Apocalypse! Spelare sökes 19-20 Maj och 2-3 Juni

124»

Kommentarer

  • Menade poängmässigt ^_^

  • edited 24 maj 2012 06:42

    Well, jag hade Umeå's första warlord, men den såg inte strid först.

    I shall have my glory :P

    Troligen kan jag nästa gång. Låt Ohmissiahs armé lösa problemen :P Jag har 2 super heavies (teckniskt sett tre, men in inquisitorial baneblade passar inte riktigt in) och en del troops.

  • ^_^ vet inte om vi har lagom mycket points för en warlord dock... vi blev tvungen att tabort en del saker på warlorden + get den ett par penetrating hits för att balansera den lite

  • Tjo. Kan ni lira i målar rumet den 3e ? Vi skal spela warmachine turnering då och jag såg inte att ni skulle spela den helgen :-( . Jag är inte inne så mycket på 40k forumet.

  • Hmm, Beror på Hur många som dyker up, blir vi mer än 5 så kan det bli tungt

  • Det får platts minst fyra bord i målar rummet.

  • Viggo3000: De spelar 20000+ poäng. Det får inte plats på fyra bord, tyvärr : / Om du tänker att på ett normalstort 6"x4" bord spelar man 4000 poäng totalt...

  • Apocalypsen borde ha varit annonserad i antingen FUSK eller turnerings forumet där tråden styns. Jag ska snacka med fusk styrelsen om hur vi skal göra. Med lite tur i oturen så blir vi så få så att vi får platts i målarummet.

  • :P

    Lol, tror att jag kommer vara på mormors födelsedags-firande nästa tid.....

    Curses, ingen apocalypse för mig :(

    Dock så borde man kunna få in en jäkla massa units på 4 bord. Bara undvika warlord spam och green tides och infinite swarms i för stora mängder.

  • edited 29 maj 2012 03:20

    Apocalypsen borde ha varit annonserad i antingen FUSK eller turnerings forumet där tråden styns. Jag ska snacka med fusk styrelsen om hur vi skal göra. Med lite tur i oturen så blir vi så få så att vi får platts i målarummet.

    • Kollade med Felman om datumet någon gång i slutet av april, Kan försöka begränsa oss till endast lördagen(andra juni.) ... Dock måste jag säga att detta ogillas
  • Att bara spela lördag skulle inte funka med så många poäng. Då skulle vi prata om att enbart hinna till runda 3 om vi har tur.

  • Håller med Apokalypsspelarna, de har frågat om lov och gjorde så först. Varför posta i turneringar/konvent när det är varken eller, eller posta i Umeåkategorin om man inte vill att det ska låta som det bara är för lokala spelare. Lokalansvariga bör ha en lista någonstans man kan kolla om det börjar vara så mycket events på föreningen att det börjar krocka om något ska åtgärdas, det ska inte styras av under vilken flik på specifika forum informationen om eventet ligger.

    Apokalypsen måste ju få ta den plats de vill ha under den tid som utlovas, sedan får senare bokningar hålla sig med platsen som är kvar.

  • Det ska nog lösa sig.

  • För att återgå till planeringen om spelandet: Tider för det hela? Lördag 11-?? Söndag 11-17 (tänkte på personen som tar bussen vill nog ha lite marginal på det hela)

  • Hörde att en eventkalender ska inföskaffas så att liknande problem undviks i framtiden.

  • edited 29 maj 2012 14:29

    dyk up mellan 10:30-11:00 Lunch paus vid 14:00-15:00, styr ner vid 18:00

    • Vi kan hålla oss på bord raden närmast fönstret + lilla rummet brevid för modeller som inte står på planen och lämna bord raden + målarrummet till de andra.

    Är nog rädd att vi inte kan krympa mycket mera.

  • Det fungerar fint. Största anledningen till att vi vill vara i stora rummet är inte mängden bord utan mängden syre.

  • Kom på såhär lite sent en detalj:

    Vilken adress ligger FUSKs lokaler på? Insåg att jag har inte varit där på aplänge.

  • mitt emot stads huset

  • kk, borde kunna hitta dit typ. Finns det något nummer jag kan ringa på annars?

  • 0730 - 52 60 60 (min mobil)

  • Danke, då syns vi där om allt för få timmar ^^

  • ^can relate to that

  • Brukar väll va "Det är aldeles för länge tills vi ska börja" när man är taggad men sedan såg jag när ni skrev innlägget =)

    Lycka till och ta mycket billder

Sign In or Register to comment.