Fantasia Fanatic Diskussionstråd

edited 10 augusti 2012 11:18 in Turneringar / konvent
This discussion was created from comments split from: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober.
«134

Kommentarer

  • Varför inte bara säga 2000p och max ett Force Org. Chart.? Mycket, framför allt de nyare böckerna, håller sig till jämna 5p. Bor ju en bit bort så så det hade varit intressant att veta hur pratet går i Umeå då ni valde en så ojämn poängsumma.

  • Det är alltså mellan 4 och 5 poäng vi funderar på här. Jag tror inte att någon av de nyare böckerna har några större problem med att spela 1995 poäng mot motståndarens 1999 poäng.

  • edited 6 juli 2012 04:58

    Spännande spännande :-D

  • Just Fortifications ska väl ställas upp innan all annan terräng, så det kan väl bli lite meckigt..? Inte för att jag kommer att kunna vara med i år eftersom det hela ligger på "fel" helg.

    (Jag vill minnas att jag sa det till Dea, som höll med mig om vilken helg som var bäst, men inte fan blev det så. Jag skyller helt enkelt på Umeå kommun...)

  • blir nog så att man får ställa ut den efter terrängen men så länge man inte flyttar på terräng

  • edited 6 juli 2012 16:49

    Alternativt så ersätter man en terrängbit med sin fortifikation för att behålla terrängdensiteten? Dvs, man får ta bort en terrängbit ur en 2*2' sektion och sätta ut sin fortifikation enligt terrängreglerna. Efter matchen så ställer man tillbaka terrängbiten på sin plats så gott man kan.

    Spontant skulle jag säga att den som har första rundan ställer ut sin först, motståndaren sin och sedan arméerna i normal ordning.

  • Visst återkommer lagspelet till Fantasy?

  • edited 8 juli 2012 15:44

    Men så trevligt. :) Har spelat laglös på två Fanatic nu och har saknat den cooperativa aspekten av turneringen.

  • När får man reda på restriktionerna som kommer att gälla på fantasi sidan ?

  • Erik ska inte du köra 40k demoner.

    Vilka restriktioner pratas det om till 40k? Kanske några brutna konstiga kombos ?

  • Ääh! Kör en test-turnering helt utan restriktioner!

  • number 33: Det blir nog fantasy för mig trotts att nya 40k är väldigt kul. Jag hoppas att det blir restriktionsfritt i 40k.

  • dea, hur blir det med Hammer and Anvil-deployment? Verkar som en mardröm på en stor turnering.

  • ang restriktioner i 40k... det står i första posten, det har stått sen tråden startades... det blir inga... :-)

  • Jag skulle vilja höra resonemanget kring att skippa dubbla FOC's men tillåta Allies? Det stryper bara Tyraniderna.

  • Kanske kan tyranider alliera med sig själv?

  • Ensam är stark!! :-P

  • Japp, tror intemina SW kommer att alliera sig... Men man vet ju aldrig :p

  • @byrne Alliera in IG med grundläggande infanteri och HQ för att spela med 3 st Leman Russar för SW-fluff?

  • Att strypa dubbla FOC's stryper också en del exceptionellt tråkiga listor. 7 Tervigoner comes to mind.

  • För vi vet ju alla hur många fem Tervigon-listor man sett i 5th ed... wait a minute. Det funkar inte på en turnering. Än mindre sju.

    När jag tänker trovärdiga och tråkiga följder av dubbla FOC så ser jag snarare 6x6 Longfangs framför mig. Tycker ändå det är lättare att svälja än att alla arméer utom Nids, Chaos och Necrons kommer med en Farseer för runornas skull. Och Necrons behöver verkligen scoring Nob Bikers till hjälp, så festligt och kul.

  • Chaos och Necrons kan inte alliera med Eldar. Mortal enemies, du vet.

    Det enda jag hoppas på är att Eldar flyers hinner släppas till Fantasia Fanatic, annars vet jag inte om jag kan göra en viable 1999p lista. Med Holofields och Banshees värdelösa, och Fire Dragons inte lika nödvändiga längre, har jag plötsligt massvis med poäng att fylla med modeller jag inte har. Tyvärr får jag ju inte använda Imperial Armour, annars hade två Hornets hamnat i listan... Nåja, håller tummarna för fliers i augusti.

  • Chaos och Necrons kan inte alliera med Eldar. Mortal enemies, du vet.

    Vilket var precis det jag sa, du vet.

  • Oj, läste lite fel där, förlåt

  • Jag har läst att det kommer att dyka upp nya grejer till demonerna med samtidiga förändringar på en del av dom som redan finns i nästa White Dwarf. Jag antar att det är de reglerna som kommer att gälla på FF?

  • Härligt dags att läsa igenom häftet =)

  • edited 1 augusti 2012 08:07

    Kommer ni dela ut ett pris till den som först dödar sin motståndares general i andra scenariot (Fantasy)?

    Angående scenario 4, "Monstrous creature" är väl en 40k-term?

  • Varför får man inte spela Chaos Dwarfs.

  • edited 3 augusti 2012 06:40

    Vad jag minns så kom ingen av Chaos Dwarf-spelarna på någon topplacering iaf.

Sign In or Register to comment.