Dropzone Comander.

edited 9 juni 2012 14:19 in Figurspel

Har någon hört något om detta?

Ser ut som ett spel som EPIC men i 10mm skala.

Skalan känns lite off, men modellerna verkar skitsnygga.

Kommentarer

  • Det ser väldigt coolt ut, dock är jag mest intresserad av husen. FoW material kanske?

  • Husen skall släppas senare, och de mer gammaldags ser verkligen ut att passa i centraleuropeiska storstäder.

  • Figurerna ser ju tokhäftiga ut! Å vad jag önskar att man hade en spelgrupp som gärna tog sig an sådana här nya grejor. Vad mycket man skulle få testa då.

  • edited 18 augusti 2012 16:05

    Hittade en battle report på nätet, ser onekligen otroligt intressant ut!

    http://hot-lz.com/viewtopic.php?f=8&t=39

  • edited 24 augusti 2012 09:40

    Spanar in modellerna

    Meh, astråkiga.

    Upptäcker PHR & Shaltari

    O_o men, dom var ascoola.

    Skit osso, varför har båda dom ascoola walkers. Och PHR har grymt inf. Svårt val här.

    Vet nån nåt om spelet i sig?

    Edit: Ok, nu har jag spanat in lite mer om spelet.

    DET VERKAR COOLT!

    Deras fokus när dom gjorde det var tydligen att med drop-ships som fokus i spelet. Mest troligt för det är coolt.

    Det är alternerande aktiveringar, och man turas om att aktivera delar av sin armé. Turerna är uppdelade i tre faser. Initiate, Actions, Round Up. Behövs inget geni för att lista ut vad dom handlar om.

    Deras approach till speldesign verkar vara liknande privateer press. Det ska tydligen funka bra i turneringar då det är scenario-baserat spel och dom nämner att dom ska undvika power creep TILL ALLA PRIS. Och medger att dom kommer att göra fel och så kommer att behöva ändra saker.

    Lite mer ödmjuk approach än vissa andra, jag nämner inga namn.

    Modeller kan individuellt skjuta på olika mål (för att öka realism säger dom, jag gillar det :D ) och deras approach på terräng är "the more the merrier" och dom nämner att dom speltestat med ungefär 10 hus.

    Hus går att inta och spränga.

    Mark enheter rör sig 3"-12" och 4"-6" är tydligen standard. Flyg rör sig upp till 12"-36"

    Dom nämner att tanks ska gämföras som 28mm soldater i fråga om survavability. Tydligen så har olika vapen olika range beroende på om målet har "countermeassures"

    Vi gör så här. Ni läser den här. http://www.hawkwargames.com/pages/rules-faq

    Jag läser klart sen beställer jag boken, sen om ni är snäll så kan jag dyka upp på fusk eller fantasia så får folk bläddra.

  • Bok finns på fantasia (199:-). Modeller dyker upp nästa vecka

  • Jaså?

    Typiskt, då bänglade jag med paypal i onödan :(

    Oh well, det blev dyrare och tar med tid, men jag behöver inte beställa evetuella modeller i framtiden IAF.

  • Det låtare grymt intressant :D

  • Shaltari ser coolast ut^^

  • AAAAAH, they look awesome. UCM ser så förbaskat coola ut. Kanske ett nytt spel man ska pröva?

  • Ska vi gå ihop och pröva det skepparn?

  • Det kanske vi kan GarAng, för det ser bra ut och regelboken såg inte så tjock ut.

  • Awesome, då blir det Shaltari vs UCM.

  • Så då har vi en shaltari. Btw, vad jag hört hittils så är UCM mest poppis.

    Jag är grymt sugen på PHR.

  • Då har vi tre spelare :D minst ;)

  • well jag kommer bidra med UCM för 1000 poäng och har redan köpt boken så sitter och pular lista just nu. verkar som det kommer bli en Heavy armour battalion som fluff mässigt är moder enheten eftersom att jag kommer att nästan ha så mycket pansar jag kan enligt force org chartsen vi får se hur detta kommer funka

    Luitenant Jacksson 8th legion 346th heavy armour battalion B company

Sign In or Register to comment.