Att måla rostimitation?

edited 29 februari 2008 09:42 in Figurmålning etc
Tjohsan! sitter här och fantiserar om att bygga ett skrotupplag/junkyard till necromunda/40k. Så finns det någon guide nånstans om hur man målar schysst rost, gärna med steg för steg bilder, har kollat runt lite men kan inte hitta nån bra sida.....

Kommentarer

  • Ett sätt:

    Börja med att washa och stippla med scorched brown. Stippla gör du med en gammal drybrush pensel med spretiga peneslhår, kan inte komma på nån bra svensk term. Men det innebär att bara trycka penseln mot ytan. Koncentrerar det bruna där du tror att rost samlas. Sen stippla med Vermin brown fast på ett mindre område och washa runt muttrar osv. Om du vill ha det orangare kan du blanda i fiery orange för en sista omgång.

  • "dutta" kanske?

  • edited 6 mars 2008 23:57

    AHA Found it.

    Link

    Amerikanska gw sidan, finns massa modelling och painting tips.

  • Bara appropå tror jag det heter 'stöppla' på svenska, vilket ju är rätt nära. Låter bra annars..
  • Finns pigment att köpa som man blandar med lite vatten och får en sliten look. Typ som en wash fast bättre. Jag brukar använda torr krita för att skita ner ytor eller för att få fram rost...

  • Tack för alla bra tips, :) får exprimentera lite nu
  • Jag har provat Svens sätt att göra det, och det funkar riktigt bra. Tummen upp, stöpplarsven!
Sign In or Register to comment.