Nya Blood Bowl "Bekräftat" för 2012

edited 27 september 2011 03:31 in Blood bowl

Både Harry och Hastings69 verkar på det klara att nya BB kommer 2012, lagom till 25-årsjubliéet! Läs mer på Warseer.

Själv hoppas jag innerligt på en formgjuten, detaljerad Pitch!

Kommentarer

  • En Realm of Battle för Blood Bowl, med läktare, dug-outs och så vidare!

  • För de som missat så går det inte längre köpa grundspelet från gws hemsida. Antingen ett väldigt bra eller väldigt dåligt tecken.

  • Ohhh, så spännande. :D

    Kanske blir en tredje plan då, thihi. :P

  • Oj oj, tar de redan bort gamla boxen från hemsidan? Det ska bli sjukt kul att se vilka lag de knökar in i lådan. Jag hoppas på tre olika, så att spelet står sig bättre i sig självt. Jamenar, de skulle behöva vara ruggigt avancerade för att ca 30 modeller skulle fylla ut lådan. Tänk på vad man får i grundlådorna till de andra spelen.
    Visst är det inte otänkbart att de gör de experimentella lagen officiella nu? Fast de skulle behöva göra dem väldigt sexiga för att besegra konkurrensen just nu. De har redan väntat för länge med dem.

  • Fyra lag, hmmmm

    Humans Orc, står sig bra mot varandra så de är nog kvar och om jag får gissa vilka de andra två är så hamnar nog rösten på Dvärgar och kanske Pro Elfs.

    ...Om nu ryktet om fyra lag är sanna.

  • Jag är inte helt säker på Humans i startlådan, dels var de med i förra och dels finns det ett "nytt" Humanlag sen 2002. Orcs känns givna dock. Högoddsare, men jag personligen skulle gärna se Chaos pact och Slann, dels för att det inte finns några Slann att tillgå, och dels för att ett CP-lag skulle ge så många användbara modeller (tre biggies som funkar till andra lag också, och Marauders som man kan bygga Norse av.) Nya lag skulle dessutom ge folk intrycket att något faktiskt hänt sen sist!

  • edited 28 september 2011 10:12

    Skaven, HE, Orcs och Lizardmen. Kom ihåg vars ni såg det först!

  • edited 9 april 2012 02:57

    Min gissning är att om det kommer en ny utgåva kommer det att innehålla ett nytt inte så speltestat khorne-lag eftersom cyanide-spelet skall få ett sånt lag i nästa utgåva.

    As we cannot keep the secret any longer, here is what we may confirm you will find in the naext edition of Blood Bowl. However, please remember everything isn’t set in stone yet, and while some websites already publish information, these may be modified in the near future.

    For the moment, I can confirm that there will be a new stadium and 3 additional races, including:
    - The Underworld
    - Chaos Dwarfs,
    - And Daemons of Khorne, who have been specially developed for this edition.
    I hear you thinking, but rest assured, this new race is being balanced to respect the rules of the game and to not be overpowered, when compared with other races (Halflings don’t count!)
    - 2 new star players

    Of course, similarly to what we did for the Legendary Edition, a special offer and a preferential price is planned for current players of Blood Bowl, but final price hasn’t been decided yet. As for the release date, it has yet to be determined, but I believe you might have to wait till after this summer.

    As soon as I have more information, I’ll be sure to let you all know!

    Freki

    BLOOD BOWL Focus Team
  • edited 9 april 2012 13:13

    Boyah!

    :D

  • Kul!

    Frestande att måla upp ett sånt till Brädspelet när det kommer, reglerna går ju att sno rakt av... :)

  • Jag har några gamla regler för olika kaoslag och tror jag även regler för greater daemons och allt är givetvis helt ospelbart.

    Men man måste ju återinföra Squigs till Goblins. Det var kvalitetsgrejor det!

  • @khanmank

    Dessa har jag också, men jag tror inte det är ens i närheten av dessa som gäller eftersom de var om jag inte minns helt fel lite väl overkill...

    Så får se hur de har "anpassat" dem.

  • @Witch King

    Det där är inte den nya utan den som har funnits i flera år redan...

  • En Bloodthirster hade typ 6 - 8 - 3 - 10 tror jag. Mighty, Dirty, Frenzy. Armour och unstable a 240' och var i princip helt hopplöst att ha att göra med

  • Jag vill se någon montera en modern BT modell på en 25mm bas.

  • @Dante: Det är därför man lirar med gamla figurer ;)

  • @Frantic

    Stareater påstod att man inte längre kunde köpa grundboxen från hemsidan. Det var hans påstående jag svarade på.

  • Witch KIng. Det var så-för länge sen...

  • Ryktet säger att GW gjorde en rensning av sina webbsidor och tog bort döda webbsidor och produkter de inte längre säljer. Killen som gjorde det trodde inte att de längre sålde blood Bo wl och tog bort grundboxen. Den kom tillbaka efter en vecka.

  • Aj aj aj, NHH, vad gjorde du nu ;)

Sign In or Register to comment.