Fantasia Fanatic XXI, April 2012

1234579

Kommentarer

  • Men chilla, allt kan bli för bra när det lyfts ur sitt sammanhang. CD lär inte vara det bästa, du kommer troligen inte att möta dem, och de kommer troligen inte att tillåtas längre fram ( sans ETC ).

    Nu körs det ju med rena ETC-restriktioner, så det är inte så mycket att orda om. Vad som funkar/inte funkar med restriktioner etc, kan vi ju ta efter turneringen.

    Ps. det är endast chaos dwarfs aka legion of azgoth som är tillåtna. Det andra är kampanjgrejer-ish.

  • Inget annat än chaos dwarf listan från Tamurkan boken är tillåtet

  • edited 2 april 2012 03:21

    En chaos dwarf iron daemon kan låsas upp hela matchen om du chargar den med något av följande:

    1. Cavalry
    2. Warbeasts
    3. Monstrous beasts
    4. Monstrous cavalry
    5. Monstrous infantry
    6. Monster
    7. Unique

    När jag mött den har jag slängt en örn eller något fast cav på den. Då får den inte thunderstompa eller impact hits. Man kan också nöta ner den med magi, vanligt skytte (woundar i alla fall på sexor) eller warmachines.

  • Thunderstomp funkar på warbeasts. Men den chargar bara 6+2d6. Inget annat. Den får endast charga RAKT fram, så det är väldigt lätt att undvika den för den är bara 60mm i bredd. så då behöver du bara undvika 18" rakt framför den för att vara safe. Om du skaffar Skullcracker på den som ger 2d6 impact och 2d6 thunderstomp då tar tar bort skytte attacken som den har. Samt denna skytte attacken använder du din BS, så max 10st skott, som bäst på 4+ att hitta. Ofta mer för då du är nog ofta mer än 9" ifrån den. Så jättte farligt är det inte, särskilt inte när det är så mycket som kan göra den i stortsett bortkastad, som örnar och dylikt.

  • 40K häftet är nu utlagt med uppdaterat scenario 2.

    /Daniel Fantasia Fanatic Crew

  • Har läst denna tråd utan att hitta svaret till min fråga eller i FAQ på ETC. Daemon Gifts och Demonic Icons är två lika saker och Daemon Gifts är 0-1. Men som jag tolkar det så kan jag använda samma demonic icon på flera olika enheter.

    Correct?

  • På tal om ingenting gällande regler eller restriktioner, men nu när du fått en ny lokal för din butik dea, kommer det vara något problem med att kunna ha öppet på lördag kvällen i vanlig ordning eller hur kommer det att bli? då jag gör som gamla kärringar som ska till ullared, jag sparar som fan, men skillnaden är att jag ska köpa en massa hos dig i hopp om att du ska ha samma vanliga 20% rabatt :D

  • På tal om ingenting gällande regler eller restriktioner, men nu när du fått en ny lokal för din butik dea, kommer det vara något problem med att kunna ha öppet på lördag kvällen i vanlig ordning eller hur kommer det att bli? då jag gör som gamla kärringar som ska till ullared, jag sparar som fan, men skillnaden är att jag ska köpa en massa hos dig i hopp om att du ska ha samma vanliga 20% rabatt :D

    Klart det blir kvällsöppet:-) Dock så är det bara en dörr till gallerian som kommer att vara öppen men det skyltar vi till

  • @akerman, Daemonic icons är magiska föremål till skillnad från Daemonic gifts. Så därför får de inte dupliceras. De kan därför även påverkas av grejer som t.ex Vauls unmaking.

  • Jag skulle vilja ha klarhet vad gäller öppna listor på SM. Behöver man avslöja Assassins, Fanatics respektive Magic Items för sin motståndare?

  • Efter att ha testat iPhån-rapportering på GothCon så är jag 300% för detta system. Heja!

  • Kan ni komma med svar om hur det ska vara med öppna listor eller inte för Fantasy?

  • Och kommer det en uppdatering på anmälda snart? Jag vill minnas att jag betalade i månadsskiftet... :)

  • Hur fungerar spells som Wyssans Wildform på cavaleri-enheter? Får riddjuren boostade stats också? Hur är det tex med hexes som -1 to hit för Curse of Anrahir på cavaleri-enheter? Slutligen... Savage beasts på en karaktär på riddjur eller monster... Boostas mountsen?

  • Så, efter att kommit igång igen efter påsken så är nu anmälningslistan fullt uppdaterad med alla betalningar som gjorts före påsk.

  • Vi ses väl snart i första matchen Linus ;) / Fredde

  • Utom allt tvivel. Det är väl mer eller mindre en tradition numera..?

  • Anmälningslistan uppdaterad. Om det inte är inskrivet vilken ras/armé ni spelar eller att ni ändrat er sedan ni anmälde er får ni gärna ange detta genom att posta här så att vi har mycket information rätt från början som möjligt.

    Om ni 40K-spelare som vill delta i lagmomentet redan vet vilka som ni vill bilda lag tillsammans med får ni gärna meddela lagnamn och deltagare här eller maila till våran mail så kan vi lägga in det på förhand. Ber om ursäkt för att vi missat det här med laginfon denna gång, det blev lite avigt när vi är så vana att lägga upp infon på ett visst sätt som vi denna gång var tvungna att ändra på när vi har SM i fantasy men för er som varit med någon gång under de senaste åren vet nog hur den går till, inga större ändringar kommer ske. För er som inte varit med tidigare ska jag försöka plocka fram lite info. Lag består av 3-6 spelare. 40K endast denna gång eftersom lagtävlingen påverkar lottningen och det är inget vi gör i fantasy när det är SM.

    Vill också passa på att förtydliga för alla fantasiaspelare att vi spelar efter andra ETC-Draften, alltså de restriktioner som står angivna i häftet som finns på Fantasias hemsida även fast det kommit ut en nyare draft. Anledningen till det var för att vi skulle kunna sätta reglerna i god tid innan så att man kunde bestämma sig för vad man ville spela och fixa armén utan att riskera måsta göra om pga ändrade restriktioner.

    /Daniel

    Fantasia Fanatic Crew

  • Jonatan Mossegård spelar Skaven

    André Westin spelar Warriors of Chaos!

    :)

    1. Johan Hofverberg - Orks
    2. Niklas Wahlström - Necrons (om jag inte tagit helt fel)
  • Per Oskarsson spelar Space wolves iställe för orks

  • får woodelvs sin skog? kan inte hitta ngt i häftet.

  • Krigsman kör Grey Knights

  • Andreas Salomonsson verkar vara uppskriven två ggr på anmälningslistan.

  • På Martin Myhrs vägnar säger jag att han spelar Grey Knights.

  • Fantasy: Sigvalius spelar Tomb Kings inte LM

  • Fantasy: Jon Backlund spelar Ogre kingdoms, inte wood elves.

  • edited 23 april 2012 06:21

    Fantasy: Andreas Eriksson spelar HIGH Elves, inte Hifh Elves

    Markus Eriksson spelar Ogre Kingdoms

Sign In or Register to comment.