BUBBLE Intermission League / DOUBT IV prelude

edited 29 oktober 2012 07:12 in Blood bowl

Enligt förslag från @Setomidor så skulle det vara intressant att

"...vänta med nästa Bubble till efter DOUBT-turneringen och istället köra en liten liga med lag inför DOUBT? Samma regler som för den turneringen och ingen progression, men fritt för alla att byta och ändra lag inför matcherna så länge de är giltiga DOUBT-lag."

Enligt min mening en utmärkt idé att få in lite övningsmatcher inför DOUBT IV. Eftersom en del spelare blivit eliminerade nu från ligan så tänkte jag skapa denna tråd för att boka matcher. Gör nog inget att de som är spelsugna och / eller utslagna börjar ligan redan nu.

Har själv skapat ett underworld-lag vid namn "Freaks of the Five Families" som jag vill utvärdera inför DOUBT. Totalt sett har jag åskådat en match med underworld och spelat en hel match på cyanide (mot datorns halflings) med dem så jag känner mig nu tillräckligt erfaren för att coacha dem i ligan.

«13

Kommentarer

  • Men du skulle ju spela grodor kom vi överens om! Jag ska testspela Chaos tänkte jag så jag måste tillverka lite muterade Beastmen. Fler än två armar verkar ju bra till exempel. Jag är redo!

  • Jag skall nog testa grodor också. Har bara hunnit måla fyra catchers och en kroxigor vilket blir ett lite tunt lag, speciellt på linjen. Grodorna får vänta några matcher.

  • Klart du ska vara med Lars :)

    Jag tycker givetvis också att det är en bra idé. ;) Tror också vi skippar BUBBLE-systemet för det här, och kör istället bara att man rapporterar resultatet i den här tråden och så har vi en tabell i första posten.

  • För att avge rapport från mitt plastgubbekonverterande till BUBBLEINT så verkar det somom Neomics Beastmen-Claws har en högerhand på vänsterarmen och tvärtom. Eller så är jag idiot. Eller så är de bara rent djeevulskt fula. Klipp-pin-limma lite så ser det bättre ut. Men armarna är pinniga och smala jmf med GWs plastbeastmen. Hmm... får bli lite green stuff tror jag nog. Fyra armar ser klart okej ut, ska bara greenstuffa det också. Han med Disturbing Presence får bli blå för alla andra är ju Deneb-färgade. Nog om detta! Snart redo...

  • Hur ser ett tänkt startlag ut?

    Själv är jag fortfarande på funderingsstadiet, är lite sugen på att prova Alver men känns trist att spela utan Big Guys. Enda laget som ger båda är Woodies och de känns lite blasé. Utöver det lockar Dvärgar lite men där skulle jag gärna invänta nya WHFB figurer innan jag bygger mig ett lag. Decisions, decisions...

  • edited 30 oktober 2012 02:41

    Ett alternativ är att låna ett alver eller dvärglag och testa dig fram till vad du vill spela.

    Antar att du tar en deathroller med dvärgarna eftersom du är ute efter big guys.

    Dessutom med DOUBT-reglerna så kan du kanske klämma in 11 line elves med en big guy, nämligen Morg.

  • Det blir nog Kaosdvärgar för min del.

  • Förstår jag det rätt att man får köpa spelare för 1.2M och lägga på skillpaket efter det, eller måste man räkna in det ökade TV:t man får från det skillpack man valt? (AG + Normal är inte samma TV som 4x normal, till exempel)

  • Skillpacks går utöver TV, så du får shoppa för hela 1.2M och sen sprida ut skills som du vill

    Ett vanligt upplägg (som t.ex. på Nordsken) är att man får köpa skills för pengar, men då brukar det stå

  • Anledningen till att det är 1.2M är för att det skall vara möjligt att shoppa star players och ge möjlighet till lite mer kreativa roster.

  • @Seto: 4 Warriors, 6 Beasts, 1 Mino, Apo, 2 Reroll. Claw på Mino, 1 Beast. 3 Beasts med resp Tackle/Extra Arms/Disturbing

  • Bra initiativ detta, så man får tillfälle att testa lite olika builds före allvaret.

  • Men hur kunde jag missa att en star player var tillåten. Jag letade efter det och allt! Jag ska självklart vara med på detta! Frak också att mina Pink Noise Albinos är i Skellefteå. Ska se om jag kan proxa upp ett underworld-lag.

  • edited 30 oktober 2012 15:56

    Varför skippa bubblesystemet? Det underlättar ju ganska bra. När börjar denna? :)

  • @BloodBowl2: BUBBLE fungerar inte så bra om man ska byta lag eller skills väldigt ofta, det är bara jag som admin som kan gå in och ändra sånt.

    Det är bara att börja :)

  • @BloodBowl2

    Detta är ingen vanlig liga de babblar om, det är bara lite ffa fighter mellan varandra så man kan "träna" inför turnerningen i Januari.

  • Jaha! Tre bra svar där, tack! :) Låter som en kul grej. Jag funderade på möjligheterna att få färdigt ett helt nytt lag, det tar ju okänt med tid att fixa färdigt.

  • Mitt Slann-lag är nu målat, tog bara två år att bli klart. Hann också med att måla ett Chaos Pact-lag bara av farten. Se vad man hinner med när man är sjuk. Skall bara ta och vinna BUBBLE-finalen och så skall jag ta och spela lite matcher för att se vilket odd-man-out-lag jag skall ta till DOUBT.

  • Dåligt kamera, dålig fotograf och dålig målare men ändå bildbevis på ovanstående påstående:

    image
    image
  • Jag känner ett enormt tryck att måla klart mina Slanner nu när dina är klara. Onda Stjärnätare! Nu måste vi spela mot varandra i preluden också.

  • Absolut inget fel på den målningen, gillar din gröna ogre- han ser farlig ut.

  • Det finns för många bra målare i Umeåtrakten för jag ska känna självförtroende över min målning. Duger gott att spela med.

    Ogren är från mitt human-lag med tema från spelet fallout. Plastmänskorna var första laget jag målade och ogren dök upp senare. Någon dag förtjänar ogre att få lite vackrare lagkamrater än mitt första försök att vifta med en pensel.

  • edited 26 november 2012 06:39

    thickskulls

  • äh gick inte skicka EN bild ändå, vet inte vad jag gör för fel? Känner mig smått o-teknisk . Skulle bara skicka en bild på mina ogres så kom hela länken. jaja vad är en bal på slottet? ;)

  • Är det någon som har behov av en match nu då? Så det händer något liksom...

  • Jag, jag skulle spela en match i lördags med mina orcs men killen dök aldrig upp så fick snällt åka hem igen, spel tarmen är fortfarande hungrig, synd bara att man bor i Göteborg. Måste bara fråga- lyckades jag verkligen lägga upp den bilden själv? I såfall ska jag ge mig själv en klapp på axeln. Sitter bra trött i skolan o får inte mycket gjort idag. ;)

  • Nej jag lagade den åt dig, du hade skrivigt (...)[...] istället för [...] (...), annars var det rätt :)

  • aha, så mycket för den klappen på axeln ;) ok ska försöka någon gång igen, tack så mycket för hjälpen, du måste ha en ängels tålamod med mig ;)

  • @Nohistor. Jag hade aldrig lirat mot den jeppen igen. I så fall bara hemma hos mig. Och om han inte kommit efter 15 minuter hade jag gått hemifrån.

Sign In or Register to comment.