DOUBT IV - A NEW DOUBT - 12-13 Januari 2013

2456789

Kommentarer

  • EHERMP

    Faktiskt, så har Frantic och jag bestämt sedan förra DOUBTs datum sög för oss, att vi skulle få bestämma nästa spelhelgsdatum, så det så! Vi är ju supermeganördubercoacher i BloodBowl, men vi verkar ju stå för majoriteten av snotlings (egenproducerande barn) och så är nån av oss skiljda dessutom.

    Tro mig, jag vill vara med och skrika om dåliga tärningsslag, gudarna är emot mig etc etc

  • Notera att det inte finns något spikat datum ännu av just denna anledning. =)

    Ni är varmt välkomna med att komma med ett förslag på ett annat datum om detta inte passar.

  • Tror att det är dags att spika datumet nu. Någon som har invändningar mot förslaget? Skall när det är klart skriva ihop en uppdaterad hemsida och börja göra reklam.

  • Jag skulle vilja ha en vecka senare än det som nu är som förslag

  • Så 12-13 januari är också på förslag.

    Något som också bör tas i beräkning är attmittkon kommer troligtvis ha en blood bowl-turnering helgen kring den 27:e januari. Så vill undvika den helgen eller att vara allt för nära för att undvika konkurrensen.

  • Personligen vet jag inte ens i vilken stad jag kommer bo så långt i framtiden, så jag kan inte vara till någon hjälp när det gäller datum. Men vad kul att Doubt finns med på kartan!

  • Jag har inga preferenser alls, som det ser ut just nu fungerar båda helgerna :)

  • edited 26 juni 2012 18:28

    Kan säga såhär, att chansen att jag kan 12-13 januari är nog pytteliten eftsom innebandysäsongen då har dragit igång igen efter juluppellet... :S

    Vet mer när serien är lottad.

    Edit: den är redan lottad och serien började redan helgen innan.... Lämnar över hela "bestämmandet" till basse också får vi se om jag har dömning den helgen eller inte...

  • Inget långt juluppehåll där inte...

  • Fasen, visst får du väl betalt för det där, Erik!? Låter ju helt omänskligt annars!

  • edited 27 juni 2012 10:42

    Var faktiskt net uppehåll alls i år...

    ...Jo man har arvoden ;)

  • Lite dött i den här diskussionen och jag måste börja ta tag i saker. Om inget annat nämns innan veckans slut så spikar jag 12-13 januari som datum.

  • Frivilliga som kan ställa upp att göra lite smått och gott skulle uppskattas.

  • Förslag på uppgifter att göra. Kan nog tänka mig att göra en hel del av dessa saker, men lite hjälp skulle vara uppskattad. Notera att alla dessa uppgifter är kombinerbara med att spela samtidigt:

    • Tidsansvarig vid turneringen, så att ingen match drar över tiden
    • Regelfrågeansvarig vid turneringen, för att det skall finnas en enhällig domare vid tjafs. Kollar även så att alla rosters är giltiga
    • Resultatansvarig vid turneringen, samlar in resultat mellan matcher, bokför dem och gör lottningen
    • Hemsideansvarig
    • Swag- och Tärnings-ansvarig (@hemlighållaren lät intresserad)
    • Pris-ansvarig
    • Registreringsansvarig
    • PR-ansvarig
    • Budgetansvarig
    • Lokalansvarig
    • Övernattningsansvarig, för att hjälpa långväga resenärer.

    och säkert mycket, mycket mer som jag inte kommer på... för stunden

  • Jag är inte 100% på var jag kommer vara i Januari (det finns en risk att jag är utomlands nästan hela månaden), men om jag är hemma så hjälper jag gärna till med regelfrågor, kollar roster och fixar hemsidan :)

  • Jag kan kolla hur det kommer se ut för mig det datumen, men jag vet redan nu att basse inte kan (om jag minns rätt) ... Hmmm blev fan osäker nu kanske var 5-6 han inte kunde.... Tattarn kan då iaf ;)

  • För att underlätta inmatningen av resultat och lottning och så vidare under turneringen har jag kikat lite på turneringsmjukvara. Det finns ett gammalt program som heter Score! som verkar vara det som är mest populärt. Har lyckats konfigurera upp den så att den kommer att följa våra regler och poängsättning, med undantaget för att den inte stödjer inbördes möte som tiebreaker. Detta verkar lovande så jag tror att det blir att mata in saker i detta program.

    Har talat med killen som skrev Score! för 10 år sedan och han har lovat mig källkoden så att jag kan spana på om det är möjligt att lägga till det som tiebreaker. Programmet är dock skrivet i något så arkaiskt som språket Delphi och jag har exakt noll erfarenhet med det. Vi får se om jag lyckas. Eventuella Delphi-experter kan höra av sig till mig. Om jag inte lyckas med det får vi helt enkelt komma ihåg den tiebreakern i huvudet.

    @Frantic: Det är enbart för Basses skull som vi har tänk flytta turneringen en vecka framåt, så jag hoppas verkligen att han kan komma då

  • ah så kanske det var :D

  • OM det fortfarande finns tid och intresse till att bygga en custom turneringsminiatyr till doubt iv vad vill vi bygga för miniatyr? Något som passar turneringens vintertema? En spelare, eller någon i lagledningen? Vill ha lite förslag rätt så snabbt ifall vi ska hinna i tid.

  • Spikar nu datumet till 12-13:e Januari och skall börja posta lite reklam för turneringen här och där...

  • Nu också postat på NAF.

  • thats my boy! :D

  • edited 20 september 2012 05:21

    Jag kommer inte kunna vara med, hade ingen dömning den helgen men har mittsäsongsträff i stockholm denna helg.

    Bajs...

  • Nu postat på talkfantasyfootball

  • Ska försöka dra med ett gäng från Skellefteå och komma ner, vi BORDE kunna bli en bil (4-5 pers) men ni kan i princip räkna med iaf 2 st!

  • Låter jättebra. Det är bara att börja klura på ert roster. Se bara till att komma ihåg att betala in anmälningavgiften i tid så slipper ni att det blir dyrare att betala när ni väl är där.

  • edited 1 oktober 2012 13:53

    En regelfråga; räknas inducements som vanligt (Motståndaren TV - mitt TV) eller räknas priset för starplayers mot grundkostnaden på 1200k?

Sign In or Register to comment.