Northstar Blood Bowl Tournament - Skellefteå 24 September

edited 7 september 2011 05:47 in Blood bowl

OK, Umäh-bor! Dags för en Resurrection-turnering i Skellefteå! Northstar Blood Bowl Tournament går av stapeln på spelbutiken Legend den 24 September 2011. Om några drar ihop sig och bilar upp så blir det ju inte så dyrt. Visst kommer ni?

Läs mer och anmäl er på:
Legendspel.se/events

«1

Kommentarer

  • edited 3 september 2011 10:59

    Jag är sjukt taggad!

    Funderar på att spela Undead, och köra ungefär:

    Mumie, Block, 150k
    Mumie, Block, 150k
    Ghoul, 70k
    Ghoul, 70k
    Ghoul, 70k
    Wight, Tackle, 110k
    Wight, Tackle, 110k
    Zombie, 40k
    Zombie, 40k
    Zombie, 40k
    Zombie, 40k
    Zombie, 40k

    3 Rerolls, 210k

    Totalt: 1140k (så 10k till en coach eller FF)

    Kan det vara värt att slänga ut en Zombie för att få skills på två Ghouls (2xBlock eller Block/Wrestle)? Är det värt att bara köra två rerolls för att få 4 extra skills? Alternativt nedgradera en Ghoul till en Zombie för att få lös 30k, och uppgradera de två kvarvarande Ghoulsen med Block eller Wrestle. Är sugen på en DP Zombie också... hrm..

    Tips uppskattas!

  • Kunde du komma den 24 September? Jag hoppas många gör det, så att Skellefteå Blood Bowl får en fet kick-start!

  • edited 3 september 2011 14:54

    Är peppad men kommer nog ha svårt att finna tiden. Om jag skulle göra det vilket är sista anmälningsdatum?

    Setomidor: jag skulle definitivt droppa en zombie för två skills. Zombies är bra road blocks, men ghouls blir så mycket bättre med skills. Block/wrestle eller block/sure hands.

  • Jag tror jag ska ta mina Teenage Mutant Nippon Kappas. Funderar på en lista med i princip maxade positionals...

  • Jag kanske inte är bortrest trots allt den relevanta helgen, så Stareaters fråga är relevant för mig med.

    Klas: Kommer det upp info på TFF och NAF? Det är schysst med en NAF-effekt, men den kommer att sluta här om man inte låter den fortplantas.

  • Ooo, jag har dragit mig för att våga anmäla turneringen till NAF. Borde jag göra det ändå? OK, jag gör det! Du övertygade mig!

  • Vet inte om det finns något sista anmälningsdatum. Man kanske kan dyka upp på dagen oanmäld, men jag är osäker. Jag ska ta reda på det.

  • Jag är intresserad av att åka, och blir vi ett par från Umeå så åker jag definitivt :) Som de andra har sagt vore sista anmälningsdag intressant...

    Finns det målningspoäng / målningspris? :P

  • Om det går att anmäla sig samma dag (även om avgiften är högre) skulle vara toppen. Kommer nog att veta om jag kan åka i sista stund.

  • Det finns inget målningspris än så länge, men målat är så klart ett krav. Om det finns ett ihållande intresse kommer Northstar tillbaka kanske så ofta som varannan månad, med seeding och kring-aktiviteter som målning osv. (och självklart en fet Schwag-bag om jag får bestämma)

    Kan någon berätta för Gunnar att jag verkligen vill att han ska komma? Jag fick aldrig möta honom på Second Doubt och har längat i ett år nu efter en match mot honom, men jag har inte hans nummer längre!

  • Räknas starplayers som inducements? Om jag kollar regelboken blir svaret ja, tänkte bara dubbelkolla så att det inte är en "glitch".

    Många anmälningar ännu?

  • Jag har nu anmält mig, fingers crossed att det funkar tidsmässigt.

  • Jag funderar på att ta med mig Skaven: 4 Gutterrunners med Sure Hands 2 Blitzers 1 Thrower 1 Thrower med Kick 1 Lineman med Disturbing Presence 3 Linemen 3 Rerolls

    Hade helst haft två Kickers, men Skaven är inte så billiga med alla positionals. Mina Copy-pastade Gutterrunners beror mest på att det inte ska vara någon risk att man blandar ihop dem.

  • Konstruktiv kritik: Varför inte disturbing på blitzer ist f lineman? Varför ha throwers alls om du har sure hands på GR? Vad är det tänkt att de ska göra?

  • Hmmm... Bra poäng. Jag ska ta mig en funderare till. Kanske måste jag måla upp fler linemen.

  • Har anmält mig och en kompis, så vi verkar bli minst tre från Umeå! Har fortfarande plats kvar i bilen om någon är sugen

  • Ser mörkt ut för mig. Kommer nog inte ta mig till staaan och spela. Ni som åker får ta och försvara Umeås ära. Kan ju inte låta de någon tomte från sjungande dalen vinna :-)

  • Tråkigt Stareater, hoppas det löser sig och att du kan sista-minuten följamed :)

  • Det var synd! Men har någon hört med Gunnar!?

  • Jag klurar hårt på att åka men det är i så fall i egen bil. Det är redan fullt i den med allt mäck som måste med. Om det är ressurection testar jag nog något alvigt.

  • Nu är turneringend APPROVED av NAF. Vill Odium_Khan lära mig hur man rapporterar matcher osv?

  • Vi kan ta det på plats.

  • Jag kan inte komma iaf :/

    Troligtvis är jag i Stockholm den helgen.

  • Frantic: synd! Hade nog haft dig som en guldfavorit annars :)

  • Klas: Buu! Dumsnut!

    Jag har klantat mig med NAF. De ska ju ha 8 veckors notice, så det missade jag med typ 4 veckor. Tyvärr kommer NAF ranking inte påverkas av denna turnering. Förlåt!!!

  • Jag är nu anmäld i alla fall. Darkies eller Norskar blir det.

  • edited 9 september 2011 06:51

    Kul! Vi är 4 från Umeå hittils då

  • Verkligen kul! Ju fler desto bättre!

    En liten grej bara, om de som har planer skulle kunna ta med sig dem så vore det fantastiskt! Det är inte alltid så bekvämt, men om man har möjlighet så skulle det uppskattas.

  • Har också en plan jag kan ta med

Sign In or Register to comment.