BUBBLE höstliga 2011

edited 17 september 2011 01:45 in Blood bowl

Under och efter DOUBT talades det en del om att dra igång en liga. Är grymt peppad på att spela mera och tycker att det förtjänar en egen tråd för att få fart på idén.

«13456711

Kommentarer

  • Jag bor som bekant i Skellefteå, men om jag kan få med mig några fler härifrån och det går att ordna spelhelger eller spelkvällar så är jag lätt på!

  • Jag har redan lagt upp ett visst Chaos Pact-lag i BUBBLEs manager-databas! Om jag minns rätt är det Setomidor som är admin på BUBBLE och som bör kontaktas om man vill ha ett log-in.

    Om det behövs klippas in detaljer från föregående ligor, här är det senaste försöket:
    http://stridshammaren.se/forum/discussion/2666/bubble5-infotrad/p1

  • edited 23 juli 2011 13:06

    Reglerna från förra försöket verkar sunda och jag tycker vi kör på dem. Hur vill vi göra med anmälningsdatum, avgifter/priser? Vill vi ha sådant eller köra en mer avslappnad liga?

    Har i varje fall skapat mitt Necromantic-lag i bubble också så jag är klar för att spela. Någon som känner för en match någon vardagskväll i veckan? Vare sig det blir en ligamatch eller en 'strömatch'?

  • Förslag: Nästa strukturerade (icke-challenge) liga bör ha Deltagar-priser, så kallad "Swag-bag". Jag kan hjälpa till med en sådan.

  • Jag är för det förslaget. Swag är alltid trevligt. Lite synd att det är svårt för en småbarnsförälder som mig att spela i en allt för strukturerad liga. Turneringar och mer avslappnade varianter fungerar bättre.

  • Då kan vi säga att nästa Turnering ska ha Swag istället ;)

  • Jag anser att 'istället' i posten ovan kan bytas mot 'också'.

  • Ingen som är peppad på en match den kommande veckan?

  • Jag vill alltid lira. Just den komamnde veckan åker jag till Köpenhamn så då blir det ju lite knepigt med liret men sen kan jag lira på diverse krångliga tider. Ska regga lag på BUBBLE-sidan asap. Kaosdvärgar är ju kul...

  • Jag är hemma från semestern men har drivor av jobb just nu. Har bokat in 16-timmarspass mån-ons, sedan vet jag inte. Kanske bättre till helgen. Har alla fått in sina lag i BUBBLE-motorn? Jag vet att det är lite svårt att veta eftersom lagen inte brukar bli synliga förrän de spelat sin första match.

  • Det går att kolla för varje enskild coach om man kör 'find coaches'. Det verkar dock inte vara så många som lagt in nya lag.

  • Whoho! Jag leder ligan efter en förkrossande 1-0 vinst mot DOUBT-legacy laget.

  • Aj aj! Typiskt Micke att dra på sig en pinsam förlust efter att ha dominerat en turnering! :D

  • Pinsam och pinsam. På alla mina matcher (dvs. en match) så har jag aldrig förlorat med necromantic, så är det ju bara att vänta.

    I ärlighetens namn var det lite tur inblandat, samt faktumet att jag hade lite skills som block och dodge att starta med. Goblinen lyckades dessutom med alla försök att dodga och lyckades orsaka två kritiska turnovers innan den trillade ned och såg till att den missade resten av matchen och även nästa match.

  • En sak som togs upp under dagens match var vilka regler vi kör med. Nu körde vi med lrb6 rakt igenom, men mindre slumpmässiga mvp kanske är att föredra. Några åsikter?

  • Hjälp! Jag skulle lägga in matchen, men vi har ingen liga att lägga dem i. Och våra nya lag är inte aktiverade. Och Seto är på smekmånad... Vi får ha ligan i pappersdatabasen tills vidare.

  • Totade ihop en väldigt enkel ligaställning och stoppade den i trådens första post. Spelas det fler matcher så säg till så uppdaterar jag 'tabellen'

    Tog alla siffrorna från huvudet så Odium_Khan, du som har matchsiffrorna får gärna kolla så det inte blev fel. Minns inte om du casade mig två gånger eller ifall en av dem var självförvållad.

  • Någon som har tid att spela lite under dagtid imorgon eller på onsdag. Har uppbokade kvällar, men har en del komptid att ta ut på jobbet så jag skulle kunna spela en match istället för att jobba.

  • Tillbaks!

    Jag fixar upp en liga i OBBLM under dagarna :)

  • edited 18 augusti 2011 09:10

    Aha, så det körs en liten smygliga utan större allvar, jag var bara i fel tråd och bökade =)

    Samma gamla rules för upplägget av lag eller? Jag vill kötta!

    Vart klickar jag fram de befintliga 2 lagen som finns? Hittar de inte i vanliga databasen.

  • edited 18 augusti 2011 14:44

    Borde vara samma regler som sist. Jag röstar att allt är samma eftersom det blir lättast, inklusive mindre slumpmässig MVP. Det körde vi dock inte med i ligans enda match hittills. Det är inte uppsatt rätt ännu så lagen syns inte. Kör man 'find coach' så och söker på mig kan man hitta mitt lag Necroromantic. Det är väl det och Odium_Khans DOUBT Legacy som hitills är anmälda till ligan.

    Är borta en vecka i Pisa men efter det är jag peppad på att spela en match. blir lättast, inklusive mindre slumpmässig MVP. Det körde vi dock inte med i ligans enda match hittills. Det är inte uppsatt rätt ännu så lagen syns inte. Kör man find coach så och söker på mig kan man hitta mitt lag Necroromantic.

    Är borta en vecka i Pisa men efter det är jag peppad på att spela en match.

  • Nu är ligan samt lagen upplagda! Stort tack till Setomidor. Ska lägga in resultaten från första matchen i helgen. Bör vi slå om våra MVP eftersom vi borde använt D3 istället för D16?

  • edited 19 augusti 2011 05:15

    Jag är ganska nöjd med mitt resultat, men jag är för att du slår om din MVP.

    Eller vänta, jag kan ju faktiskt få en skill på min andra varulv...

  • edited 19 augusti 2011 08:20

    Japp, fixade det imorse :) ska ändra så höstligan hamnar på förstasidan också

    Edit: consider it done!

  • NU har jag gjort ett lag som hamnade i BUBBLE4 där de andra två lagen ligger. Men varför kommer det inte upp på själva "autumn" delen?

    Och jag kanske måste ha 4RRs i början då kostnaden för en ny alltid är det dubbla då man väl startat...hmmmm 5 Ogres/ 2 RR mot 4 Ogres/ 4 RR.... mjä, jag gillar ju bashing så... =)

  • Är tillbaka från Toscana nu och är helt slut. 43 grader i skuggan är inte att leka med. Måste ta och jobba igen lite både på jobbet och hemmavid, men är väldigt peppad på att ta en match. Blir nog som tidigast i nästa vecka.

  • Pillade in mitt kaosdvärglag nyss. Hade visst ett kaospacklag tidigare. Tjohoo typ!

  • @KristofferMcSorley: Syns bara när man har spelat minst en match med laget

  • Jag finns eventuellt tillgänglig för kamp på lördag under förmiddag/tidig eftermiddag. PMa vid intresse.

  • Jag vill gärna kicka igång på söndag kväll eller måndag kväll. Läs: kicka på era spelare som ligger ner

Sign In or Register to comment.