DOUBT IV - A NEW DOUBT - 12-13 Januari 2013

1234568

Kommentarer

  • edited 9 januari 2013 18:43

    Påminnelse. GLÖM INTE TA MED BRÄDE OM NI HAR.

  • @Stareater: hur många bräden finns det nu? Jag har ett men jag är ganska säker på att det är det äldsta och mest slitna av alla från 3rd ed i umeå så jag håller gärna på det så länge jag kan. Fast vi behöver väl 11-12 st iofs (betyder jag måste ta med mitt)? Antar att det är det med T6or, T8or, passningslinjalen och lite scatter plates också... Vad är generalens drömschema? Är vi klar med sista matchen kl 20?

  • Spontant känns det som att två timmars lunch kommer räcka gott och väl, kanske kan vi börja match 2 tidigare om alla hunnit äta för att undvika förseningar senare?

  • edited 11 januari 2013 06:06

    Jag har faktiskt inte full koll på hur många bräden vi har. Vi får göra en liten handuppsträckning. Skicka ett meddelande så lägger jag till er på listan.

    Följande personer tar med bräden: @Stareater, @Setomidor, @BloodBowl2, @Mago, @Coma, @Ozt, @Khanmank, @Basse, @Trukson, David

  • edited 9 januari 2013 21:13

    Jo två timmars lunch är mest för att täcka in eventuella förseningar som kan ha skett vid uppstart. Tanken är att vi skall vara klara innan 20.00.

  • och start på söndag? så jag kan försöka planera in när jag ska ta sängfösaren ;-)

  • Jag tar med ett bräde.

  • För att alla skall kunna hinna hem till jobbet på måndag morgon är planen att vi börjar 08:00. Men om samtliga är överens på lördagen om att sätta igång en halvtimme/timme senare så är det inga hinder för mig. Det är mest för dem som har långt att resa.

    Det finns dock kaffebryggare i den nya lokalen och DOUBT kommer att stå för kaffe till de som behöver detta.

  • Jag har ett bräde för utlåning om det behövs.

    Blood bowl ta med dig mitt high elf lag och ge det till, Basse, Danne, Danne eller Mårten.

    :)

  • Härligt med Kaffe på plats!

  • Jag tar med mig bräde, jag kan ta med mig två om det behövs men säg till isåfall.

  • Basse: Om du inte insett det så är det tillåtet att dricka öl i kvarterslokalen. Om du vill ta med ett par öl så är det ok.

  • Finns även kylskåp så att man kan hålla drycker kylda under dagen

  • Och vattenkokare om någon skulle ta med sig tepåsar.

  • Jag kan ta med tre planer om det behövs, säg gärna till hur många jag ska ta med så jag inte fraktar i onödan.

  • @Stareater : ja men det var ju självskrivet att jag skulle fukta strupen under lördagen. Har tjuvtittat på stockbowlarnas tråd och de verkar ha bytt ihop sig lite så de som är törstigast schlafar hos mig. Jag "tvingar" ju ut de i umeås uteliv på lördagkväll =D

  • Ja, sådant vill man ju undvika som elitidrottsman! :)

    Mest var det väl ett sätt att bestämma vem som ska sova var...

  • Då var det sju bräden. Vet ett par till i Umeås omnejd som jag kan ringa och låna om det krisar (@Chaan, @Frantic och ett par från mitt jobb samt Basses nötta bräde) så det skall nog lösa sig med bräden. Det bästa är dock ifall ni coacher som inte räckt upp handen också tar med ett bräde.

  • Jag räcker upp handen då...

  • Räcker upp handen. Har inte samtliga templates men tar med en plan med dugouts samt en pass ruler!

  • edited 10 januari 2013 22:16

    Är det korrekt att ju lägre ju bättre, gäller för NAF poäng? Isåfall så är tillskottet Jammydodger nåt att se upp för.. :)

  • Högre är bättre, så den som får bära favoritskapet är nog Ozt :)

  • Fast det är uppenbart att @Mago har mer tur än @Ozt eftersom han vann deras utdragna roll-off för att avgöra vem som vann förra året. Tur ska inte underskattas, det har varit min vinnande taktik de senaste tre åren i varje fall.

  • Jag har faktiskt två bräden om det skulle krisa för er...

  • Såhär ett sista minuten shout-out, men jag har blivit så oerhört taggad. Någon som har ett goblin-lag att låna ut? ^^

  • Till er som ska bila upp i eftermiddag:

    resväder

  • @Trukson: Jag har ett Gobbo-lag liggandes, "The Ponzi Schemers", har några star players också till dem om det är någon sån du vill låna. Dock har de ett ganska dåligt record när det gäller att vinna matcher.

    Fast du borde kanske höra med Khnamank. Hans lag verkar vara bra drillat eftersom hans gobbosar var riktiga hjältar förra DOUBT. 3 Vinster, 1 Oavgjord och 2 Förluster.

  • Jag vill bara tigga en sluttabell för DOUBTen så jag kan se om Goblins fan inte var bättre än Norse (???)

  • Grymt kul turnering! Så många deltagare, så fin lokal! Superduperbra jobbat Mårten och alla andra som hjälpt till på något hörn!

  • Tack alla som dök upp eller hjälpte till. Synd bara att så många av priserna åkte utomsocknes. Nästa år...

    Resultaten finns redan inmatade i NAF och kan ses på deras sida. Skall fota ihop en liten resultatlista och posta på stridsshammaren nu när den är uppe igen.

    Feedback på vad som var bra och dåligt i år uppskattas.

Sign In or Register to comment.