Space Marine

edited 24 augusti 2011 07:52 in Figurmålning etc

Har nu målat 5st Blood Angels men ska köra 5st vanilga space marine. har ni några tips på att måla vanliga blå space marines? Skickar med några bilder på mina Blood Angels så säg va ni tycker! http://2.bp.blogspot.com/-Ni9XM6kCXFs/TkkVowMt32I/AAAAAAAAAA8/a1N78zO1Mvg/s1600/S7305297.JPG (Vet nite om bilderna funkar, annars sök på dom bara i windows fältet)

Kommentarer

  • Det verkar som att du har bra koll på skuggor/highlights, vilket får mig övertygad om att du kommer att klara av en blå marine minst lika bra!

    Vilka färger du vill använda beror helt på dig och vad som passar din målningsstil, personligen tycker jag det är snyggare med lite mörk blå som grund och att inte gå för ljust i highlights.

  • Okey, kanske börja med en regular blur och fortsätta till ultramarine blue kanske? Har fått en tillfällig fetisch för lord of the rings miniatures :P får se hur de blir med de!!

  • Mitt tips är, trots att det är ganska jobbigt, pilligt och uttröttande, att försöka rensa bort alla gjutskägg/flashmoulds från modellen innan den limmas ihop. En liten detalj kanske, men jag tycker att gjutskägg och andra produktionsartefakter sänker helhetsintrycket på figurerna. Inte minst gör de att figuren blir betydligt svårare att måla då man måste slåss mot alla färgskillnader som blir i skarvarna...

    I övrigt instämmer jag med Trukson. Du har fått klart för dig med ljus och mörker på modellen. Det är bara att fortsätta måla.

Sign In or Register to comment.