DOUBT IV - A NEW DOUBT - 12-13 Januari 2013

1234579

Kommentarer

  • Jag ska försöka måla ett lag som Basse kommer att spela med...

  • @Frantic: spraya svart, torrborsta grått. Grön bas. Klart! Eller: hud, bone, khaki, devlan. Klart!

  • Det går bara bra att anmäla sig. Betalar han in pengar nu så kan jag garantera spel enligt first come, first served principen. Börjar det bli många fler så ser det tight ut i den lokalen dock...

  • Är FUSK lokalen fortfarande mittemot stadshuset?

    Hur i alla glödheta får vi in 22+ i det lilla kyffet? Antar att vi har fullbokat den hela lör och halva sön?

  • Vi var väl 16 förra året och då använde vi inte ens målarrummet. Tror dock att vi har nått maxgränsen. Försöker kolla med Umeå Kommun om det finns några lämpliga lediga lokaler.

  • Kolla med Dea också, han har ju lite erfarenhet på det området och kanske kan komma med lite tips! ;)

  • Jo jag kollade med honom. Han tipsade om att tala med kommunen.

  • Har fått tag i rätt personer på kommunen idag och det verkar som att det skulle gå bra att hyra valfri skolas matsal för 145 kr/timmen. Håller vi oss enligt schemat och inte drar över för mycket på kvällen (kostar betydligt mer efter 20:00) så kommer det att kosta ca: 2500 kr. Det är lite över vår nuvarande budget, så det är möjligt att vi får skramla lite mer slantar (ungefär 50 SEK per person extra) i så fall (eller höja kostnaden till nästa DOUBT för att täcka förlusten).

    Vad säger ni hyra en matsal eller trängas i FUSK-lokalen? och i så fall vilken av kommunens skolor (de större kostar lite mer i timmen)?

    Vi måste bestämma oss på måndag för annars hinner kommunen inte riktigt med att samordna med nyckelkvittering, vaktmästare, securitas etc.

  • Du får höra med kommun om du ska snacka med Dea. Origo är väl sjukt för stort istället och säkert helt gratis ...

  • Jag personligen pyntar hellre lite extra för att slippa tokig trängsel. Senaste Stockbowl som jag arrangerade var lokalen fylld till bristningsgränsen och det blir lite ansträngande för alla inblandade.

  • Jag betalar gladeligen för att slippa FUSK. Inget ont om det stället, men luften tenderar att bli dålig där nere redan när man passerar typ 8 personer! :)

  • Inte så säker på Origo. Det brukar kosta en slat och de har pub där varje lördag kväll. Har kontaktat dem så vi får se vad de säger.

  • edited 4 januari 2013 09:17

    Reglerna är det Blood Bowl Competitition Rules eller en version äldre?

  • edited 4 januari 2013 08:37

    Skill pack är utöver resterande kostnad för laget, dvs TV 1200 + Skill pack är vad du får. Reglerna är de på GW:s hemsida vid namn Competition Rules Pack.

  • edited 4 januari 2013 09:24

    Oj jäklar då har jag räknat på fel team value. Då är det dags att lägga till en eller två spelare och måla fortare.

    Lycka till med lokal! Origo är riktigt bra, försök att få den.

  • edited 4 januari 2013 12:25

    Hellvetet vad avundsjuk jag är på er killar för nästa helg.

    Nästa år ska, Ska, SKA jag vara med!

    Jag och Basse bestämmer datum sedan så lägger in det datumet som ett datum jag inte kan jobba/döma på.

    För övrigt måste jag ge stort CRED till Mårten AKA Stareater för det jobb han lagt ner på allt so far.

  • Tack Frantic! Hoppas också att du ska vara med nästa gång.

  • edited 7 januari 2013 03:40

    Det gick inte att hyra Origo, för de har full öppen verksamhet den helgen. Så nu är frågan snarare vilken skola vi vill försöka hyra.

    Några idéer på vilka kommunal skolmatsalar som är bra och rätt centrala? Jag har ju gått i Sävars rektorsområde och har inte så stor koll på skolor i Umeå.

    Vi måste boka idag.

  • edited 7 januari 2013 19:14

    Jag har hört med Eldborn om att låna Klintvägens kvarterslokal (just ovanför tunneln vid sjukhuset). Tror också att det kan finnas en kvarterslokal här någonstans, men fick inte tag i någon kvartersvärd.

  • När vet du om klintvägen är ledig?

  • jag kan höra om kvarterslokalen här på mariehem är ledig, vet dock inte hur den ser ut eller hur stor den är, vad som behövs för att få låna, vet mer imorgon.. dock vet jag att det finns bastu där :) kanske en idé mot kvällskvisten.

  • Förhoppningsvis får vi svar om Klintvägen sent idag eller tidigt imorgon

  • edited 9 januari 2013 06:15

    Tänkte bara skriva att DET BLIR EN ANNAN LOKAL ÄN FUSK. Dock är det inte spikat till 100% vilken. Så håll ögonen öppna på forumet. Kommer även skicka mail till de mailadresser ni anmält er från.

  • edited 9 januari 2013 13:07

    Vi har bokat en lokal på Klintvägen, nära Universtitetet/Sjukhuset (NUS) i Umeå. Lokalen är markerad med en pin (A) på kartan, och det är lätt att ta sig till lokalen både med buss, tåg och bil. Tåg syns inte på kartan, men hållplatsen Umeå Östra ligger precis vid sjukhuset.

    Karta till lokalen: karta

    Google street view: gsv

  • Är det verjkligen 5 kr/tim på den parkeringen under helgen? När jag var sjuk och sprang på onkologen så var det i varje fall gratis på helger.

  • Kan möjligtvis vara gratis, men det kan ju bli en positiv överraskning i så fall :)

  • Alla ni glada som ska schlafa hos mig under helgen, skicka lite nya sms så vi kan styra upp lite. Antar att alla anländer på fredagkväll eftersom vi ska vara på Klintvägen redan 08.00

    Eller?

  • edited 9 januari 2013 15:33

    Det verkar som de åker från Stockholm kring 16:00 fredag enligt Stockbowl-forumet där de från södern verkar hålla den diskussionen.

    http://forum.stockbowl.se/viewtopic.php?f=20&t=287&start=63

  • Den som vill sova hos mig, skriv en rad till klas.lundqvist@gmail.com eller 072-2483121.

  • Jag kan inte tolka kartan alls. Men jag känner igen mig med bilden!

Sign In or Register to comment.