NORDSKEN #2 - Norrlands spelfestival (40k)

edited 21 augusti 2012 03:40 in Warhammer 40k

Hej. Nu ligger infon uppe kring 40k-turneringen på Nordsken.

28-30 september. 1999 poäng Warhammer 40.000, 6th edition. 3 matcher Swiss + finaler.

Det blir en relativt kort turnering med två matcher på fredag kväll och två matcher på lördag - men denna gång kommer vi att ha ett antal väl uppstyrda andra spel (Apocalypse, Space Hulk i 3D terräng m.m.) som tar vid när turneringen slutar. Vi har i allt väsentligt samma upplägg/regler som Fanatic XXII (så ni som vill vässa vapnen inför Fanatic kan göra så hos oss). Gratis att vara med för alla betalande deltagare på Nordsken - men bara 32 platser...

Arrangör: Nordsken i samarbete med spelbutikerna Legend (Skellefteå) och Fantasia (Umeå). Sekretariat och domare: Albin Åström och Pierre Back (Gävle).

Anmälan: Intresseanmälan när ni anmäler er till Nordsken, begränsat antal platser (max 32).

Tider: Incheckning fredag 16:00 – 17:30, första match 18:00 – 21:00. För övriga tider se PDF

Priser: Nordskens 40k-vandringspris (Cyberskull-pokalen), vandringspris för snyggast armé (Slayer Sword), totalt 2000 kr kontant, fribiljetter till nästa Nordsken och medaljer.

Mer info: https://nordsken.se/events/figurspel/warhammer-40k/

Frågor och anmälan till: albin@nordsken.se

Regelhäfte: https://nordsken.se/wp-content/uploads/2012/08/WH40k_Nordsken2.pdf

Välkomna! https://nordsken.se

«1

Kommentarer

  • edited 21 augusti 2012 03:46

    40k-turnering på Nordsken

    Vandringspris till bäst målade armé på Nordsken

    Vandringspris till vinnaren på Nordsken

  • Ok, ni kan ju försöka ta Cyberskallen av mig. Frugan tycker den är snygg(!) så jag ska göra mitt bästa för att vinna kvar den.

    Apropå det, har jag fribiljett eftersom jag vann turneringen sist?

  • Min fruga tycker blod-bollen är makaber, och den har fått flytta från vardagsrummet till hobbyrummet. Nu hoppas hon att jag ska förlora nästa turnering ;)

  • En sån förlust skall vi nog kunna ordna...

  • edited 22 augusti 2012 15:59

    N.I.B. & Setomidor - hör av er så fixar vi fribiljett (om ni blev lovade det - jag minns ej). Vi behöver också ha in troféerna till Legend i Skellefteå innan 1 september för att hinna ordna gravyren. Även ert armé-/lagnamn ska stå med, så skriv gärna detta på en PostIt.

    Setomidor - Kul att du vågar/får ha den hemma ivarjefall;)

    40k-regelhäftet uppdaterat. Har ni kommentarer (eller vill anmäla er) hör av er till albin@nordsken.se

  • Oj, innan första september? Det kan bli tight, jag åker utomlands nu i helgen. :P Om någon mot för modan ser detta och snart ska åka Umeå -> Skellefteå, hör av er.

  • Jag skulle eventuellt kunna hålla trofén tills någon med nordskensanknytning kommer till umeå eller någon anmäler sig frivillig att ta den upp till skellefteå om ingen kan ordna det innan helgen. Jag och Seto bor ju i princip grannar så det är inget större projekt att fixa över den till mig.

  • Jag ska till Umeå nu när skolan börjar. Kan jag hämta upp den på Fantasia (i en kartong) på Fantasia den 3:e september? Eller är det försent kendoka?

    Varför jag vill ha den i en kartong är att jag inte vill riskera att jag blir arresterad för brott mot knivlagen eller dylikt.

  • Jag tar den med till Skellefteå med ett flyttlass antagligen på tisdag...

  • Tack till Trukson för hjälpen, och till er andra för erbjudanden om hjälp :)

  • Lysande. Jag ser till att fixa en snobbig gravyr. Glöm inte bort att bifoga en lapp med vad du vill ha graverat (inkl. lagets namn). Kanske ryms det även en kort tagline, typ "We bring pain and crush bone." :D

  • Dum fråga men, blir det också en fantasy-turnering?

    Hittade ingen lista på spel på hemsidan.

  • Vi bygger terräng och bord - men hade bara tänkt att ha Casual-spel (och "prova på") i Fantasy denna gång. Finns det nog med intresse kan vi köra en turnering (eller något mastodont-spel ala Siege) nästa år. Jag har 400 st Dark Elves som gärna går i krig ;)

  • edited 27 augusti 2012 04:47

    Jag hade själv tänkt hålla i en belägring redan på detta Nordsken efter 40k-turneringen är avslutad. Jag hade dock inte tänkt mig fler än fyra spelare (4000pts på vardera sida av muren, 2000pts/spelare). Jag kommer sätta upp en lista bredvid bordet med borgen där folk som vill vara med kan skriva upp sina namn och telefonnummer.

    Belägringsspelet kommer använda sig av belägringsreglerna som finns beskrivna i Blood in the Badlands och jag ser helst att deltagarna läst reglerna. Enligt min egen erfarenhet och det jag läst på nätet är dock reglerna till stor fördel för anfallarna. Jag har aldrig hört talas om en match där försvararna vunnit. Därför föreslår jag följande regeländringar:

    • Modeller som klättrar uppför stegar eller rep får bara använda en arm till vapenhantering tills de drivit tillbaka försvararna. Detta innebär att att de inte får användning för sitt Greatweapon eller extra handvapen. Sköld får de fortfarande använda. Motivering: Anfallare med 3 eller mer attacker(Infantry) har jättesvårt att INTE vinna en närstridsrond, även om de har halverat WS och I, speciellt då försvararna bara har 10 attacker.
  • Finns det platser kvar? :D

  • edited 27 augusti 2012 05:21

    Än så länge finns det platser kvar till 40k-turneringen men efter Skellefte-spelarnas mersmak efter Helstorm Duals III finns det risk att platserna snabbt går åt. Anmälan sker dock via Nordskens hemsida.

    Egentligen borde Nordsken göra en anmälningslista här i tråden eller på nordsken.se så folk kan se vilka som anmält sig och hur många platser det finns kvar.

  • Jag ser gärna en anmälningslista.

  • Upp med en lista här tack!

  • Jag upptäckte nyss att mitt hotmail sorterar bort Nordskens registreringsmejl som skräppost, så kolla det om ni undrar varför ni inte kan registrera konto.

  • Och när ni väl anmält er på Nordskens hemsida och betalat inträde, kom ihåg att göra intresseanmälningar för de event/turneringar ni vill spela i!

  • Någon som är intresserad av Apoc spelen? Jag vet att jag är det!

  • någon från umeå som ska ner och spela 40k ?

  • Någon som är intresserad av Apoc spelen?

    Jag och Kim Söderlund peppar hårt inför Apocalypse. Verkar bli minst fyra Hierophanter i tyranid-vågen... Blir lite att bita i för titanerna;)

    Se nu till att anmäla er - och maila Albin när ni gjort det så han kan sammanställa en lista.

  • Ändrade ni på poäng nivån?

  • @Kendoka: jag har mailat till Albin men inte fått svar om jag är anmäld eller ej.

  • Marzillus: 1999pts, som Fanatic. Alla regler finns på http://nordsken.se

    BlodigaEric: du är anmäld (via Nordsken.se) - men av någon anledning har inte Albin fått ditt mail. Gör iofs inget - det viktiga är att du har betalt och att vi vet. Blir kul att träffas igen :D

    Senast jag kollade med Albin var det 15 anmälda (av max 32 platser).

  • Här kan ni se hur många som för tillfället är anmälda till de olika arrangemangen på Nordsken, däribland till 40k-turneringen. Inga namn dock.

    https://nordsken.se/bokning/pubact

  • edited 16 september 2012 16:04

    Nästan 300 betalande nu - men få har anmält sig till events (inte ens datorspelarna har fått tummen ur) så vi förväntar oss att det händer mycket nu på de två sista veckorna.

    Snart höjs anmälningspriset med en hundring - så boka plats nu.

    Hoppas på att både 40k och Blood Bowl sprattlar till vad gäller anmälningar.

Sign In or Register to comment.