Byta till mig Halflings

edited 17 januari 2013 10:20 in Blood bowl

Eftersom det gick rätt så bra på DOUBT med Underworld (Enligt NAF det lag jag är bäst på) är jag lite peppad på att bygga ihop fler stunty-lag. Har nog goblins så det räcker där hemma men endast tre halflings (som jag fick av @nohistor). Tänkte nu kolla ifall det finns någon med några halflings till över som skulle kunna tänka sig att byta bort dem. Skulle kunna tänka mig ett par warhammer halflings också om det är relativt enkelt att konvertera. Kikade lite på Fee-Bay och det verkar som om de är lite för dyra att köpa så här efter jul.

Kommentarer

  • Om du råkar komma över två lag kan du alltid skriva en rad så tar jag ena av dig, halflings är trots allt ett av få lag jag saknar... ;)

  • Originallaget från GW finns ju fortfarande, kostar ~700 för ett fullt lag (2 trädmän och 14 halflings)

    Länk

  • Du skulle ha varit förutseende och köpt mina sexton halflings i samma veva som du köpte mina skavens. :)

  • Jo, fast då hade jag inte klurat ut att tiersystemet i blood bowl är en lögn. Stunties är minst lika bra...

  • Ska vi ta och kolla vad det finns för möjligheter till konverteringar? Är du ute efter hobbits i fotbollsrustning eller fettbollar med grytor på skallen som GW säljer? Jag började skulptera ett eget halfling lag i högstadiet på bildlektionerna. Det slutade med att jag snodde huvud och armar från GW-modeller och fick bara färdigt en enda spelare, men jag diggade stilen stenhårt. Det borde gå att göra ett helt lag utan större problem.

  • Jo jag vet det finns kvar Seto, men suget för dem är inte hos mig.... än

    Har för mpnga lag som ska målas och fixas så därför ber jag om allmosor i form av Mårten. När han råkar köpa för många kan jag ta några :P

  • Jag har inga starka åsikter om halfling-miniatyrer faktiskt. Gillar att de tar vad de har för att göra sin armour, men GW halflings är väldigt feta. Hur som helst så har jag tre GW halflings och träd så tanken var väl att fylla ut laget genom att byta till mig fler. Att köpa en hel GW box är inte inom den budget jag gett mig själv. Jag har alltid sett halflings som ett samlingsnamn för alla humanoider som inte är får komma in på tivoli för de är för korta. (Dvärgar räknas inte för de är skäggiga nog för att tas för jätte-ekorrar). Ett to short to fit elsewhere-pact, Så hobbitar och skägglösa dvärgar är välkomna.

  • edited 18 januari 2013 18:53

    Jag kan slå en kik nästa gång jag är i butiken här nere, de brukar ha rabatt på lite olika figurer, sist köpte jag 4 valkyrior för 40spänn.

  • Valkyriorna är från Impact games

  • Såg för övrigt att Impact! kommer att också tillverka alla sina lag i högkvalitativ plast för att fler ska ha råd att köpa deras lag. 35 USD för ett fullt lag, vilket är faktiskt något man kan tänkas ha råd med.

  • Grävt igenom allt. Hittat exakt noll användbara halflings. Hittade armarna till det gamla GW-trädet (jag har tre sådana träd (kolla på fejjan)) så vill du ha de här armarna är de dina.

  • Träd har jag faktiskt och behöver jag fler är det lätt att hitta en pinne i skogen =)

    Skämt och sido så såg jag faktiskt bilder på en kille som spelade på ett bräde med 40mm-rutor och använde mini-bonsaiträd med påklistrad Mr. Potatohed-ögon som treemen. Seriöst på någon konstig nivå.

  • Tror jag såg en trädgubbe från Impact i butiken för 40kr annars. Frakten upp blir väl bara ett frimärke.

  • Verkar vara svårt att byta till sig halflings. Är det någon som har ett snötroll över istället?

    Har en headsplitter i blister som jag kan byta bort eftersom jag hittade ett par rat ogres jag inte visste jag hade. Om ingen är intresserad donerar jag den till den uppkommande BUBBLE7 som pris. Återvinna priser är bra.

  • Skulle kanske kunna konvertera en rat ogre till snötroll, då jag har några troll huvuden över som skulle kunna fungera kanske. Eller blir det fel proportioner?

  • Det blir lite fel propotioner, dessutom tror jag att något mer hårigt än de rat ogres jag har fungerar bättre med resten av laget.

  • edited 23 januari 2013 22:17

    Jag ska gräva i lådorna. Har två monster (oidentifierbara) och minst ett kan vara ett snötroll. Ett är en GW i alla fall.

    Edit: har messat bild på WhatsApp

  • Jag vill också se bilden :D

  • Lite klurigt att få ett bra helhetsintryck från bilden. Tror jag får spana lite på den nästa gång vi träffas. Om det blir en match tisdag så kan vi ta det då. Måste få in lite matchtid med khemri innan ligan börjar.

Sign In or Register to comment.