Apocalypse! Spelare sökes 19-20 Maj och 2-3 Juni

13

Kommentarer

  • hur gör vi med gubbar som saknar officiellla regelr? har en The Red Terror som jag tänkte piffa upp till våran tillställning. har hittat icke officiella regler på Dakkadakka, men det finns regler för modellen i tyranid codex 3rd ed.

  • jag kola upp det och det står "These rules and background for The Red Terror are reprinted here from the old Tyranid Codex for your use. These rules are no longer official, but there is no reason they can't be used in friendly games of Warhammer 40,000." så jag tror det, men jag e en noob så jag ska nog inte säga nåt :p

  • Måste fråga alla.

    Hur viktigt är det med målat, jag är tveksam om jag orkar göra klart alla modeller (lider av nån sorts apati, störande som stryk)

    Om jag för det mesta bara kan dyka upp med omålat (dock wysivyg) så undrar jag ur folk ställer sig till det.

    Ska försöka måla lite grann, får se vad jag hinner.

  • har personligen inte jätte höga krav på målat... har det mest som regel för att jag vet att andra kan tycka illa om det.

    @mother brain: gubbar utan officiella regler går bra... tex klomster kommer lira efter ett eget codex. se bara till att de inte är super super brutna (Denhär gretchkinen vinner spelet automatiskt) ... the red terror, Kan ni påminna mig om vad han gör?

  • Om jag kommer ihåg rätt kan han äta upp folk om han träffar 4 av 5 attacker istället för att försöka wounda den, eller något åt det hållet. I övrigt är han en lictor iirc.

  • Jag tycker man ska ha så mycket som möjligt målat men tycker samtidigt inte att man ska sitta uppe halva natten och måla. Jag tycker mycket faller under eget ansvar att se till att man har speldugliga modeller om man ska delta i ett någorlunda offiellt evenemang.

  • Mitt mål (för mina modeller) är att iaf få allting grundmålat, sen att alla detaljer inte är 100% känner jag att jag kan leva med.

  • Problemet med mig och måla är att jag mår halvt psykiskt dåligt om inte allt är utav det bästa av min förmåga :P

    Tänker se vad jag får ihop när det börjar dra ihop sig.

    Och oroa er inte för mkt om brutna grejor, allt är bra men betalar priset för det. Multipla infanteri modeller ligger över 100 pts styck.

    Jag får helt enkelt återkomma med mitt slutliga resultat, om jag är med eller ej. Alltid skojjigare med målade grejor liksom.

  • Villken tid börjar vi?

  • Och det eldoriath säger om The red terror stämmer

  • Jag måste avsluta kl 18:00 på söndag pga buss.

  • tänkte att vi kan lira typ från 11:00-18:00

  • jag kommer tyvärr inte kunna vara med :( den 19e är det kulturnatta och då är jag med ju-jutsun. den
    andra till tredje kan jag inte heller för då är det graderingar på ju-jutsun vilket är en ganska stor grej. otroligt tråkigt då jag gärna hade använt min "lilla" insekt :P

  • Ok då vet jag

  • känns som en viss korrigering av lagen behövs. 4 mot 7 där differansen mellan armeér kan ligga mellan 4-7 ooo poäng...

    det blir satans mycke strategic assets till destruction... skulle man inte hellre ha en BA som korrupterats av Tyranid sporer så det påverkat deras black rage så han byter alignment?

    Antar att synapsen för samtliga tyranidspelae funkar oberoende av spelarens armé lista

  • edited 14 maj 2012 17:57

    Håller med, det skulle vara roligare med mer gämna lag än fler strategic assets! Eller, om inte blond angels så kanske nå har bivit trators eller liknande, så jag håller deffenitivt med att någon från order borde gå över. P.s GLORY TO THE CHAOS GODS, särsilt till khorne

  • Arrangerar sånt på plats, då det kan se olika ut om dirverse folk inte dyker upp... kommer ha en rough game plan dock

  • Vänta nu?

    Kulturnatta är jag på SCA's område som marsk.

    Då kan inte jag. Andra sessionen borde gå bra.

  • Om onda sida behöver lite extra kroppar har jag ca 180 st orks liggandes hemma :D

  • måste tyvär hoppa av, kulturnatta och krav från tjejen -_-'

  • tummar upp för världens minsta arme? en model i en tusen poängs arme :p

  • Vad kostar 1000 pts?

    Jag har en modell här bredvid mig för 3000 pts.

    Sen är det lätt att få en infanteri modell över 350 pts i mechanicus codexet :P

    Kan inte komma på nån modell som går på 1000 pts.....

  • angon 950p men det är typ 1000p

  • Finns det något schema för mogondagen?

  • Dyk upp vid 10:30-11:00

    Mat-break vid 15:00-16:00

    Slutar för dagen 18:00

  • Seger till imperiet... Bilder kommer imorrn!

  • Det blev bara Apocalypse på lördag så jag och Johannes (MotherBrain) har skrivit ett scenario för upp till sex spelare. Det var också snack om eventuellt planet strike spel. De som vill får vara med...

  • edited 20 maj 2012 16:28

    http://imgur.com/a/CkmPw

    En del av bilderna blev smått ostadiga ^_^... har någon annan tagit bilder får de gärna ladda upp dem med.

    hade en del roliga moment typ som en 10a purifiers + crowe bbqade en hel green tide, angorn som bestämde sig för att hacka på en stackars warlord titan.

    det blev någonstans mellan 25k-30k points med lite underläge till ordersidan

  • Jag vet inte om att ha en Shadowsword och en Warlord titan är att ligga i underläge ;) Nästa gång vill jag se mer folk och mer super heavies!

Sign In or Register to comment.