Warlord Bygge

edited 4 oktober 2011 16:01 in Warhammer 40k

Lovade mig själv att jag skulle sätta igång att bygga någon typ av imperium titan... Och det blev en warlord titan...

Nu har jag byggt min första test modell för att testa skalan för min titan och den kan man se på följande länk

  • Han ska bli större(duh); Kommer bli runt 40" hög. samt ska benen positioneras om lite grann, Armarna sänkas lite

  • Hans vapen som har fler än en pipa (minigun-aktiga grejor) ska få någon form av elmotor så att de får dem att snurra...

  • Lysande ögon... Plasma reactor som lyser osv

  • Kanske till och med en högtalare där man spelar upp ljud filen från space marine spelet där en röst säger "Serve the machine god" etc.

Idéerna är oändliga, Kommer att uppdatera vad som händer med mitt bygge här och på några andra ställen,

Kommentarer

  • 40" är alldeles för högt för en warlord.

    Om du gör en så stor titan så rekomenderar jag att göra det till en imperator.

    Jag gör själv en warlord som blir runt 27", och tro mig, den är stor.

    40" skulle mest bara bli besvär att förvara och skulle vara för stor.

    Om du behöver några tips om warlord bygge så är jag väl skolad i ämnet, har nämligen en nästan fullt fungerande warlord (en arm har inte sitt fäste än) och det är bara de dekorative bitarna kvar på min.

    Jag kan nog ge en del tips om material, olika lösningar jag haft och du kan T.O.M. få se min titan om du ber snällt :P

  • Har efter att ha suttit och kollat lite närmare på hur stor den kommer bli så kommer den ligga run 31-32" (drygt 29 om man räknar på att min kommer ha böjda knän ^_^)

    Jo 40 vart lite väl stor:P

    Det skulle vara awesome att få se en titan innan jag börjar bygga min på allvar så om du vill visa upp den någon dag skulle jag vara grymt tacksam ^_^

    Det jag sitter och funderar på är: - vad ska man använda för material för alla de större "plåtarna" som titanen består av? - Finns det nått ställe man kan se hur de olika vapnen ser ut?(Utöver Bilden på en warlord i Apocalypse boken/invictus från space marine spelet). Vill ha nått av av de med flera pipor för att få dem att snurra ^_^ (Antar att de är helt enkelt de med mer än ett skott).

  • För stora plåtar så rekomenderar jag foam board.

    Finns in ca 0.5 x 0.7m ark för 45kr styck på konstnärshoppen här i umeå. (Om du inte bor i umeå så försök hitta billiga, annrs så föreslår jag plasticard med lite knep för extra stadga.)

    Även min har lätt böjda knän så dom kommer nog vara ungefär lika stora, vilket låter kul :P

    Problemet med att visa upp den är att jag inte äger en bil, för det här monstret behöver en bil för transport. (Har visserligen en firmabil snart.... kan bli dålig stämning om jag lånar den privat, dock så är det bara en gammal sketen volvo.)

    För vapen: Låter som att du vill ha gatling blaster, den är cool. Vem gillar inte gatling vapen :P Warlord titan, från games workshop. Epic modellen går att köpa i webshoppen, om du vill titta eller ha bilder så äger jag modellen och lånar gärna ut den bara du följer lite vett och etikett :P

    Apoc rulesbook. Har några vapen, men inte standard design, men man får en bra bild.

    Random art. Google is your friend, finns massa bilder, på konst och på färdiga och vip byggen. Sök på photobucket, finns massa godbitar där.

    Forge world: Arm vapnena till reaver är i stort sett samma vapen som på en warlord, du skulle T.O.M. kunna köpa dom (hört att dom ofta är böjda dock.)

    Min titan, inte de snyggaste vapnen nu men jag har bara gjort basic structure och börjat på dekorer som sagt. Dock så är jag för deppad för att fortsätta :(

    Jag är även hyfsad på att teckna (inget proffs, men jag får basic design att funka, och man fattar vad jag tänkt)

    Här är en bild på monstret, Ignis Iuratus. Finns på google och på youtube. http://i18.photobucket.com/albums/b118/ghazghkull/Ignisallgunbadass1.jpg Looking his best. Youtube. Skräpig video, men den syns hyfsat.

    Jag har gått ifrån original designen lite, men materialet borde hålla fint med original designen också. Bara du inte ska göra en beetleback, då kan jag inte hjälpa dig så mkt.

    Beetleback. http://wh40k.lexicanum.de/mediawiki/images/e/ee/Dgwarprunner2.jpg

    Nu blir jag nästan lite peppad, kan inte låta nån random göra en warlord före mig :P Som ett sant mechanicus fan går det inte för sig!

  • Det blir säkert jätte coolt ^^ jobba på ;)

  • Nu måste man nästan jobba på lite.

    Min titan är bara en bit ifrån att vara battle ready (som i den är byggd, men alla detaljer fattas.)

    Sugen på att se hur stor titan du får och hur dina bitar blir.

  • edited 6 mars 2012 05:55

    http://i.imgur.com/iMVmV.jpg Han blev ungefär 27" hög... han ska få något mera foam board på sig (mera på axlarna + lite dekorativa saker kring huvudet (som sitter på börstet) sen ska han få tår också) När hela foam boards stommen är klar så blir det att göra han mera masin lik... hydral-kraft, slangar, kughjul i mängder, fixa ett huvud, utblås och allt vad det nu heter.

    funderar på att göra dendära lådan i mitten snäpper mindre den med.

    Han saknar ett namn dock

  • edited 7 mars 2012 06:19

    http://imgur.com/ag9zv

    http://imgur.com/ogIFq

    http://imgur.com/s6Ru6

    stommen börjar se klar ut...(ben och så sitter inte fast än) bara lite arbete på benen kvarstår innan jag ska finspackla alla "kanter"

    Ska lira med x2 double barreled turbo lazerdestructors och x2 lazer blasters.

    Sen måste jag börja fundera på hur man ska göra ett huvud till honom

  • Laser party :P

    Du borde titta nogrant på olika områden som groin och axlar så att dom verkligen får den form du vill ha, groin ser lite bred ut och benen sticker ut lite konstigt (tycker jag.)

    Jag skulle vara skeptisk till om det håller och hur det ser ut när det är klart.

    Men jag vet inte vad som håller upp vikten där så jag kan ha fel.

    Jag gjorde mitt hufvud av frigolit som jag skulpterade, sen så täckte jag det i vinter-trälim. Man kan även täcka det i sprickfritt spackel.

    Namn är svårt, men jag gick in på en latin engelsk översättare och kastade random coola ord på den och satte ihop dom. De flesta namnen jag gjorde till mina titaner följde deras fluff, så mycket eld och grejor.

    Vips så var alla 50 titanerna i legionen döpta :P

  • Fästena till benen ska helt göras om, de där var bara för att se om det hela såg OK ut ...Den ska få ett par massiva kuggar till höft ben ^_^

  • edited 13 mars 2012 03:43

    Update taim!

    Kul-leder för fötterna är klara

    Ett ansikte börjar ta form med

    Next up är att göra 16 tår

    (har även snyggat till kanter och så)

  • Vad ledsen han ser ut ;(

    Han ser jätteless ut, typ.

    "-Uuuuusch, måste jag skjuta mer folk idag" :P

    Och lederna blev rätt så kul.

    Får se hur nästa uppdatering blir.

  • Är jag taggad på o bygga titan?: ja

    Benen är i stort sett klara bara kvar att bygga en hög med tår (16 tår ska han ha:( ) samt "knäskydd".

    Det börjar ta sig Måste bygga ett passande "skrev" + midja åt honom... Borde dock tagga ner på o bygga titan o tagga upp att måla min fanatic armé....

    "Forge world: vapnen till reaver är i stort sett samma vapen som på en warlord, du skulle T.O.M. kunna köpa dom (hört att dom ofta är böjda dock.)" - Funderar på att plocka vapnen från reaver titanen. Ska nog försöka kolla upp mera exakt hur stora det är... Turbo lazer från warhounden ser spännande ut de med.

  • Annars så har jag turbo lasern på föreningen, om du vill kolla lite.

    Du blir nog förvånad över hur liten den är.

  • är inte carapacemounted tubo lazers rätt små?:P

  • edited 9 april 2012 11:15

    It's alive! ...Saknar lite tår då jag fått slut på plast igen...

  • Hunnit jobba lite mera nu

    Tårna innan jag fick slut på plast igen

    Baksidan ... Följer imperiet byggstandard: Tål inget bakifrån!

  • Är i allmänhet lite skeptisk till frigolitbollen där den är.

    Kanske funkar.

    Och tål inget bakifrån spelar ingen roll. För fienden är framför en, om dom skulle ha en chans att skjuta bakifrån skulle det betyda att man flydde.

    Och det händer inte :P

  • Den kommer synas endast rakt bakifrån då han ska få mera skydd vid anklarna :P Den är för övrigt någon typ av papperskulor (samma grejs som man gör påskkycklingar av ^_^).

    Ska bygga 8 tår till så fort Dea får in mera plast åt mig.

  • Skulle du ha hjälp med lite piffing?

  • Vad menar du med piffing?

  • edited 11 juli 2012 12:49

    Ska bara göra klart hela grunden till den, sen kan jag dra med den på fusk så kan man komma vad man kan göra åt det ^_^ (den kommer vara klar nu på torsdag)

    Edit: Kan lika gärna uppdatera lite när jag väl skriver.

    Liten överblick på hur många delar armarna faktiskt består av(han ska ha möjlighet att byta pipor beroende på vad han vill ha för vapen

    Vad gäller namn så funderar jag på att kalla honom typ Jotner [Jåt-ner] För att få han och kännas lite nordisk ^_^

  • Vilken titan-legion ska det va då?

    War griffons, legio astorum, fire wasps?

    Eller nåt eget?

  • Inget jag tänkt på om jag ska vara ärlig:D

  • Suttit och läst på lite om legioner... Den ska heta Jotner av Legio Ignatum(Fire wasps) då jag gillar namnet + färg schemat ^_^

  • Mmm, fire wasps.

    Ganska tuffa. Sett minst en warlord som ska ha den. Kanske var en reaver.

    Såg bra IAF.

  • Blivit lite side tracked vad gäller titaner... Har börjat med ett litet Sido project

    Tycker dock att den var rätt lätt o bygga... Många säger att den är en mardröm att få ihop... men det var egentligen bara alla hydral krafterna kring benen som tog lite tid. (jobbat ca 5 timmar på denna

Sign In or Register to comment.