Characters

edited 25 juli 2012 08:25 in Warhammer 40k

Sitter och försöker läsa mig till i regelboken om hur man avgör om en modell är en character eller specifikt knight commander Pask i Imperial Guard boken.

Hur avgör man om han är karaktär lr ej? Fler liknande saker i andra böcker?

Kommentarer

  • När de är namngivna innebär det väl att de är karaktärer.

  • Inte helt säker med att jag förstår frågan. Men ett lätt sätt att se vad som är characters är att kolla i referenssektionen av regelboken (längst bak, sida 410).

    Om det är specifikt Special Characters du undrar över. Karaktärer är Special Characters om de har ett namn (även kallat Named Characters). Finns vissa osäkerheter på vad exakt som krävs för att vara en special character egentligen. Till exempel Avataren och Sanguinor har inget 100%-klart namn (utan snarare en titel eller dylikt), vilket regelboken på sid. 110 i princip säger inte behöver innebära att de är special characters.

    Då Pask har ett namn innebär det mest troligt att han är en Special Character. Dock skulle detta innebära att hans tank blir Tank (Character) och därför får Precision Strike på sina skott.

    Däremot måste jag erkänna att jag inte alls är allt för säker på dessa slutsatser. Jag har inte läst regelboken ord för ord.

  • Är knight commander Pask en character ?

    Inga special characters finns nämnda i referenserna nämnda i tidigare inlägg. Tror gör man i kyrkan också men vad vet vi? :-P Skämt och sido så ja frågan är ställd, någon som vet?

  • Har dom namn så är dom characters, eftersom dom då är special characters.

  • Om det inte anges att han har Character regeln, så är Pask väl en fordunsuppgradering.

  • Jag är på Pers linje här jag tror Pask är en fordonsuppgradering. Det står ju specifikt i character entryt i regelboken om en gubbe är (ch)aracter eller special character och står det inte i character entryt att det är en character så skulle jag säga att det är en uppgrade.

  • Den linjen jag va inne på med, tyvärr. Hade varit nice att få sätta honom i e n punisher och dela ut lite wounds.på 6

  • Fel ola fel usch vad hemskt du tänker

  • Egentligen så står det att om en figur har ch så är det en character. Men den linjen kan man inte gå på eftersom ingen av IG karaktärer med namn har det i sin statline. Personligen skulle jag skicka en fråga till GW och höra vad dom säjer.

  • På sidan 110, som Ekan nämde, står det en rubrik som heter "Unique". Texten undet säger att det är samma sak som Special Character. Jag har inte IG boken nära till hands men jag tippar på att kan står som unique, vilket bör göra honom till en Character och ge honom reglerna därefter. Tror iofs det är mer RaW än RaI.

  • Det står bara att man får ha en av Pask i armén. Sen inget mer om unik osv. The search continues...

Sign In or Register to comment.