Lögn förbannad lögn och statistik.

edited 10 oktober 2012 09:55 in Turneringar / konvent

Som vanligt så lämnar jag ett bidrag till postFanatic diskussionen genom att räkna ut vilken armé som egentligen är bäst i Fantasy. Snittet är uträknat utan målningspoäng. Antalet spelare inom parantes.

  1. Orcs & Goblins (2) 61
  2. Daemons (3) 60,666
  3. Beastmen (3) 54,3
  4. Empire (4) 53,5
  5. Ogres (7) 52,86
  6. Bretonnia (2) 52,5
  7. Dark elves (8) 51,75
  8. Lizardmen (2) 51
  9. Dwarfs (3) 50
  10. Tomb Kings (4) 46,5
  11. High elves (2) 46
  12. Skaven (3) 46
  13. VC (5) 46
  14. Warriors (5) 45,2
  15. Woodelves (1) 26

Svart på vitt, powergamers spelar Orcher :)

Kommentarer

  • 7 ogrespelare som nästan snittar 53 :p damn^^

  • Hahahahah dra bort mitt resultat från VC så hade det snittat 20 högre =P

  • gillar beastmen på tredje plats

  • Oväntat låga poäng på skitråttorna. Darkelves var populära i år.

  • Undara hur mycket Bebbe drog upp VC statesicken?

  • VC är bättre än så! Jag agerade sänke för denna armébok denna gång.

  • Åh, vad wood elves skulle behöva en ny bok!

  • Han som spelade Wood Elves hade inte spelat något under 8th Edition, så det förklarar hans resultat

  • Woodelves behöver ändå en ny bok, men jag är övertygad om att en van och duktig spelare kan göra bra ifrån sig med dom. Apropå ngt annat, det verkar som att numreringarna är ändrade. Det bör ju noteras att plats 11, 12 och 13 är på samma poäng och ordningen alltså bara är bokstavsordning.

  • Att det var en spelare som spelade woodelves är väll snarare ett tecken på att dom behöver en ny bok.

  • Haha!

    Jag och Anton visade vilka true powergamers vi är!

  • @Moggelito Om du var sänke åt VC denna turnering så var jag sänke åt sänket för jag kom helt fetsist och spelade VC och det har helt klart inget med VC listan att göra det har 100% med at jag är WC på att spela

  • bgs: Nästan identiska listor. Vad gjorde du av de 160pts jag lade på Wyvern?

  • Kan inte någon också räkna ut vilken armé som är den snyggaste/lättast att måla snyggt, genom att ta ut snittet på målningspoängen istället?

  • Beatsen fuck yeah!:PppPp

  • Hur ser en ostig beastmen-lista ut?

  • Herdstone och 3 magiker i ett hus.

  • Med herdstone menar ni en dödsstjärna med gors?

  • grejen är att man aldrig riktigt får en grisig lista med beastmen efter som att dom blöder förjävla mkt poäng hela satans tiden och även om jag nu körde med heardstone så är jag inte så övertygad om att det är det bästa jag tror nästan mer på att man bara köper bestigors för hela slanten chariots är riktit najs men dom har samma problem DOM TAPPAR POÄNG i min beastmen lista som jag körde på fanatic så hade jag 2 tuskgor chariots och två razorgor chariots som förviso levererar mycket punch men dom dör VÄLDIGT ofta och då är det 450 pts som flyger :/ tyvärr beastmens är coola men tror för guds skull inte att dom är någon bruten lista för dom har inget save och man är alltid mjukare än motståndaren :/

  • edited 14 oktober 2012 01:11

    Med herdstone menar ni en dödsstjärna med gors?

    Herdstone är ett magiskt föremål som ger +1 PD för alla shamaner inom 6"

  • Razorgor chariots är så jävla brutna hälsar min general från sjukhussängen! ;>

    WitchKing: Wyvern är så ball men jag vågar aldrig spela den. Jag kommer inte riktigt ihåg din lista, men jag körde tre gäng wolf riders och en gobbo hero på wolf, sedan ett stort gäng NG's med nät och 3 fanatiker. Kanske där mina poäng gick jämfört med din?

  • Känns som att det inte är ngt unikt för beastmen, vagnar är luriga att spela med numera. I teorin föredrar jag nästan alltid så billiga vagnar så möjligt så länge som dom har styrka fem.

  • haha jo det var en ledsen shaman markus ;) men tänk på det här om jag hade tagit bort en razergor chariot och en lvl1 a med heardstonen så hade jag kunnat gjort om 18 enheten med bestigors till en 40 ia :0 det är en ganska hård enhet ... plus att den inte tappar lika mycket poäng :/

  • 40 Razorgors är inget att fnysa åt, vart schamanen självmordsbombad?

  • 40 razorgores på 2500 poäng är inte att leka med! 2200 poäng lämnar lite få poäng över till core bara :)

  • 40 st kärror är ganska mycket på 2500 ;)

  • Äh, viktigpettrar :)

  • ohh yes shamanen fick en razorgor chariot i ansiktet :P

Sign In or Register to comment.