Legion of Everblight expanderings hjälp

edited 26 mars 2012 14:02 in Hjälpforum

Jag har Thagrosh, Angelius, Seraph och två stycken Harriers (vilket totalt blir 16pts). Är ny i det här spelet och håller fortfarande på att lära mig grunderna. Har ni några idéer för hur jag kan fortsätta expandera min armé för att spela med i Fantasias Journeyman liga där poängen nu kommer öka från 15pts till 25pts, och sedan till 35pts?

Har hört att Carniveans ska vara nästan ett måste att ha.

De modeller jag tycker är snygga är Typhon, Ogrun Warspears och Shredders, och så skulle jag vilja skaffa ytterliggare två Harriers. Vet dock inte hur det blir spelmässigt med dem tillsammans. Funderar även på olika units.

Jag är inte särskilt tävlingsinriktad utan vill helst ha en armé med snygga figurer, men vill ändå kunna vinna matcher med den - vill inte vara totalt underlägsen.

Mvh (Erik) Shortys, syster

Kommentarer

  • Bra att höra att du börjat komma igång med spelet, alltid kul med mer spelare :)

    Du har en ganska bra grund och till 25 poäng så bör du lägga in något annat än Warbeasts. Ogrun Warspears är ett bra val, dom är både snygga, bra och i plast. Detta lämnar 1 poäng över till en Shepard, som är hyffsat snygg och ganska nödvändig om man ska köra med en del Warbeasts. För övrigt, är det episka Tagrosh (den enorma med vingar) eller den vanliga du kör med?

    Till 35 poäng så beror det på hur du känner för. Testa spela en del 25 poängs matcher och känn efter vad du tycker saknas i armén. Det är oftast bäst sätt när man börjar med en ny armé.

  • Det är den vanliga Thagros som spelas med.

  • Det är bra val av modeller då typhoon och warspears passar utmärkt till PThagrosh och även många andra casters i legion så det är inte dåliga köp. Shredders och Harriers passar även de in bland alla casters men de är nog inte värda att spamma om du inte har tänkt spela Episka Thagrosh annars räcker det med upp till 3 lesser warbeast i en lista.

    Tycker även du ska köpa heavybeast plastkitet eftersom du då kan bygga carnivean, ravagore eller en scythean vilka alla är bra beasts och då kan du dessutom testa alla 3 om du magnitiserar kitet.

    När det gäller enheter så är warspears stabila men vill du ha lite mer mobila enheter så är Raptors riktigt bra och snabba som as och skjuter stabilt med poisonpilar (extra skadetärning mot levande mål) och så är de weapon master i närstrid. Annars är Striders en bra skytte enhet med stealth, är mobila och har bra rat med combined ranged attack + att de har en riktigt bra UA som ger hunter vilket gör att man ignorerar skog för LoS och skiter i cover och concealment vilket är riktigt bra.

    Men som Termos sa testa dig fram och se vad du gillar att spela med eftersom det finns väldigt få modeller och enheter som är helt värdelösa. Spela mer matcher på högre poäng så märker du vad du tycker saknas :)

  • edited 26 november 2012 20:13

    Som fredrik säger så är 99% av alla modeller bra men alla modeller behöver rätt kompisar. Det är ju steamroller snart, har du inte 35pt så kan du altid låna av mig. Säg till om du behöver hjälp med lista eller regler.

    Du får även tagga igång bror din :-)

  • Såg datumet nu. Undrar varför denna döl upp som ny tråd för mig ?

Sign In or Register to comment.