Proxa figurer?

edited 6 maj 2012 11:31 in Off topic

Jag målar 1:87 Preiser modeller och undrar om det skulle gå att proxa de i något slags spel. Kanske Flames Of War?

Flamethrower MG Medic

Jag skulle gärna vilja lära mig spela något, just nu kan jag ingenting. Men det kanske skulle vara för drygt att Proxa de som Imperials i W40K...

Kommentarer

  • Beror helt på vilken skala de är i om de skulle passa mer i flames of war eller warhammer 40k. Från vad jag kan se skulle de nog bäst passa som imperial guards i warhammer 40k, och där är det inte direkt nytt att köra WW1 eller WW2 tema så det skulle fungera utan problem =)

  • Tyvärr ligger ju 1/87 inte riktigt rätt till för något av de mera "populära" figurspelen. :0(

    snabb lista över olika skalor

  • Ser ut som att dom är i typ 15mm-20mm skala.

    Detta är en lite udda skala (iallafall i figurspel)

    Som jag ser det så är det ganska snygga modeller, har några karoliner i liknande skala jag tänker göra ett diorama med.

    Om du hittar nån som har liknande modeller så kan ni banka ihop ett system ni kan köra, eller så har jag, en del andra som jag känner, randoms på internet och olika företag spelsystem som är generella.

    Ta era modeller, dra ihop ett skirmish och ha skoj.

    Skalan passar inte 40k, eller flames of war dock.

  • Då vet jag! Tack för eran feedback :)

  • Synd, för de ser ju riktigt bra ut!

  • Självklart går det att använda dom där som proxies så länge den du spelar mot är med på noterna så ska det inte vara nått problem. I regelsystem utan true line of sight så är egentligen basstorleken det enda som har betydelse.

    Sen så finns det en hel del system för både 15 och 20 mmm idag, speciellt på den historiska sidan.

    Så lyssna inte på nej säjarna;)

    MvH
    Anders

Sign In or Register to comment.