Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

124

Kommentarer

  • Jag undrar om Lars ngn gång har varit bitter för ngt som inte är spelrelaterat? (med spel menas även idrott) nejmen det låter bra för min del. Då kommer eventuellt en sen anmälan.

  • edited 23 september 2012 19:00

    Men vi får ta in feedback och se över CD i utvärderingen efter FF.

    Men hur ska man kunna utvärdera nånting som inte prövas? "Säg mig herrn hur smakar detta smakprov jag erbjuder dig, men du får inte smaka!?"

    Den allmänna mängden som skrivit här och på swfbr, men det har kommit mest här har bara varit för att CD ska tillåtas och även de flesta är förvånade över att de inte tillåts.

    Jag kan lova att komma med en hel armé bara infanteri!!! Inga war machines, inga fireborns stora som små, herre gud jag kan t.om köra lores som metall på min lvl4. Spelar inte någon roll vad än restriktioner som kan komma upp, bara jag får spela med CD.

  • Men hur ska man kunna utvärdera nånting som inte prövas? "Säg mig herrn hur smakar detta smakprov jag erbjuder dig, men du får inte smaka!?"

    Vi smakade väl på CD förra FF?

  • edited 25 september 2012 04:23

    Hur många är det som uttryckt sitt missnöje gäntemot Chaos Dwarves och hur många har uttryckt sin vilja att vilja se dem igen?

  • Seriöst... ang CD, kan ni bara inte acceptera Organisatörernas beslut? Ni börjar ju låta som en 3åring i en leksaksbutik...

  • Kör bara modellerna som dvärgar eller nått. Man bör ha en reservplan om man vill ha en inofficiell armé :/

  • Kan vara värt att ta chaosdwarf diskutionen efter fanatic så kanske läget ändras tills nästa turnering. Nu tror jag att det är försent för att saker skal ändras.

    Nergdert: Dom är officiella.

  • Nergdert: Dom är officiella.

    Well, det är väl lite det diskussionen handlar om?

  • Nja snarare om dom får vara med på fanatic. Dom är ju officiella men på ett väldigt konstigt vis. Sen att GW tillåter dom på sina turneringar ofta men inte alltid gör saker konstigare. Oavsett så är det dea som bestämmer i slutändan. Folding fortress är ju officiellt men det är bannat sen starten av 8e.

  • Nu är det bara 1½vecka kvar till avspark så om ni inte har anmält er redan börjar det vara hög tid att göra det nu. Det finns fortfarande plats för fler. Ni som vet med er att ni ska anmäla er tillsammans som lag får gärna meddela oss via denna tråd eller till vår Fanatic-mail och ange lagnamn och vilka som ska vara med i det laget så får vi lägga in så mycket av den informationen innan turneringen börjar vilket underlättar vårt arbete och minskar risken att vi måste kasta om folk i första rundan.

    /Daniel Fantasia Fanatic Crew

  • edited 26 september 2012 05:53

    Kan säga att jag spelar CSM med IG allies :) (Robin Mattas)

  • Jag vill anmäla lag "Brent Corrigan Fanclub", vi som är med i laget är; Marcus Östling (OnG), Johan Ericson (Brets), Johan Hedlund (DE), Mattias Nilsson (WoC) samt Peter Wälimaa (Ifall att nu Peter får fingrarna ur och målar klart figurerna samt anmäler sig ;-))

  • edited 28 september 2012 10:42

    Anmäler ett lag till Fantasy.

    Lagnamn: "Sundsvall: Norrlands Huvudstad"

    Medlemmar:
    Jon Backlund
    Erik Andersson
    Niklas Olofsson
    David Wessling

  • edited 26 september 2012 14:41

    Även om bara två tredjedelar är vidtalade så anmäler jag nu det tveksamt ärofyllda laget "Griniga Gamla Gubbar" - Brager, Per Andersson och Lost- till 40k

  • Regeltolkning på FF från Necronboken

    Embarked Necrons i en Nights Schythe tar smällar när flyern går sönder innan de hamnar i reserv

  • Anmäler ett lag: Morgan Flank, Erik Sundkvist, Olov Nordvall och Håkan Molin. Ber om ursäkt för stavning av respektive namn och minns just nu inte lagnamnet - över 40 börjar får det jobbigt....

  • Vill förtydliga att vi inte heter över 40.

  • Lagets namn är: Finurlige Flanks Fabulösa Farbröder.

  • Laganmälan Fantasy: Lagnamn: Dubbelmackan! =) Markus Holmbom, Marcus Persson

  • Laganmälan: Fredrik Lundberg, Stefan Paulsson. Lagnamn "Dubbelfarsan"

  • edited 27 september 2012 15:29

    Laganmälan 40k: Distrustful Allies

    Erik Sandström (Tyranids)

    David Sandström (Dark Angels)

    Johan Dyrlind (Eldar)

    Björn Svensson (Imperial Guard)

  • David Wessling är med i laget Norrlands Huvudstad han med.

  • Välkommen David till laget: Sundsvall: Norrland Huvudstad!

  • En Lord of change med lvl3 utan master of sorcery räknas det som att han har Loremaster? Tänkte på vi kastar inte Lila solar.

  • edited 1 oktober 2012 11:11

    Vi insåg nu att vi glömt ta med ett stycke som skulle in i häftet i uppdateringen angående sen ankomst till en en match. Stycket presenteras nedan och kommer att gälla även fast det inte har funnits angivet någonstans i häftena. Denna information kommer att finnas uppsatt på plats.

    Sen ankomst: Att inte komma i tid till ett slag är inte juste mot er motståndare. För att eventuella försenade inte ska påverka motståndarens chanser till en så rättvis placering som möjligt kommer följande straffsystem för sen ankomst:

    40K:
    0-5 minuter: Inget straff.
    5-10 minuter: Motståndaren får välja deploymentzone. (inget tärningsslag görs)
    10 minuter: Motståndaren vinner automatiskt tärningsslaget om vem som börjar deployment och går först (inget tärningsslag görs). Väljer er motståndare att börja deployment får du ej använda dig av regeln "seize the initative" denna match.
    11-20 minuter: Arrangör deployar din armé.
    20+ minuter: Walkover.

    Fantasy:
    0-5 minuter: Inget straff.
    5-10 minuter: Motståndaren får välja deploymentzone. (inget tärningsslag görs)
    11-15 minuter: Arrangör deployar din armé.
    15-20 minuter: Motståndaren väljer vem som går först (inget tärningsslag görs).
    20+ minuter: Walkover.

  • Um... what?

    Var det ett stort problem förra Fanaticen? Har detta någonsin varit ett problem?

  • så om min motståndare skulle komma 18 min sen i fantasy, skulle det bara bli straffet att jag får välja vem som går först eller alla straff upp till 15-20 min steget eller . Och om inte kan jag välja att det blir ett tidigare straff ex att jag får välja deploymentzone? Och samma fråga för 40k.

  • Och vad då om man inte klarar av att göra en walkover? Eller är det sena motståndaren som skulle klara av detta?

    Walkover

  • Var det ett stort problem förra Fanaticen? Har detta någonsin varit ett problem?

    Inget stort problem och det märks väl egentligen aldrig om man inte själv är drabbad. Men ja, senaste gångerna har vi fått en del klagomål på folk som kommit sent och vill därför vara tydligare med hur vi ställer oss till det

  • Jag tycker att det är bra att dom som ramlar in sent straffas.

Sign In or Register to comment.