Fantasia Fanatic XXI, April 2012

1246789

Kommentarer

  • Kommer listorna vara helt öppna eller halvöppna som vanligt?

  • Jag skulle gärna mött chaos dwarfes, men repekterar självklart turneringsarrangörens beslut!

    Däremot köper jag inte argumentet att inte alla har tillgång till boken, för det gäller väl isåfall även de böcker som jag inte har tillgång till, eller?

    Ingen på den lokala föreningen spelar lizardmen, dvärgar eller wood elves. Ska de också portas då varken jag eller mina polare har dessa böcker? Eller är det för att boken är dyrare? Gäller det isåfall även de nya arméböckerna i hardback? ;) Självklart ska chaos dwarf-spelaren vara beredd på att berätta om sina enheter och vad de gör både innan och under matchen.

    Slutligen så håller jag med barrskog, att på en tävling på Svensk Mästerskap-nivå bör de tillåtas.

  • Då tror jag att du missförstås Barrskog :) Läs hans post igen så ser du nog att Svensk-Mästerskaps nivå är lite lägre än Etc mästerskaps nivå som Barrskog menar.

    Jag tycker inte att vi ska ha med Chaos dvärgar. Det är en lista som först var med på San Diego GT eller kommer jag ihåg helt fel? Det var en kul grej som Forge world gjorde och det var väl kul för deras ofta snygga modeller att ha en armebok som stöd men att säga att det är en officiel GW lista är väl ändå att ta i?

    Hur mångar här är det som har läst boken? Hur många är det som har spelat mot dem? Jag har inte koll på alla armeböcker där ute, men jag har spelat mot de flesta. Jag spelar relativt mycket och har inte mött dem och det är nog ingen slump.

    Oavsett vad vi tycker är det ändå Dea och gänget som bestämmer och det spelar nog liten roll vad jag just skrivit här, hoppas jag :)

  • Om demokratin fungerar så borde väl vi också rösta, och inte låta spelare från andra turneringar bestämma våra regler? :)

  • Demokratin funkar väl inte alls, några få får bestämma förutsättningarna för alla andra, tycker inte jag låter som demokrati i alla fall

  • Min högst presonliga åsikt är att nu när vi ända å har SM och det ska va seöst med massa Etc restrektioner och jag tycker att ForgeWorlds regler borde va så långt borta från den cerösa turneringscenen som möjligt så kan skulle jag nog undvika Chaos Dwarfs mm därimot nästa Fanatci då vi inte har sm skulle vi kuna testa att lätta på restrektioner på listor och Spec charakters men det är då

    för övrigt anser jag att Zharr-Naggrund bör förstöras ^^

  • ETC restriktionerna fixar av dessa personer, därav skall väl dom även bestämma om chaos dwarfs ska vara med eller inte.

    Sedan är det ju SM och arrangörs beslut att ha ETC restriktioner helt och hållet eller fixa och trixa och göra eget.

    Så kör vi ETC, då kör vi ETC och enligt dessa röster så ska Chaos Dwarfs vara med.

    In your face! ;)

  • edited 15 februari 2012 05:59

    @Sajon: Ytterligare en uppdatering av ETC-restriktionerna hinner väl släppas innan Fanatic? Och utgå inte redan nu från att Chaos Dwarfes är med där. Vi skulle väl trots allt spela efter nästa uppdatering?

    OM chaos dwarfes är med där så är det väl inget snack att de tillåts OM vi nu ska spela med ETC och inte en egen påhittad restriktionsmall.

    Någon på warhammer forum skrev:

    "dragonbane gem: 5pts

    dragon helm: 10pts

    2+ wardsave vs almost the entire chaos dwarf army: priceless"

    Hur som helst så ska det bli grymt kul att delta i SM igen. Sist var det många intressanta listor och visst spelade väl typ 37% av spelarna Lizardmen?

  • Jepp och jag var en av dom, kändes riktigt tråkigt och hemskt faktiskt :)

  • Vi har förstått båda sidor av diskussionen kring chaos dwarves så vi behöver inga fler inlägg angående dem för tillfället. Beslut kommer att tas iom nästa draft och är lite beroende av vad den innehåller.

  • Jag kommer att spela orks, inte okänd. :p

  • Hej jag spelar Orc and Goblins ni kan lägga till det i anmälningslistan. Mvh Rasmus Österberg

  • Har jag förstått Orc & Goblins-restriktionerna rätt att det inte finns begränsningar i antal modeller i enheten, men att de ändå omfattas av regeln att enheten får kosta max 450 pts?

  • Har jag förstått Orc & Goblins-restriktionerna rätt att det inte finns begränsningar i antal modeller i enheten, men att de ändå omfattas av regeln att enheten får kosta max 450 pts?

    Ja

  • En fråga, jag får inte spela vanliga orcer som savage orcer? Har inte råd att skaffa nya och undrade hur jag skulle kunna anpassa en lista

  • edited 22 februari 2012 14:26

    om chaos dvergar ska få vara med i fantasy borde väll ett annat väldigt välkänt chappter till space marines få vara med. dom har ju eget fluff / codex och allt ... även ilska

  • 4chan? Internets bakdel, om du förstår vad jag menar.

  • edited 29 februari 2012 03:27

    En fråga om 40k. Står att inget white dwarf material får användas. Gäller det även 'officiella' grejer. Tex night spinner till eldar?

    och så funderar jag på det här med begränsningar av eldar warlocks och nob bikers, känns inte som att orker och eldar är det argaste man kan råka ut för i 40k längre jag menar det finns ju trevliga saker som thunderwolf cavalry och paladiner..

  • En fråga om 40k. Står att inget white dwarf material får användas. Gäller det även 'officiella' grejer. Tex night spinner till eldar?

    Det är fel i häftet, en rest från svunna tider som legat kvar för länge.

    Alla officiella regler från white dwarfs gäller, så systrarna spelar med listan där och Night spinnern är tillåten osv.

    och så funderar jag på det här med begränsningar av eldar warlocks och nob bikers, känns inte som att orker och eldar är det argaste man kan råka ut för i 40k längre jag menar det finns ju trevliga saker som thunderwolf cavalry och paladiner..

    Vi känner att dubbla councils eller dubbla nob bikers inte är ett måste för att bygga en kompetativ lista för dessa två raser även om det kommit mer motmedel mot dem. Förhoppningsvis kommer det en ny edition till sommaren så då blir det till att börja om utan restriktioner igen och se var vi hamnar.

  • Uppdatering för alla redan anmälda och intresserade.

    Eftersom Fantasia håller på att byta lokaler just nu så släpar anmälningslistan. En uppdatering kommer att göras nästa onsdag så ni som anmält er men ännu inte hittar ert namn på listan så kan ni känna lugnet, allt är förmodligen i sin ordning.

    Sedan eftersom Fantasia har haft stängt de senaste dagarna så kommer alla som anmäler sig till Fanaticen på öppningsdagen imorgon att få max antal lotter för dragningen av presentkortet, även fast det inte är Februari längre.

    De separata scenariopacket till 40K kommer att läggas ut under nästa vecka. Scenariopacket till Fantasy kommer förmodligen att dröja lite längre då vi ska vänta in nästa draft men vi ska försöka få det klart så fort som möjligt.

  • Jag trodde att det skulle vara battleline a la ETC?

  • Jo det stämmer men även restriktionerna ska med i scenariopacket bl.a. Inte för att det kommer att komma några överraskningar men det kan ändå vara skönt för deltagare att ha på pränt vad som kommer att gälla.

  • Min vana trogen så tänkte jag poängtera att det står på fantasias hemsida att scenariona ska vara uppe senast 1 mars. Är dom på gång?

  • 40K häftet kommer i dagarna, Fantasy dröjer lite men där blir det 5 Battleline scenarios som ska spelas.

  • Jag betalade för 40K den 18/2, borde jag inte komma upp på listan över anmälda? / Fredrik Lundberg

  • Listan ska uppdateras ikväll eller imorgon förmiddag, om ni som betalat in före den 1 Mars inte är med då så skicka ett mail så kollar vi upp det.

  • Anmälningslistan uppdaterad med de som anmält sig över de senaste veckorna, närmare 100 anmälda nu.

  • Jag tar och ändrar mitt namn till version 2.0... :)

  • Jag skyller på Dea x)

Sign In or Register to comment.