes" bestående av enbart Cereal-killers är redo!

  • edited 17 januari 2013 21:26

    Kung!

    Eftersom jag "valde" ditt lag så får du äran att välja mitt :)

    Jag har typ alla så shoot!!! :D

    Men välj inte Halflings, Necro eller Chaos dvärgar. har ingen lust att köpa ett nytt nu... ;P

  • Undrar bara hur bubble eller snarare ombbl pallar med Khorne.

    Necro och kaosdvärgar finns annars till utlåning Frantic...

  • Hela resultatlistan ville inte rymmas i en post. Här kommer priserna dock. Postar en länk när hela resultatlistan finns uppe.

    Prizes:

    Prize     Team     Coach
    Tournament Winner     Svenskar som Steppar     Dragons
    Most Touchdowns     Toastwood Treehuggers     Mago
    Most Casulties     Fluffy White Bunnies     Purrelito
    First Long Bomb     The Brass Bolts     Grimlokk
    First Kill     Det Sekundära Kliffot     Thursablot
    Biggest Recovery (Day2)     Toastwood Treehuggers     Mago
    Last Tripple Skull     Da Skullz     BloodBowl2
    Wooden Spoon     Da Skullz     BloodBowl2
  • edited 18 januari 2013 10:23

    Ah, Stareater, nu vill jag hålla mig till mina egna godingar (lag) :)

    Kul att se att vi har en Umeå-kille som plockade hem två priser. :D

    EDIT: Stareater, du har helt rätt, blir det problem med Khorn i http://stridshammaren/bubble så skippar vi det... Systemet är så bra så jag vill inte riskera något.

  • @Frantic: Jag har för övrigt ett tröstpris till dig. Ett par turneringstärningar.

    Säljer lite av de kvarvarande tärningarna på TFF och jag måste säga att det är en kassako. På 10 minuter sålde jag 15 tärningar för 1 EUR styck. De kostade omkring 3.5o SEK styck att tillverka, så kring fem kronors vinst per tärning. Fortsätter det här är turneringen snart break even.

  • Frantic: Khornelaget är inga problem alls, dock måste vi flytta BUBBLE-systemet från stridshammaren (av tekniska skäl efter uppdateringen hos de som hostar SH), så vi söker just nu efter en server att ha systemet på.

  • Låter fenomenalt @Stareater

    Hmm @Setomidor du (om någon) borde väll kunna gömma den i någon snygg "backdoor" på universitetets server .... (thihi)

  • edited 18 januari 2013 13:50

    Frantic: Khornelaget är inga problem alls, dock måste vi flytta BUBBLE-systemet från stridshammaren (av tekniska skäl efter uppdateringen hos de som hostar SH), så vi söker just nu efter en server att ha systemet på.

    Kanske finns något annat system som inte kräver samma saker.

  • Setomidor har petat in resultaten från DOUBT på websidan. De går att se här

  • Notera vem som råkade ut för flest Casulties (Sex fler än @Khanmank och ändå bara en poäng efter).

  • edited 21 januari 2013 09:36

    Tack!

    Strongt Stareater att du med sämsta laget (enligt tier) ändå lämnade flera lag bakom dig :)

    Det konstigaste är nog ändå Basses humans, shit vad han måste åkt på STOCK!

    Han åkte på 18 cas (bara två mindre än dig stareater) men med ett betydligt hållbarare lag. Sedan slog han bara tre stycken själv. Vafan Basse, vann inte du cas-ligan med halflings för något år sedan. Skärp dig ffs! :P

    Kul att se att mina utlånade dvärgar tog sig in på top 10 iaf :D

    men nästa år dååååååååå .... dååååååå .... dååååå ska jag vara med :D

  • edited 22 januari 2013 18:28

    Bara att du börjar spana in ett datum redan nu...

    För övrigt hade jag en smått magisk matchvändning mot @Mago's wood elves. Runda 8 ligger jag under med 0-2, slår riot, gör en hand off och en pass och 1-2 vid halvlek. Tiden börjar rinna ut så vi spelar lite stressat. Tärningarna rullar min väg, alverna fumblar en del och råttorna dodgar in i en del tackelzones, tar upp bollen och dodgar ut och lyckas med en del passningar. I runda fyra av halvlek två bryts matchen, och jag vinner med 3-2. 3 Mål på fem rundor (+riot-rundan) utan att ens behöva försöka med Throw Teammate, har aldrig varit med om något liknande.

Sign In or Register to comment.