NORDSKEN - Norrlands spelfestival (Blood Bowl)

edited 19 januari 2012 08:05 in Blood bowl

Blood Bowl-turnering - med pokal!

http://nordsken.se/arr/tabletop

Nu tänds snart ett ljus på den Norrländska spelhimlen. 2-4 mars arrangeras spelfestivalen NORDSKEN på Expolaris i Skellefteå.

Nordskens huvudområden är datorspel och sällskapsspel (roll-, bräd-, figur- och kortspel). Kring detta kommer det att erbjudas aktiviteter dygnet runt. Exempelvis turneringar i Counter-Strike, Settlers of Catan, Magic the Gathering, Warhammer 40k och Blood Bowl samt spontanspel i en mängd andra spel.

Klicka in på nordsken.se och anmäl dig redan idag. Det finns begränsat antal platser så imorgon kan det vara försent.

Nordsken arrangeras av ideella föreningar helt utan vinstsyfte, föreningarna som ligger bakom är Lan I Staan, Gimlis Galningar och Shimbukan Skellefteå Budoklubb.

Målsättningen är att skapa en naturlig plattform för att utveckla Norrländsk ungdomskultur och samtidigt bjuda allmänheten på en stor portion nördkultur.

«13

Kommentarer

  • Låter intressant. Kan bli tufft för mig att skaffa barnvakt men jag tänker göra ett försök. Kommer det att finnas några priser eller är det ära det spelar om? Det bestämmer hur seriöst man skall försöka bygga laget.

  • Anmäld. Dock så fattar jag inte om det är begränsat antal platser på konventet som helhet eller "bara" inom respektive spel. Hittar inte var jag anmäler mig till specifika arrangemang men SWM, BB och HC verkar ju funka ganska bra...

  • Det kommer att finnas priser i form av en valfri Battleforce (ca 900kr) och ett coolt vandringspris till vinnaren.

    Andra och tredjeplater kan nog också förvänta sig något. Vad detta är är inte bestämt.

  • Battleforce? Låter inte så bloodbowligt, men ändå ett förstaklassigt pris!

  • Det är det säkert, men för mig som bara spelar blood Bowl kändes det inte så lockande. Om jag dyker upp blir det kanske mina goblins om jag hinner måla dem.

  • @Stareater. Du kan ge Battleforcen till mig så lovar jag att ta väl hand om den :)

  • Jag ber om ursäkt. Trodde jag var inne i 40k-tråden. Priset för Blood Bowl kommer att bli ett vandringspris och ett valfritt Blood Bowl-lag.

  • Det var lite mer motiverade :-D

  • Tittade på schemat för blood Bowl på nordskens hemsida och det ser ut som om blood Bowl bara skall spelas lördag mellan 10.00 och 15.00. Vet inte om det stämmer men det blir inte mycket av en turnering då.

    Har kanske fixat barnvakt den dagen men 150kr plus resa för 5 timmar blood Bowl är inte så hemskt vårt det.

  • Vart ser du det? Under shemabeskrivningen till blood bowl står det ju:

    Schema: Fyra matcher på 12 timmar, med en väl tilltagen lunch. Ungefär kl 9 på morgonen till kl 21 på kvällen.

  • Nordsken.se/schedule fast det kan ju vara en tolkningsfråga eftersom schemat är otydligt.

  • edited 19 januari 2012 17:29

    Tror du ska se det hela som att det börjar 10 och håller på resten av dagen typ. Dock så blir fyra matcher a 2h30min 10h och då blir det inte världens mesta tid över för annat men snor man sig på så hinner man ju :) I'll be there i dagarna tre!

    Jag är som sagt mest nyfiken på om/hur man kan föranmäla sig till olika events eller om det är drop-in och hoppas som gäller.

  • Vi håller på att fixa med Nordskens hemsida. Under denna helg väntas bokningssystemet bli klart - så det går att boka in sig på spelpass och turneringar (och även reservera dataspelsbord). Tills dess hoppas vi även ha fixat ett tydligt schema... Lite bökigt med massor av olika typer av events - men det bör gå...

    Vandringspokalen är beställd, graverad och skickad, vi håller även på att fixa spikes (isracingdubbar) till den ;) Vore kul om det blev ett lyckat Blood Bowl-event som vi kan köra två gånger per år - och för detta krävs det ju spelare - så jag hoppas vi får hit alla BB--teams i norrland.

  • BB franchises är svårflörtade, men det blir ju bara roligare ju fler som kommer! Jag ska i alla fall göra mitt bästa för att komma!

  • @Hemlighållaren: var där och spöa skiten ur mig! Känns det inte frestande...

  • @Khanmank: du får kanske nöja dig med mig. Tror jag inte förlorat mot dig ännu.

    Jag hoppas också få spela mot hemlighållaren, har under två turneringar inte lyckats få spela mot honom.

  • Är det så? Oj, det hade jag inte ens tänkt på. Banne mig vad det är dags!

  • Har nu betalat in pengarna och avser att dyka upp på Nordsken.

    Funderar nu på möjligheten att samåka till Staaan och hem igen på lördagen. Har egen bil, men det känns lite slöseri att alla tar var sin.

  • Jag ska åka med sambo, knodd, knoddvagn, kisse och kissebur och dessutom antagligen åka torsdag kväll till måndag morgon så jag tar egen bil. Det är släkt i Schtaaan att hälsa på också :)

  • edited 22 februari 2012 19:40

    Nu har Blood Bowl-pokalen kommit. Riktigt grym. Ska bara fixa Spikes innan den ställs ut på Legend.

  • Inte så tokig. Skulle passa bra på bokhyllan.

    Hur går det förresten med funktionaliteten att anmäla sig till specifika turneringar? Letade men hittade inget sånt på hemsidan.

  • Sjukt snyggt!

    Jag och coach Sagebro har båda bestämt oss för att vallfärda norrut, till obygden och de outforskade västerbottniska skogarna, för att försöka deportera pokalen söderut.

    Att sedan Skeå möter sina äldre och lite snyggare kusiner från Luleå i elitserien samma dag, på samma ställe, bäddar för en toppenhelg!

  • Hittar ingenstans man kan anmäla sig specifikt till BB, det kanske är på gång?

  • Anmälan till andra event än datorspel är på G. Se till att hamna först i kö genom att betala och sedan maila arrangörerna för respektive turnering.

    Då reserverar vi plats åt er så fort den övriga eventbokningen öppnar - och ni kan chilla utan risk att missa turneringarna.

    Blood-bowl pokalen finns nu på Legend. Som på bilden men med betydligt maffigare botten, typ en fyrkantig huggkubbe med Nordsken-gravyr och 24 små gravyrplattor avsedda för vinnarnamn.

  • Vet inte egentligen hur ont om plateser det kommer att vara på Blood Bowl-turneringen men jag misstänker att jag kommer att vara ganska garanterad en plats även om jag inte föranmäler mig. Fast om jag bilar flera mil enkom för blood bowl och sedan inte får spela skulle det vara rätt så tråkigt. Skulle gladeligen maila turneringsarrangörerna och boka en plats om det hade funnits någon mailadress på websidan.

  • 20 platser i Blood Bowl.

    Tror inte ens 10 är bokade ännu. Men "better safe than sorry" - så betala i närtid och maila sedan projektledaren för nordsken: patrik@nordsken.se och be honom reservera en BB-plats till dig (om inte platsbokningen är helt igång). Dom jobbar med det - men vill få in någon sorts spärr som gör att man inte kan dubbelboka sig på parallella event. Tydligen inte helt enkelt att få till - särskilt som att schemat är i konstant flux.

    Mer BB-info. http://legendspel.se/events/view-event/?event=172

  • Yowsa! Åntligen går det att boka "aktiviteter" (dvs medverkan i turneringar) på Nordskens hemsida. Blood Bowl (med max 20 platser) verkar ha dragit stort intresse på diverse forum - vilket ju är kul! Det innebär dock att antalet platser kan komma att ta slut relativt fort - så se till att registrera en användare på http://nordsken.se, betala (150:- för deltagarskap hela helgen) och boka in er. Time is running short...

  • Anmälde mig igår också.

  • Anmäld. Passar på att lira Star Wars Miniatures också!

    Kommer vägra lira det givna stryklaget den här gången. Nog för att jag vann fler än jag förlorade men ändå... Passa er!

Sign In or Register to comment.