Deamons of Khorn - Det "nya" Blood Bowl laget. Vad tror vi?

edited 5 oktober 2012 06:15 in Blood bowl

Det har varit snack länge att Khorn ska komma till blood bowl och detta är väl det senaste...

Khorn

Hur tycker vi det ser ut?

«13

Kommentarer

  • Spontant... Blä. Spelet behöver inte ett till lag med S som normal upgrade på alla positionals. Och P normal på linemens???

    Dock vill jag se någon spela med en forgeworld blodtörstare på en terminatorbas :D

    Hade jag fått göra ett nytt lag till BB hade det primära varit ett lag med linjemän med claw i grund och ingen tillgång alls till Strength skills (inte ens på dubbel) för att kontra hög AV lagen utan att tillverka massa MB PO monster, vilket jag känner är det tråkigaste med dagens BB.

  • Gör jag ett khornelag har jag ju dock redan Blodtörstaren klar, han ligger i nån låda hemma någonstans.

    skräckmask

  • Jag är inte så imponerad. Känns inte riktigt som ett lag som behövs. Det enda positiva är att de inte gav dem mer i AV i varje fall. Kostnaden för spelarna känns lite sned också och deras Big Guy är ett riktigt monster med Claw, Frenzy, Horns och Juggernaut från start. Kommer att blitza varje runda och tack vare Juggernaut behöver han inte block för att hindra turnover. En regular skill, Mighty Blow och han känns näst intill ostoppbar.

    För de som missat Så går det att förbeställa Chaos Edition nu för 10 EUR (om man äger ett av de tidigare spelen). Spelet släpps den 10:e Oktober.

  • Är det ett officiellt roster eller är det fan-made?

  • edited 5 oktober 2012 13:27

    Blä, ännu mer grisarlag...Vad hände med att vinna matchen genom att göra fler mål än motståndaren?

  • Det är Cyanide-officiellt, men har inte tagits med i regelboken eller communityt ännu vad jag vet. Jag är inte särskilt peppad på laget. Jag gillar inte Bloodletters här. 6337 med GAS på normal. Galet. Jag hade mer sett dem som frenzy Saurusar statsmässigt.

  • Jag går emot mängden och säger att jag gillar laget. Men sitter med paddan på ett hotell med kass uppkoppling så varför jag gillar det får ni veta på måndag ;)

  • edited 6 oktober 2012 13:22

    Jag tänker faktiskt som Frantic. Även jag saknar bra intenet, men i korta drag känns det som ett lag som är ganska svårt att spela (70k rerolls), bloodletters med S access är INTE linemen utan snarare human blitzers med AV7. Lockande att ge dem Guard, men utan Block och AV 7 känns hårt. Alla spelare och rerolls är dyra vilket gör att laget antagligen blir late bloomers, om man inte går för Big Guy och linemen och får ett helt lag med Frenzy utan block. (att ingen har varken Block eller Dodge är ett plus i mina ögon)

  • Jag måste testspela laget för att ha en åsikt. Men jag har en åsikt om att det är trist att alla koasgudarna har fått ett otal lag genom åren men att de aldrig lyckas göra så att alla gudarna har "officiella" (i vilken mening man nu vill lägga det i) lag samtidigt. Och varför finns Nurgle men ingen annan som helofficiell. Bajsknas.

    Eftersom jag äger en apgammal blodtörstare, apgamla bloodletters (de som ser ut att ha ST3) och massa plastlinemen kommer jag gilla laget tills motbevisad :). Räknar med att Heralds är bestmen med hornhjälm typ. Och att spela med 12 man med frenzy och resten rerolls kan ju vara kul :) INGEN har en aning om var gubbarna kommer stå nästa runda :)

  • Snart har hela måndagen gått... väntar fortfarande på Sanningen om Khorne.

    Då jag är en nörd har jag idag konverterat fyra gamla Bloodletters och min gamla Bloodthirster. Dessa är nu vackert vitsprayade. Insåg att jag har nio gamla figgar som använts som linjenördar till Chaos Warrior-laget på den tiden så jag har redan några Pit Fighters, även om nya är på ingång. Vem blir klar först..?

  • edited 8 oktober 2012 15:32

    EDIT: Ser att paddan ville sin egen särskrivning stuntals, (som om inte min egen räckte) så jag har redigerat till texten en aning.

    Då kommer lite småtankar innan jag måste få isäng de två krigarna som fortfarande är uppe här hemma.

    Var rädd att laget skulle vara för brutalt men när jag tittar på hur de byggt upp laget så ser det ut som att laget kommer få det svårt i turneringar men kan bli något i långa loppet.

    Blodtörstarn är bästa big guyen i spelet helt klart men kostar också därefter vilket gör att skulle han trilla av pinnen så känns det som hela laget blir ospelbart.

    De får inte välja mutantskills vilket är bra. De kommer med andra ord bara kunna få blodtörstaren med klo, ingen av de övriga kan få det vilket gör att laget inte alls känns så brutalt som övriga chaos lag med hög tr gör, då kan de ha 4-6 stycken i laget och rensar rent hejvilt.

    Pit Fighters får alltså välja general och passing skille, vill man göra en passare från scrach? Nä inte jag iaf så jag ser dessa som vanliga linemen med Frenzy och horn (många eventuella turnovers blire ;)), Med ingen medic i laget så kommer de att stryka med en efter en, ingenting att bygga på med andra ord.

    Blood Letters - Kommer alltså att vara någon form av runners eftersom de får välja skills där efter, Juggernaut vet jag ite om det kommer att hjälpa dem, regenernation kommer dock vara störande eftersom man kommer efter ett tag ha 4 st blodgers i laget.

    Korn Heralds - Deras Blitzers för 90 k ser inte heller så imponerande ut med Juggernaut, Frenzy och Regernation som start skills. Men några skills senare i spelet kan de bli störande.

    Summan av Khornemumman = Brutal Big guy med relativt ointressanta och dåliga spelare runt om. Tappar man sin BG så känns det som man vill sluta spela med laget, Det är han man vill blitza med varje runda vilket i sin tur leder till att Jugge på många övriga spelare är oanvändbart.

    Så laget är med andra ord välbalanserat och kommer inte ta för stor plats i BB och tas därför emot av mig med öppna armar :D

  • Fråga: Du skriver ingen Medic men det var nytt för mig.

    Håller med om att det kommer ju ta ohemult lång tid att tillverka en passare så sure hands på nån/några men mer blir det väl knappast. Kanske dump off bara för att. Blir lite bisarrt med catch på bloodletters men ingen annan lär väl ha det. Kommer lira laget men tror inte det kommer regera fett.

  • edited 8 oktober 2012 17:33

    Hmm jadu det var något jag tog för givet eftersom merparten av deras position player har reg. Men jag kan ha fel där, de skulle defenetivt ha en rejäl fördel om de hade en medic att "rädda" dyrgriparna om man inte vill chansa.

  • Pit Fighters får alltså välja general och passing skille, vill man göra en passare från scrach? Nä inte jag iaf så jag ser dessa som vanliga linemen med Frenzy och horn (många eventuella turnovers blire ;)), Med ingen medic i laget så kommer de att stryka med en efter en, ingenting att bygga på med andra ord.

    Fast de är väl bara frenzy, hornen sitter väl på bloodletters

  • Personligen tror jag att med några skills kommer laget att bli ganska likt Norse. Mycket frenzy, låg armour på de flesta, en handfull klor och throwers som sällan används. De har tagit bort block och gett dem regeneration samt fler starka spelare. När Khorne-laget fått ett par block skills kommer de vara väldigt lika

  • @Dante82

    Sant ännu större chans till Turnovers ;)

    @Stareater Likheterna med Norse finns men de är mycket sämre i början med en betydligt bättre biggie. Det intressanta är hur laget kommer att se ut runt 1750 i TR

  • @Stareater. Handfull klor? De får ju inte mutera. Khorne hatar ju Tzeench, mutationernas mästare. Blir bara claw på Thirstern

  • I ett tidigare roster jag sett cirkulera hade heralderna klor istället för horn. Blandade helt enkelt ihop saker. Gillar det faktum att de inte muterar. Både tematiskt korrekt och spelet behöver inte fler klor som ödelägger andra lag som om de vore alver.

  • Rent fluffmässigt blir det iofs bisarrt att Bloodletters har Regen, "stora" bloodletters, Heralds, inte har Regen och den "största" bloodlettern, Bloodthirstern, har Regen. Inte så att jag klagar (ehost) men ...

  • edited 12 oktober 2012 04:25

    Har hunnit testa laget nu i en hel fight på nätet.

    Oh ja, det blir turnovers med de här lirarna, Frenzy på linemens leder till ibland mycket brutala, blodigare och snabbare turnovers än man räknat med.

    Laget får däremot köpa in medics vilket gör att "The big bastard" kommer vara näst intill odödlig. Ska spela ytterligare en match nu efter lunch när "hobbiten" somnat.

    Någon annan som hunnit testa laget?

  • Vad fick du för startlag Frantic? 10 linemen, blodtörstaren och 3 rerolls?

  • När jag var modigare än så.

    1 Blodtörrstare 6 Linemens 4 Bloodletters

    2 RR´s

    Tänker skippa Heralds helt eftersom jag har svårt att se någon nytta med dem i laget.

  • Tror två Heralds med Guars kan vara värt det, 10k mer än Blood Letter för AV8 känns värt, speciellt i fallet Guard. Tror inte de behöver fler skills än så, vilket gör de ganska lätta att ersätta om de dör (pga. ingen reg)

  • Skulle också gått på Frantics roster, två rerolls duger nog gått. Är lite ledsen att min internetuppkoppling är nere och jag inte kan köpa spelet på steam nu när jag är sjuk.

  • Blev ingen fight igår för mig, sov en stund själv, får se om jag hinner någon/några till veckan.

    Jag vet at Magnus har hunnit börja spela iaf han lär ge sina synvinklar på laget snart :)

  • Hmm... Om jag lyckas hitta min player code från Legendary så köper jag Chaos Edition, annars får jag hålla mig till figurspelsversionen ett tag.

  • Thirster, 2 Heralds, Letter, 7 Fighters , 2 Omrull. Bloodlettern blir runner för han har man koll på. Thirstern so far nollad i spp trots otal blitzar. Får snart börja göra mål med plutten så han lär sig något.

  • Bäst hittills: Herald vs Snotling gav trippelskalle rerollad till dubbelskalle +both down -> Snotling Stun och Herald Badly. Underbart! Blood for some other guys Blood God!

  • @khanmank: Du borde testa min spelstil istället. Istället för att vara skicklig och strategisk så satsar man på att ha jäkligt mycket tur. Strunta i det här med fega tretärningsblockar och istället satsa på entärningsblockar utan block skill, funkar varje gång förutom mot basse och @setomidor.

  • edited 13 oktober 2012 06:13

    Lite som i filmen intacto om någon sett den.

Sign In or Register to comment.