Strelkovy platoon, a begining

edited 17 december 2011 15:48 in Flames of War

Jag har äntligen påbörjat min sovjet ost-front arme med en blister strelkovy platoon. blistern innehåller, ''Pack contains 9 Medium Bases, 1 Officer, 4 NCOs, 4 LMG gunners, SMG gunners and 31 Riflemen.''

Mina frågor är (eftersom att jag inte hunnit få varken Red Bear eller Open fire som jag ska få till julklappar), hur många modeller per bas, vart ska officeraren stå, vad är skillnaden på rifle team och rifle/mg team (poäng och effektivitets mässigt), och vad är NCOs?

PS, extrafråga! Borde jag måla dom före eller efter att jag satt dom på baserna?

Tack på förhand

Kommentarer

  • En NCO är en "Non-commissioned officer", vilket på svenska blir en underofficer. Alltså sergeanter, korpraler mm.

  • Tack för förklaringen :)

  • Märkte en ful sak xD Packet innehöll 10baser och 32riflemen. Jag satte 3riflemen och en lmg eller smg snubbe på åtta baser, sen 4riflemen på dom två kvarvarande baserna. Sen delade jag ut nco;erna och officeraren på olika baser. Nco;erna med smg (2) satte jag på baserna utan smg eller lmg. (har inte limmat fast dom än dock)

  • På en mediumbas med infanteri sätter man antingen 4 eller 5 modeller med olika utrustning beroende på vilket "team" de ska representera. "Command teams" (plutonchefer/kompanichefer) samt vissa specialteams typ AT-rifles osv har small bases.

    Enklast är att kolla i boken hur silhuetterna ser ut för den pluton du har tänkt att bygga. I regelboken finns även ett bra kapitel om basning och skillnaden mellan rifle och rifle/mg (regelmässigt är det liten skillnad, men fluffmässigt blir det lite klurigare).

    Att måla eller inte måla före du limmar fast på baser är ju en smaksak. Precis som att folk i Fantasy målar hästar och ryttare separat eller gör baserna först eller sist så måste du hitta vad som passar dig!

    Jag ska försöka att meddela dig nästa gång vi är på FUSK och spelar, annars kan du ju kanske komma förbi den 7:e?

  • edited 18 december 2011 09:28

    Så jag fick 10rifle/mg teams men som jag förstått är det bara 7team per pluton i late war. Jag räknade lite och jag hade tänkt köpa udarny strelkovy batalon, med den får jag arton rifle/mg team vilket resulterar i 4över. Ta dom och lägg till dom 3 från blistern jag köpte så får jag en till pluton :D

    Tack för tipsen Trukson. Jag ska försöka ta mig dit ;D

    Det är bara att viska när ni spelar så ska jag försöka ta mig in:)

Sign In or Register to comment.