Bloodbowl Starplayer

edited 4 december 2012 15:10 in Blood bowl

Ugroth Bolgrot, vad för typ av spelare är han utöver att han är Starplayer? Det står ju tydligt vilket lag han spelar för, men inte vad han är?

Kommentarer

  • Jag har alltid sett honom som en orc lineman med motorsåg då hans stats är samma som en ork lineman.

  • edited 5 december 2012 16:53

    Cool, cool! Tack!

    Nice Stareater, får väl skaffa konto där så det går läsa..

  • trodde alla looneys hade lineman stats? Eller kanske har ändrat sig de senaste ed. ;)

  • edited 10 december 2012 13:03

    Va? Starplayers kan väl vara vilken sort som helst. Allt från en Ogre till en Ångvält?

  • Jo beror på starplayern :D

  • edited 10 december 2012 14:55

    Men nu var det väl ändå motorsågsjeppar vi pratade om...

    Edit: Flint Churnblade är en Troll Slayer statmässigt och inte en Long Beard.

  • Jo det var så tråden startades, jag svarade bara på de två sista frågorna. :)

  • Men en Ogre med motorsåg vore ballt. Har tyvärr ingen plastogre kvar annars jäklar hade det blivit en!

  • edited 11 december 2012 09:24

    Med special play cards - Chainsaw så går det att få motorsåg på valfri spelare. Så om den situationen skulle dyka upp kan det vara bra att ha en ogre med chainsaw, eller en Beast of Nurgle med chainsaw för den delen :)

    ST5 + Chainsaw + Tentakler, det måste vara en bra kombo...

  • ... fram till att du inser att ditt monster blir utvisad ;)

  • Det räcker med en muta så löser man den problematiken i enlighet med "The Nurgle Playbook".

    Motsåndaren tar bollen i första halvlek och misslyckas göra mål. Använder mutan i halvlekspausen. Nurglelaget försöker ta upp bollen i tre rundor och gör sedan mål i runda 8 med lite tur.

  • Nu blev jag ju lite pepp på det här. Fasen också! Mina pennikulära dilemman sätter stopp för det hela. Andra takers på motorsågsogre?

  • Haha, en motorsåg i händerna på en ogre? Jo det får ju bli en ganska stor såg för att inte se löjlig ut på honom.

    jag ska nog inte säga något förresten, har en snotling med chain-såg ( tänkte samma regler som med en fanatic, movement 3 och random riktning pga att den är så stor o tung.) Men sedan ångrade jag mig men får inte bort sågen, sitter som berget m superlim.

  • Letat Ogres på eBay. Om det är billigt är det någon taskig britt som vägrar sälja utanför sin jävla ö. Leadbelchers ser väl bäst ut rent poseringsmässigt men 280 pix för fyra känns som nja knappast om det nu inte är tre till som känner att en motorsågsogre... det vore fetnajs det!

  • Av någon anledning tänkte jag på den här ogren från Reaper fast med en motorsågsarm ala Ash i Evil Dead.

    Leadbelchers är dock ett vettigare, fast dyrare alternativ.

  • Leadbelcher

    The eBay-fu is weak in these ones... ;)

  • Han kostar iofs lika mycket som Brick Farth och Bertha Bigfist men det är en GW-oggre och det måste jag ha då alla mina andra oggrar i rätt lag är GW-oggrar. Han hade ju ett gäng.... Må klura lite jag... En hundring för en eller tre hundringar för fyra. Darn!

  • Den ogren från Reaper var fet, klurade lite jag med förut o tänkte tidigare på MorgN Thorg kanske? Sätta en Jason mask på honom som pricken över it oxå hade varit kul. ;)

  • Tusan oxå, nu har du sått en idé i mitt huvud khanmank , dumma är att jag har två troll överst på listan först. Trollet jag bytte till mig sist hamnade hos orcherna, så gobbo laget är fortfarande inte färdigt än.

  • Som update har jag nu skakat fram en ogre men den måste ansluta till Casa Mankan först. Men snart så...

  • coolt, vad bidde det för figur? ( jätteglad idag, klarade precis sista slutprovet så nu får jag mitt certifikat ) :)

  • GW Ogre Bull. Får dona med armarna alernativt göra någon slags chain-fist typ.

  • Skulle va kul o se resultatet sedan. Om han ska svinga med den eller om den ska hänga i backen osv.

  • Motorsågen alltså.

Sign In or Register to comment.