FF-Fields. Har någon shoppat loss?

edited 1 maj 2012 16:50 in Blood bowl

Tjohoo. Lagom maniskt inspirerad av DOUBT i kommande januari klurar jag på att köpa en/två planer från FF-fields men de verkar ha väldigt svårt att ange pris och hur man beställer på sin sida. Har någon shoppat av dem så ni vet hur de har tänkt sig det hela eller ska man helt sonika postfråga dem och därigenom få klarhet? De är väl italienare så min något färgade syn på det hela är väl att det sällan fungerar jättelätt, även om Gaspez har blivit bra. Och jag menar nu beställa från FF, inte genom andra företag som för FF i sortimentet. -M

Kommentarer

  • Jag mailade dem lite i fråga om de kunde sponsra turneringar och har en prislista av vad saker kostar. De kunde ge väldigt lite i rabatt och det var uppenbart att de inte brukar sponsra så mycket.

    Postar prislistan för Sverige nedan:

    Shipping to Sweden for one pitch €14

    Standard field in rollable version cost €35

    Standard field in 6 pieces hard version cost €45

    Oversize extra cost € 18

    Customization price list (to add to the basic field price):

    Customization level 1 €15:
    - Change the logo on the centerfield
    - Change the endzone colours and place team name on it
    - Change the reroll/turn marker colors
    - Change the logo at the center of the scatter template

    Customization level 2 €25:
    All the change listed above plus
    - Change some details on the bench
    - mix elements from different standard fields (like the bench from a field placed on another one)

    Customization level 3 €35
    All the change listed above plus
    - Creation of some dedicated elements (Bench, ground, scatter template)
    - Layout change (like removing the weather and kick-off table)

    Fully customization €60
    Creation of a full custom field

    Team/events logo creation €40/100 depends on logo complexity and if you want the sketch from Pedro Ramos or Andrea Enler (check their website http://ramos-gallery.blogspot.it/ http://andreasanler.blogspot.de/ )

    Beach bowl field €20

    Street Bowl field €25

    Throw o meter €4,50

    Custom throw o meter € 5,50 (min 30 pieces)

  • All beställning sker genom att maila Alex och diskutera saker med honom persoligen.

  • Personligen skulle jag nog vänta till efter sommaren för att se om ett nysläpp av Blood Bowl kommer, och om det i så fall även kommer släppas (special edition?) 3D-pitchar i stil med Realm of battle.

Sign In or Register to comment.