2500pts shooty highelves.

edited 2 maj 2012 17:59 in Warhammer fantasy

Jag är i highelves suget. Jag är sugen på att köra lite old school med mycket bilt throwers och stuff. Jag har testat listan två gånger, en vinst mot warriors of chaos och en förlust most shooty ogres.

Lvl 4 360 book of hoeth Shadow

Bsb 168 Banner of sorcery Dragon armor 6 shield 2

Lvl 1 140 Loremaster cloak 40 Shadow

Noble 195 Lance 4 Dragon armor 6 reaver bow 40 enchanted shield 10 Eagle 50

Heros / lords : 863pts

Core 625

35 sea guards 490 Fc 25 Baner of eternal flame 10

10 sea guards 135 shields musc

Special 408

5 reavers 102 bow musc

5 reavers 102 bow musc

5 reavers 102 bow musc

5 reavers 102 bow musc

Rare 600

4x bolt throwers 400 4x eagles 200

Så vad säger ni highelves stofiler ? Bra eller bajs ?

Kommentarer

  • Tycker det verkar vara en ganska bra lista faktiskt, uppenbart ganska beroende av bra matchups men det finns väldigt mycket shooting och magi i den listan som kan få folk att svettas :)

  • Jo det har du rätt i. Den är ochså väldigt beroende av lvl4an. Jag fick lvl4an pupet snajprad mot warriors och då blev det uppförsbacke.

    Jag skulle vilja ha in en sea farer bow lord i listan men jag vet inte riktigt vad jag vill droppa.

  • varför har du en tia seaguards? archers är billigare och sjuter längre, då de bara är tio gör ju spjuten ingen skillnad.

  • seaguards är väl enligt mig det sämsta man kan hitta i HE-listan. Spearmen eller archers är bättre IMO. Annorlunda lista, det är alltid roligt

  • VB / ledin: Seaguardsen är där därför att dom är mil mycket snyggare än spearmens.

  • Det håller jag helt med om! Lite fler seaguards och du skulle kunna ta upp den gamla seafarer listan ;)

  • Listan är väldigt extrem. En template senare på din stora enhet sea guards och de är till lite nytta. Tror du skulle må bra av en till enhet på typ 15-20 kroppar så du kan hoppa omkring eller sprida ut karaktärerna.

    Får du en dålig magifas så kan det vara kört och den där flygande karaktären eller liknande slog ihjäl booken :) Men booken är brutal och kommer med allt ditt skytte vinna många matcher på okkams och withering :)

  • Eftersom att listan pretty much står och faller med att Lvl 4:an skall kasta mindrazorrr med boken behöver du en till enhet där den gör nytta. Fast du verkar ju iofs vilja undvika den vanliga HE-listan med bok :)

    35-enheten där kommer antingen få template i sig eller helt undvikas. Dina övriga enheter dör iaf oavsett buffs/debuffs. Annars en kul och annorlunda lista. 6 flygande pjäser är alltid problem för motståndaren.

  • Har Seaguards bows eller longbows?

  • Då är det väl inget snack om att använda seaguardsmodellerna som vanliga Archers, han kan ju köpa en snusdosa för poängen som blir över?

  • Det skulle man kunna göra, ser lite konstigt ut med att alla har spjut och rustning. Men så länge det bara är archers skulle det kunna funka.

  • edited 15 maj 2012 10:00

    Jo

  • Jo med modifikationer menar jag.

  • Skölden och spjutet är lite krångligt att ta bort. Om man väl får bort dom så har man en stor yta som måste skulpteras om. 10 archers vore helt klart bättre men jag tror inte att det kommer att göra jätte stor skillnad i slutändan,

Sign In or Register to comment.