Blood Bowl: River Lords - humans

edited 4 september 2011 16:37 in Blood bowl

Hej, halloj!
Jag blev just färdig med mitt senaste uppdrag som figurmålare, ett 2nd Ed Human lag med en Ogre, Hoshi Komi, Puggy och Helmut Wulf (Willy miniatures). Det är beställaren som valt färgschema, men jag måste säga att jag är väldigt nöjd med dem! En fröjd att se på målarbordet, helt klart.
Därför tänkte jag få dela med mig av lite bilder här för alla Blood Bowl intresserade! Jag hoppas det inspirerar. River Lords

Och självklart ska ni höra av er om ni själva vill ha ett lag uppmålat!

Kommentarer

  • Närmare bilder på Ninjan och Helmut:
    Hoshi Komi Helmut Wulf

  • Bra jobbat! Tror din klient kommer bli supernöjd :) Supersnyggt lag, men var är blodet?!

  • Han ville ha dem rena, så det blev inget blod. :(

  • daaaamn, riktigt snyggt Klas!

  • Sköna färger, snyggt jobbat, kul att se att 2nd ed. figurer fortfarande används(har några lag från den tiden). ;)

  • Killen som beställde dom hade nog lyckats hitta någon som tagit form på de gamla figurerna och tryckt upp sprillans nya och sålt. Det verkade då så, eftersom flera av figurerna hade dubbla mould-lines. Vet inte hur lagligt det skulle vara, men tusan vad kul de var att måla åtminstone. Stort tyvärr kom dock när figurerna misshandlades i posten och massor av färg lossnade. Han fick så klart pengarna tillbaka men vi tyckte båda att det var väldigt sorgligt.

    Jag kan rekommendera motorsågsnissen dock. En riktigt grym modell, och tydligen inte alls lika svår att få ihop som deras Orch med motorsåg. Vilket företag är det jag pratar om nu? Är det Willy Miniatures?

  • Vad tråkigt att så fina figurer förstördes i flytten, hoppas killen kunde fixa så pass att han kan använda dem ändå. Håller själv på med att "kustomizera" ett nytt BB lag nämligen ett goblin lag, mycket pill o små jobb men kommer bli rätt bra tror jag. Tror det är Willys du pratar om. Keep up the good work. ;)

Sign In or Register to comment.