Bästa fantasyfiguren

edited 10 mars 2008 22:35 in Warhammer fantasy

GWs personal har röstat fram de 25 bästa whfb-figurerna. Ska avslöjas efterhand under de närmsta veckorna.

länk

Kommentarer

  • "I love the pointing arm and the whole pose." - Tomas, Spain

    Är det på riktigt eller ett utslag av engelsk humor? I sanning Mästerlig Kritik om fallet är det första. Jag hade inte kunnat komma på något mer enfaldigt om jag så hade lagt all min enfaldiga erfarenhet bakom.

    MEN; kul litet projekt, jag ser fram emot att följa det! :)
  • Jag misstänker att förstaplatsen kommer knipas av antingen

    1. En alldeles nyligen utkommen figur eller
    2. En (riktigt) gammal klassiker av Jes Goodwin
  • Ok, den där hade jag inte placerat på min top 25. Hoppas en snotling vinner, gärna en som pekar finger.

  • Jag tycker det var ett ganska bra val. Gillar den mycket. Det roliga är väl att det var Brian Nelson som skulpterade den inte Jes IIRC... Eller han kanske tar över populära skulpteringar efter ett tag? Vem vågar säga emot Jes?

  • Helt rätt Sven. Jes kanske är en av de kända konstnärerna vars lärlingar gjorde tavlorna de blev kända för. =D

  • Många bra val än så länge, även om valet av Dark Elves Executioners var lite tveksam, nog finns det coolare modeller om man måste ha en från den armén. Nåja. Hoppas att Draken till Wood Elves kommer med, samt någon gammal Dwarf Champion. Kul att se att sveriges Alex Hedström får med minst en figur i listan.

  • Synd på motiveringarna till platserna bara. Det skulle vara mer intressant med ordentliga förklaringar.

  • Intressant att de valde den lite äldre Lord of Change och inte den senaste som kom här för ett par år sedan är alla Greater Daemons typ fick nya huvuden, litet erkännande från GW att de gör lite kassa val i vissa lägen.
  • Hemlighållaren: Synd på motiveringarna till platserna bara. Det skulle vara mer intressant med ordentliga förklaringar.

    Så sant, så sant.

    Jag gillar verkligen att familiarerna kom med, många av dom har verkligen karaktär och är grymt roliga figurer.

  • Yay, Halfling hot pot XD. Jag skulle dock inte kalla den en tidlös klassiker.

  • Spellsingern och Slannen håller jag verkligen med om!

  • Jag väntar spänt på en chaos dwarf! (Nej, jag räknar inte Hellcannon som det)
  • edited 26 mars 2008 20:41

    Fan om jag kunde ändra andras inlägg! Då skulle jag bytt ut ordet "väntar" mot "har" i ditt inlägg JonaThan. :) HAha så skoj Förlåt jag är så oseriös just nu, har pluggat hela dagen.

    Jag skulle faktiskt också gärna se en Chaos dwarf på listan.

    Min senaste favorit bland GW:s figurer är föresten Orion, han är grymt snyggt skulpterad och fylld av vinklar och vrår som uppmuntrar innovation och kreativitet i målandet!

    P.S Jag vet inte vad som är roligast om man ändrar till "har"; Huvudmeningen eller det som står i parantesen. Obehagliga asosiationer minst sagt! Tänk att vakna upp bredvid en hellcannon.

  • Måste säga att jag är förvånad att se nya HE-draken där. Och så gissar jag att Corpse Carten letar sig in på en hög placering.
  • På spanska sidan kan man se hela listan redan genom att byta ut numren (som man kunde i början på den engelska).

  • Oooh cheating ftw. Någon får sin önskan uppfylld i alla fall :)

  • I did! Orkar inte kolla in varje dag :)

    Jag håller väl med dem i stort, men vissa rejäla överaskningar utlovas!

  • Heinrich på 7de är jhåller jag med om stort :}
Sign In or Register to comment.