DOUBT III - Priser och betällningar

edited 10 december 2011 07:32 in Blood bowl

Hej alla!

Vi har om sagt fått Neomics-sponsring till DOUBT III. För att enkelt hålla detta skilt

För att citera vad de säger:

We will send a team set, a big guy and one single miniature (of your choice), worth about 65 to 70 EUR. In return we ask for a symbolic 10 EUR flat fee for shipping, packing, handling, metal etc.

In addition, we offer a 25% discount for your participants. You could either collect orders beforehand and then I would send all the minis to you in time so that you can hand over the minis at the tournament. Or people could order from us directly within 30 days after your event (telling us that they participated, we might check names with you then). In this case we ask for a 4 EUR shipping fee for each shipment/order though.

Frågan är nu bara

  • Vilket lag, big guy och vanlig miniatyr som vi vill ha som pris
  • Hur priserna skall fördelas
  • Om det är någon som vill beställa något från neomics till 25%:s rabatt

Insåg att man inte kan göra en poll på det här forumet så jag tänkte sätta upp en liten kaotisk manuell omröstning. Alla säger helt enkelt vilka lag och miniatyer de tycker bäst om:

Är det någon som vill göra en beställning skriv bara i tråden eller om ni hellre vill det skicka mig ett PM.

Sista dag för bestälning är: 1:a December

Förslag på fördelning av priser:

Förslag Spread the Wealth:

Turneringsvinnaren: Laget
Casulty King: Big Guy
Super Scorer: Single Mini
Sista dubbel (eller trippel) skull: Pappershatt
Sista plats: En slumpmässig pinne från skogen (som de kan tälja sig en treeman av)
Gamla BUBBLE2-priser går till first CAS, first TD, first Double Skull

Förslag Positioning is Everything:

Turneringsvinnaren: Laget
Tvåan: Big Guy
Sista platsen: Single Mini
Sista dubbel (eller trippel) skull: Pappershatt
Gamla BUBBLE2-priser går till first CAS, first TD, first Double Skull

Förslag Winner Takes it All:

Turneringsvinnaren: Laget + Big Guy + Single Mini
Sista dubbel (eller trippel) skull: Pappershatt
Gamla BUBBLE2-priser går till first CAS, first TD, first Double Skull

Resultat

Lag:
Humans:
Orcs: +1
Goblins: +4
Dwarfs: +3
Chaos: +1
Plague Mutants: +1
Dark Elves:
Elves:
---
Big Guys:
Troll 1: +3
Troll 2: +4
Troll 3: +2
Ogre 1:
---
Föreslagna singel miniatyrer:
Halfling 1: +2
Goblin Mutant with two heads: +2
Dwarf Coach: +1
Dwarf Owner: +1
Goblin 4: +3
Chainsaw Player 1: +2

De som beställ saker till 20% rabatt:
* Stareater
* Khanmank

«13

Kommentarer

  • Mina röster är:
    Lag: Goblins, Chaos, Plague Mutants
    Big Guys: Något av Trollen
    Singel mini: Halfling 1, Goblin Mutant with two heads, Dwarf Coach, Dwarf Owner, Goblin 4

  • Orcs, troll2, goblin 2 heads är mina röster. Reserver: goblins, troll3, halfling1. Pappershatten ska definitivt vara med oavsett om vi väljer fördelning 1, 2 eller 3. Om vi väljer alternativ 3 bör nog lag, big guy och single mini matcha. Min röst går på alternativ 1.

    Jag skulle kunna vara intresserad av goblins från Neomics, men vi får se när deadline närmar sig.

  • edited 8 oktober 2011 13:24

    Jo pappershatten, eller "the skull cap" borde vara obligatorisk på alla turneringar.

    Jag håller också med om att vid alternativ 3 så matchas allt ihop. Jag är dock personligen mer för alternativ 1.

  • Jag röstar stenhårt på Dvärglaget.

  • Lag: Goblins (Dwarfs) Big Guy: Troll 1 (Troll 2) Singelfigur: Goblin 4 (Chainsaw Player 1) Spread the Wealth.

  • Jag tycker som khanmank rakt av. Tycker Goblinlaget är det klart snyggaste, och det enda som talar emot att ha det som pris är att jag funderar på att beställa ett själv! ;)

  • edited 10 oktober 2011 03:47

    Har redan några av deras gobliner men det behövs alltid fler av någon anledning. Skulle inte ha något emot att vinna fler.

  • De på neomics vill tydligen ha jullov och för att vara helt säkra på att allt hinner tillverkas och transporteras i tid så är sista beställningsdag 1:a december.

  • Hemlighållaren: Hur går det med att kolla upp lämpliga 'swag bags'?

  • Tja, tärningar är ju givet. De kostar väldigt lite och går rätt snabbt att fixa fram. Chessex tog ungefär 3 veckor att diskutera, tillverka och frakta 36 tärningar till mig i ett annat projekt. Jag jobbar på några gratis-modeller också, men annars är det ganska knapert. I vanliga fall vill man ju ha sponsorer till att bidra, men Neomics ger oss ju redan en himla massa och några andra sponsorer vet jag inte av.

  • Låter bra det där. Ville bara höra så att det är på G.

  • Vill bara påminna de som inte sagt sitt att det ännu går att rösta lite på vad vill ha som priser till New Years DOUBT!

    Det går också bra att göra beställningar från Neomics med 20% rabatt (för de som betalt anmälningsavgift till turneringen) fram till den 1:a december. Detta betyder att jag under dagen den 1:a kommer att skicka in beställningen till dem så det kan vara bra att göra det innan.

    Det går att göra beställningar till 20% rabatt hos mig under själva turneringen, men då får ni räkna med att betala frakt på era saker.

  • Om vi absolut ska göra tärningar, vad kommer de att kosta, och går det att få någon annan typ av tärning t ex vädertärningar? Anledningarna att jag frågar är att man redan badar i D6:or och blocktärningar, och med tanke på att vi inte längre har någon säker lokal (och kanske måste hyra en dyr lokal någonstans) kanske budgeten för swag bag blir något begränsad.

  • Ja alltså, vanliga D6 med logos (vilka jag personligen inte badar i men ändå) kostar bara några kronor styck, kanske 0.75 DOLLAR$. Med inträdeskostnaden på 50kr borde det bli en del över. Vädertärningar kan dock bli ganska dyra.

  • OK, då håller jag med dig i den analysen. Skulle bara kolla.

  • edited 6 november 2011 14:09

    Kollade på chessex-sidan och det verkar som om de tar $1 per sida de customiserar. Så för vädertärningar så sexdubblas priset från $1 till $6 per tärning.

    Eller vi kanske beställer så pass många så det blir mängdrabatt till $0.75 per sida. Fast $4.50, vilket är 30 SEK per tärning är fortfarande rätt så dyrt för vädertärningar.

  • Ok, skrev i fel tråd. Betalninf gör doubt 3 sker ikväll för mig. Ska även kolla om jag är i behov av någt sweet från deras sida.

  • edited 25 november 2011 14:23

    Mindre än en vecka kvar innan jag skickar ordern till neomics.

    Vill ni ha något är det dags att föranmäla sig och beställa nu.

  • Snyft, blir inget.... :/

  • @hemlighållaren: Hur går det med swag? Kommer det någon från Skellefteå o ch spelar? Det har varit knäpptyst från de trakterna och jag har inte hört om en enda intresserad spelare.

  • edited 1 december 2011 20:03

    Bara så alla vet så har ordern gått iväg till Neomics under dagen och jag väntar på att de skall höra av sig. Skrev att vi vile ha Goblin laget, Troll 2 och Goblin 4 som sponsrat pris.

    Vinstmodellen blir Share the wealth eftersom flest verkar vara intresserade av den, det vill säga:

    Turneringsvinnaren: Ett lag med Goblins
    Casulty King: Troll2
    Super Scorer: Goblin 4
    Sista dubbel (eller trippel) skull: Pappershatt aka "The Skull Cap"
    Sista plats: En slumpmässig pinne från skogen eller något likvärdigt
    Gamla BUBBLE2-priser går till first CAS, first TD, first Double Skull

  • @Frantic: Visst var det du som hade det outhämtade BUBBLE2-priset? Känner du för att fortfarande donera detta till spot-priser trots att du inte kan komma? I så fall känner du för att göra en insats och arrangera så att någon hämtar ut priset/priserna (vet inte riktigt vad priset var)?

  • Bubble 2 priset är pengar. Vi köpte inte något pris, det glömdes bort så alla som var med i ligan pyntade in 50kr. Vet inte riktigt hur många vi var men 300kr borde vi ha liggandes där. Tror vem som helst kan gå och säga till Andreas på fantasia att vi vill ha dem...

    Vad som ska köpas in för dem vet jag inte. Ett par kartor öl kanske så det livar upp stämningen ;) tråkigt att jag inte kan vara med Bara.

    Ni gör som ni vill om ni vill använda det till denna turnering eller nästa, för mig kvittar det.

  • Vad säger ni? Vill vi ha en massa spotpriser eller spara för framtiden?

    Hur som helst så håller neomics på att gjuta figurer för fullt i helgen och skall sedan skicka dem i början av nästa vecka.

  • Jag tycker vi satsar allt vi kan på denna turnering, så kan vi spara ihop mer pengar till nästa under året som kommer. Vi skulle inte ha turneringen så ofta, visst var det sagt så?

  • Jag tycker ni ska hämta ut pengarna och slå till på fler priser, det kanske lockar tillresande att komma tillbaka till nästa gång :)

  • OK, tärningsdags! Jag hade gjort en till version av logon, men den gick inte att gravera för den hade inverterad text. Så vi har fortfarande våra två alternativ från innan, men nu får ni se vad tärningarna kan se ut: Photobucket
    Photobucket

    Vilken tycker vi ser trevligast ut?

  • Jag tycker New years doubt men jag är ganska känd bland mina vänner som den som. saknar stil och smak.

  • Om man inte skriver ett specifikt årtal så kan man ju återanvända dem för senare event också :P

  • Det skriver du bara för att du vill ha tärningar kommer att missa årets turnering. :-)

Sign In or Register to comment.